سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش آب و هوای استان خوزستان

 

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد
آغاز بارش‌های جدید از فردا در خوزستان/ بارش‌ها سیلابی و چشم‌گیر هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی استان خوزستان از آغاز بارش‌های باران از عصر فردا در استان خبر داد و گفت: بارش‌های باران بسیار چشم‌گیر و گسترده هستند.

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: بررسی نقشه‌های عددی هواشناسی استان خوزستان نشان دهنده شکل‌گیری مجدد سیستم بارانزای فعالی است که انتظار می‌رود از فردا پنجشنبه فعالیت خود را بر روی آسمان استان آغاز کند.

وی افزود: فعالیت این سامانه با بارش‌های چشمگیر آن در عصر فردا و صبح روز جمعه قابل توجه خواهد بود همچنین انتظار آبگرفتگی معابر در تاریخ یاد شده در استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان خاطرنشان کرد: سیستم یاد شده را وزش بادهای قابل ملاحظه و شدید نیز همراهی می‌کند همچنین خلیج فارس در این ایام مواج است.

وی اضافه کرد: وضعیت مذکور تا روز شنبه نیز به شکل رگبارهای پراکنده ادامه پیدا خواهد کرد و این سامانه یاد شده بعضا با وزش بادهای قابل ملاحظه و شدید نیز همراه خواهد بود.

*خلیج فارس مواج می‌شود

دهملایی اظهار داشت: مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه شمالی، صاف تا قسمتی ابری گاهی با افزایش ابر بعضا همراه با مه یا مه رقیق و احتمال رگبار پراکنده و از فردا همراه با بارندگی، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مناطق مرکزی و غربی، صاف تا قسمتی ابری بعضا همراه با مه یا مه رقیق از فردا تا صبح جمعه همراه با بارندگی احتمال رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید است.

دهملایی بیان کرد: مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی، صاف تا قسمتی ابری بعضا همراه با مه یا مه رقیق گاهی با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده و از فردا تا صبح جمعه همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید و قابل توجه است.

وی در پایان تصریح کرد: وضعیت هوا، صاف تا قسمتی ابری همراه با مه رقیق جهت باد، شمال غربی سرعت باد، 20 تا 40 کیلومتر در ساعت ماکزیمم سرعت باد، 50 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد