سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک حادثه

 

انجام 4 عملیات امداد و نجات در روز گذشته؛
نجات کاروان عروسی از برف و کولاک تاراز/ امدادرسانی به 123 مسافر
اجتماعی  16:42:13 1391/11/11

9111-8514-5 کد خبر

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از انجام 4 عملیات امداد و نجات در منطقه تاراز از توابع اندیکا و نجات 123 نفر که در برف و کولاک گرفتار شده بودند، خبر داد.

 علی‌عسکر ظاهری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: در پی بارش شدید برف و وقوع کولاک در منطقه، مرحله نخست عملیات امداد و نجات ساعت 4:30 صبح دیروز (سه‌شنبه، 10 بهمن ماه) آغاز شد.

 وی ادامه داد: در این حادثه، 8 خودروی سواری با 23 سرنشین در برف گرفتار شده بودند که توسط نیروهای امدادگر هلال احمر همه سرنشینان نجات یافتند. مرحله دوم عملیات نیز در ساعت 14 با رهاسازی 12 خودرو و نجات 39 سرنشین از برف و کولاک انجام شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان درباره عملیات سوم امداد و نجات روز گذشته گفت: در ساعت 17 یک کاروان عروسی که از سمت استان چهارمحال و بختیاری با 8 خودروی سواری و دو اتوبوس و 76 سرنشین وارد منطقه تاراز شده بودند، در برف و کولاک گرفتار شدند که این کاروان نیز با سلامت کامل توسط نیروهای امدادگر جمعیت هلال احمر نجات یافت.  

ظاهری افزود: در عملیات چهارم نیز که ساعت 19 آغاز شد تعداد دو خودروی سواری با 7 سرنشین در منطقه گرفتار شده بودند، نجات یافتند.

 وی عنوان کرد: در مجموع این چهار عملیات در منطقه تاراز 123 نفر نجات یافتند که از این تعداد 62 نفر در پایگاه‌های هلال احمر اسکان داده شدند.

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در این عملیات‌ها 24 امدادگر هلال احمر شرکت داشتند و در هر عملیات یک خودروی پشتیبانی و دو آمبولانس به کار گرفته شد. وی ادامه داد: در سیل و آبگرفتگی روز گذشته بهبهان نیز 9 خانوار شامل 43 نفر دچار حادثه شدند که با اعزام 15 نفر از امدادگران نجات یافتند و اسکان داده شدند. کمک‌های امدادی از جمله پتو، چادر، والور، موادغذایی و بهداشتی و موکت نیز به این افراد ارایه شد.

 ظاهری اظهار داشت:  روز گذشته همچنین به دلیل بارش شدید باران در شهرستان شوش و آبگرفتگی سیلوی گندم این شهرستان، 15 نفر از امدادگران هلال احمر جهت ارزیابی، رهاسازی و تخلیه آب به منطقه اعزام شدند. عملیات ساعت 12 آغاز شد و تا ساعت 16 به طول انجامید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد