سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های متنوع

 
 
جدیدترین جوسازی علیه ایران

انفجار در فردو !

فردی به نام رضا کهلیلی که خود را جاسوس آمریکا در ایران معرفی کرده، به روزنامه المانی دی ولت گفته که ، انفجار حدود شش روز پیش، یعنی یک روز پیش از انتخابات پارلمانی در اسرائیل رخ داده است و در پی آن تماس حدود ۲۴۰ نفر با دنیای خارج قطع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه های غربی در جدیدترین جوسازی علیه ایران، مدعی انفجار در تاسیسات فردو شده و به تحلیل این اتفاق پرداخته اند.
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛  همچنین فردی به نام رضا کهلیلی که خود را جاسوس آمریکا در ایران معرفی کرده، به روزنامه المانی دی ولت گفته که ، انفجار حدود شش روز پیش، یعنی یک روز پیش از انتخابات پارلمانی در اسرائیل رخ داده است و در پی آن تماس حدود ۲۴۰ نفر با دنیای خارج قطع شده است.جالب آنکه در برخی منابع دیگر نیز اعلام شده که ارتباط 190 نفر با دنیای خارج قطع شده است!
بنا بر ادعای این گزارش، امواج ناشی از این انفجار تا 3 مایل آن سو تر پیش رفته و به همین دلیل آزاد راه تهران – قم برای چند ساعت مسدود شده است. همچنین گفته می شود که مقامات آمریکایی نیز در جریان وقوع این انفجار قرار گرفته اند.

این در حالی است که این خبر از سوی منابع مستقل تایید نشده است. دبلیو ان دی در ادامه گزارش خود می نویسد، فوردو مرکز فعالیت هسته ای ایران است، چرا که 2 هزار و 700 سانتریفوژ با قابلیت غنی سازی 20 درصدی در آن نصب شده است. این وب سایت که خود نیز تایید نشدن این خبر را خاطرنشان می کند ، مدعی است  انفجار در ساعت 11:30 دقیقه صبح روز دوشنبه اتفاق افتاده است.
سایت غنی سازی فوردو ده ها متر زیر زمین بنا شده و در آن دو آسناتور تعبیه شده است. پله های اضطراری نیز در این سایت به چشم می خورد و به گفته منبع خبری دبلیو ان دی، دسترسی به راه خروج اضطراری جنوب غرب این سایت امکان پذیر نیست.  در این گزارش ادعا شده که به اعتقاد تهران این انفجار یک عملیات خرابکارانه است.

محمد رضا حیدری، کنسول سابق ایران در اسلو نیز اخیرا در گفت و گو با کانال 2 تلویزیون اسرائیل مدعی شده در صورتی که ایران زمان بیشتری در اخیتار داشته باشد می تواند به دانش مورد نیاز برای ساخت بمب هسته ای دست یابد. وی همچنین مدعی شده در صورتی که ایران به بمب هسته ای دست یابد به طور حتم از آن علیه اسرائیل یا هر کشور دشمن دیگری استفاده خواهد کرد.از سوی دیگر آوری دیچتر، وزیر دفاع داخلی اسرائیل روز یکشنبه با اشاره به خبر منتشر شده در برخی رسانه های غربی مبنی بر وقوع انفجار در سایت غنی سازی فوردو، مدعی شد از انفجاری که به انسان ها آسیب نزند، استقبال می کند.

 
 
 
 
ایران هراسی در نشریات غربی؛
چهار گزارش مختلف از دخالت ایران در پاره‌ای فعالیت‌های شرورانه منتشر شد. تمامی این گزارش‌ها یک وجه مشترک داشتند: در هیچ‌یک از آنها، دلیل موجهی مبنی بر دخالت ایران ارائه نشده بود.

به گزارش مشرق ، هفته پیش، چهار گزارش مختلف از دخالت ایران در پاره‌ای فعالیت‌های شرورانه منتشر شد. تمامی این گزارش‌ها یک وجه مشترک داشتند: در هیچ‌یک از آنها، دلیل [موجهی] مبنی بر دخالت ایران ارائه نشده بود.

نشریه فایننشال تایمز، روز سه‌شنبه گزارشی پیرامون ادعای انتقال اورانیوم از سوریه به ایران منتشر کرد. ولی نکته مهم در این جا این است که تاکنون این پنجاه تن فلز اورانیوم - علی‌الظاهر متعلق به سوریه - را هیچ ‌کس ندیده و مطلقاً هیچ‌گونه نشانه‌ای دال بر وجود این محموله در دست نیست. ولی دیوید آلبرایت، کارشناس معروف موسسه ایران هراسی[1] ( موسسه عراق هراسی پیشین[2] ) عکسی ماهواره‌ای از مکانی که گفته شده این محموله اورانیوم در آنجا انبار شده را بررسی کرده و متوجه شده که برخی درختان این منطقه قطع شده است. به طوری که مارک هیبز این سوال را مطرح ساخته:

به نظر می‌رسد که گزارش فایننشال تایمز تلویحاً به این نکته اشاره دارد که قطع تدریجی بی دلیل درختان در منطقه‌ای وسیع در مرج السلطان حاکی از رفتاری مشکوک است. آیا قطع درختان نشانه‌ای از فعالیت‌های هسته‌ای و شرورانه است؟

قطعاً چنین است، چون دیوید آلبرایت می‌گوید! ولی نکته طنز آمیز مسئله این است که آلبرایت به این نکته اشاره نکرده که محل مورد ظن وی از اواخر ماه نوامبر در دست شورشیان است.

همچنین روز سه‌شنبه نشریه نیویورک تایمز گزارشی را منتشر کرد که در آن ایران مسئول حمله سایبری به سیستم‌های رایانه‌ای چندین بانک آمریکایی معرفی شده بود:

مهارت مورد نیاز برای اجرای چنین حمله‌ای با این مقیاس، مقامات دولت ایالات متحده و بازرسان امنیتی را به این نتیجه رسانده که ایران مسئول این حمله است. گمان می‌رود ایران در تلافی تحریم‌های اقتصادی و حملات سایبری صورت گرفته از سوی ایالات متحده به چنین کاری دست زده است.

ولی در این گزارش نیز هیچ سندی برای اثبات این ادعا ارائه نشده. در واقع گروهی از هکرهای سنی مذهب مدتها است که مسئولیت این حملات را پذیرفته و دلیل خود را اعتراض به برخی فیلم‌های منتشر شده در یوتیوب عنوان کرده‌اند. این در حالی است که علی‌الظاهر کارشناسان و مسئولان دولتی ناشناس به نیویورک تایمز گفته‌اند که چنین حمله‌ای تنها از دست یک دولت بر می‌آید.

ولی کارشناسان واقعی به خوبی می‌دانند که چنین ادعایی صحیح نیست. رابرت دیوید گراهام، مدیر عامل شرکت امنیتی اِراتا واقع در آتلانتا گفت، "کاری که می‌توان در اوقات فراغت نیز انجام داد را حمله‌ای تحت حمایت یک کشور" تلقی نمی‌کند.

این حمله علیرغم وسعت آن، عملی کاملاً ساده و ابتدایی است. نرم‌افزاری با عنوان ItsOKNoProblemBro وجود دارد که به طور رایگان در دسترس افراد است و از آن برای دستبرد زدن به تعداد زیادی از رایانه‌های میزبان استفاده می‌شود. این نرم‌افزار مقدار معتنابهی از درخواست‌های http امن را به سامانه‌های بانکی ارسال می‌کند. هر دانشجوی کامپیوتر معمولی نیز با اندکی مهارت در زمینه برنامه‌نویسی و اداره سیستم‌ها می‌تواند طی چند ساعت چنین کاری را انجام دهد.

روئل شوونبرگ، پژوهشگر ارشد در زمینه نرم‌افزار‌های ضدویروس که با لابراتوار کاسپرسکی واقع در مسکو نیز همکاری دارد، در این رابطه گفت: نرم‌افزار مزبور اصلاً پیچیده نیست، حتی می‌توان گفت نسبتا ساده است. من با توجه به جزئیات تکنیکی اعلام شده، شواهد کافی برای دسته‌بندی این عملیات در گروه حملات انجام شده از سوی بازیگران دولتی در دست ندارم.

پرینس، مدیر عامل شرکت کلود فلر[3] نیز عقیده دارد: فکر نمی‌کنم چیز پیچیده و یا عمده‌ای درباره این حمله وجود داشته باشد که بتوان آن را طراحی شده از سوی یک دولت دانست: کودکی که در اتاق مادرش در اوهایو نشسته نیز می‌تواند چنین حمله‌ای را انجام دهد. وی افزود: نسبت دادن چنین کاری به یک دولت را اقدامی خطرناک می‌دانم.

ولی می‌بایست قطعاً ایران را به خاطر انجام این حمله پیچیده - که از دست کودکی در اتاق مادرش در اوهایو نیز ساخته است - مقصر دانست!

آسوشیتد‌پرس نیز روز سه‌شنبه گزارشی پیرامون مامور سابق اف‌بی‌آی منتشر کرد که آخرین بار در ایران دیده شده و مدت‌ها است خبری از وی در دست نیست:

دو سال پس از انتشار فیلم و عکس‌های گروگان‌گیران از رابرت لوینسون، مامور بازنشسته اف‌بی‌آی و مطرح شدن فرضیاتی پیرامون احتمال اسارت وی به دست تروریست‌ها، مسئولان اطلاعاتی آمریکا به آسوشیتدپرس گفته‌اند که مقامات ایالات متحده دولت ایران را مسئول تهیه این تصاویر می‌دانند.

این گزارش تلاش دارد تا به نوعی دولت ایران را در ربودن این فرد مقصر جلوه دهد. وی به سفارش کارفرمای خصوصی برای تحقیق پیرامون قاچاق بین‌المللی سیگار به منطقه سفر کرده بود.

مقاماتی که به خاطر محرمانه بودن این مسئله حاضر به افشای نام خود نشدند، اظهار داشتند: عملیاتی که برای ارسال این عکس‌ها و فیلم‌ها به کار رفته، با مهارت اجرا شده و این امر حاکی از وجود جاسوسانی حرفه‌ای در پس این قضیه است.

بنابراین گرفتن فیلم با موبایل و ارسال ماهرانه آن از طریق ایمیل نمی‌تواند توسط بازیگری غیردولتی صورت گیرد؟ لطفاً بگویید کدامیک از این موارد از دست دیگران ساخته نیست؟

مقامات مزبور در ادامه خاطرنشان کردند که عوامل ایالات متحده در افغانستان قصد ردگیری تلفن همراه استفاده شده برای این عکس‌ها را داشته‌اند ولی دارنده آن دیگر سراغ این عکس‌ها نرفته و تمامی سرنخ‌ها گم شده است.

این فیلم از کافی‌نتی در پاکستان در ماه نوامبر سال 2010 ارسال شده و در پس‌زمینه آن موسیقی جشن عروسی پشتون‌‌ها شنیده می‌شود. ولی فرستنده هیچ ردی از هویت خود باقی نگذاشته و از آن نشانی ایمیل نیز دیگر استفاده نکرده است.

تمامی این موارد، حرفه‌ای! به نظر می‌رسد و از این رو غیر ممکن است که کسانی غیر از ایرانیان شرور، قادر به ربودن فردی - در حال تحقیق پیرامون حلقه قاچاق سیگار در سطح بین‌المللی - و گرفتن فیلم از وی توسط موبایل و ایمیل آن از پاکستان باشند. چه کسی قرار است این حرف‌ها را باور ‌کند؟

دیگر گزارشی که باز هم ایران در آن مقصر جلوه داده شده را نشریه نیویورک تایمز منتشر کرد: رد و اثر ایران در پوشش و غلاف گلوله‌های مورد استفاده در جنگ‌های آفریقا. بنا به این گزارش، فردی مقدار اندکی مهمات به بازیگری دولتی مانند پلیس کنیا فروخته و بعداً این مهمات به دست بازیگرانی غیردولتی در آفریقا رسیده است.

هرچند معامله اولیه این تسلیحات، عملی غیرقانونی محسوب نمی‌شود، تنها سندی که نشان می‌دهد منشا این مهمات ایران بوده، بسته‌بندی این مهمات است که با بسته‌بندی مهماتی که سه سال پیش ادعا شده بود از ایران به نیجریه قاچاق شده مشابهت دارد. از قرار معلوم جعبه‌های چوبی و روکش‌های سبز رنگ، تنها در ایران کاربرد دارد! همچنین، مهماتAK-47 که در آفریقا یافت می‌شود، دارای مشابهت‌های تکنیکی زیادی با مهمات AK-47ایران و محصولات تولید شده در پنجاه کشور دیگر است. مطمئناً تنها مهمات AK-47 ساخت ایران دارای ویژگی‌های مشابه با مهمات AK-47مورد استفاده در آفریقا است!

این چهار گزارش که تمامی آنها در یک هفته منتشر شده، بی‌هیچ دلیلی ایران را مقصر چندین رویداد مختلف جلوه می‌دهد. تمامی این چهار گزارش ادعاهای خود را براساس گفته‌های مقامات ناشناس یا اطلاعات محرمانه ایالات متحده عنوان کرده‌اند. به نظر می‌رسد ایران به احتمال زیاد، در این رویدادها هیچ نقشی نداشته است.

ولی قرائن نشان می‌دهد که دولت اوباما - که این اطلاعات را در اختیار مقامات ناشناس قرار داده این روزها، در حس و حال مقصر جلوه دادن ایران است. رسانه‌های ایالات متحده تحت رهبری نیویورک تایمز، بار دیگر به عنوان پیام‌رسان‌های همیشه مشتاق، برای شستشوی مغزی افراد با چنین داستان‌های مشکوکی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 
 
 
 
 
مشارکت 20 درصدی هم برای اداره کشور کافیست!
 
 
هاشمی رفسنجانی در گفتگویی با صادق زیبا کلام از برگزاری انتخابات محدود در کشور حمایت کرده و مشارکت ۲۰ درصدی را برای تداوم استقرار نظام جمهوری اسلامی کافی دانسته است.
به گزارش جهان، این موضع هاشمی که متعلق به اوایل دهه هشتاد است، در شرایطی مورد بازخوانی قرار گرفته که وی طی هفته های گذشته مسئله انتخابات آزاد را چه به طور مستقیم و چه به طور تلویحی به عنوان دغدغه خود مطرح کرده است. 

وی در این گفتگو که در کتاب "هاشمی بدون روتوش" منتشر شده در پاسخ به صادق زیبا کلام و در واکنش به نگرانی او در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرده است: ... قبلا هم با شما این بحث را داشته ام که نظام می تواند ۲۰ درصد مردم را به طور فعال به نفع خودش در صحنه نگه دارد تا فداکاری کنند و ابزار قانونی هم در دستش است و گلوگاه ها را دارد. بنابراین می تواند نظام مستقری باشد. حالا ۳۰، ۴۰ درصد از مردم هم بی تفاوت هستند، و می خواهند در روستاها و یا شهرستان ها و و حتی در تهران و خیلی جاهای دیگر زندگی کنند. برای انها چپ و راست فرقی ندارد." 

هاشمی رفسنجانی ضمن الگو قرار دادن نظام سیاسی ایالات متحده آمریکا ادامه داده است: "عین این اتفاق هم در آمریکا افتاده است، و مردم هم نمی آیند رای بدهند و همین حرف ها را هم می زنند که ما به چه چیزی رای بدهیم... ممکن است خیلی ها هم قبول نداشته باشند. ممکن است خیلی ها این شیوه دو حزبی و بازی هایی را که احزاب در آمریکا در می آورند قبول نداشته باشند. ما که نرفتیم روی اینها کار کنیم. اما واقعیت میدان را می گویم... در همه کشورهایی که دموکراسی در آنها نهادینه، جدی و جزو زندگی آنها شده است، مشکل حضور وسیع مردم را دارند." 
این موضع سوال بر انگیز هاشمی رفسنجانی در شرایطی مطرح شده که وی به شدت مورد نقد و تخریب جریان دوم خرداد قرار داشته است. روزهایی که او همچنان تجربه تلخ خود از انتخابات مجلس ششم را در خاطر دارد. گفتنی است در هر دو دوره رئیس جمهوری هاشمی رفسنجانی، پائین ترین سطح مشارکت در انتخابات های ریاست جمهوری کشور رقم خورده است.
لازم به ذکر است این برداشت از انتخابات و جایگاه آن در نظام جمهوری اسلامی، در تضاد کامل با نظرات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مشارکت گسترده مردم در انتخابات قرار دارد. 
 
 
 
عصر یکشنبه تعدادی از فعالان رسانه ای نزدیک به جریان فتنه با حکم قضایی بازداشت شدند.

به گزارش مشرق، عصر دیروز تعدادی از فعالان رسانه ای نزدیک به جریان فتنه با حکم قضایی بازداشت شدند.

ساعتی پیش سایت مشرق در همین رابطه با اشاره به این اقدام دستگاه امنیتی کشور از دستگیری جواد دلیری ، ساسان آقایی، نسرین تخیری، میلاد فدایی و ساسان محمدی خبر داد اما اطلاعات تکمیلی فارس حاکی است که تعداد خبرنگاران بازداشتی در حدود یازده نفر بوده اند که در روزنامه های شرق،آرمان،بهار،اعتماد و خبرگزاری ایلنا و هفته نامه آسمان فعال بوده اند.

علاوه بر اسامی یاد شده پوریا عالمی، پژمان موسوی، مطهره شفیعی، نرگس جودکی،  اکبر منتجبی و امیلی امرایی نیز جزو بازداشت شدگان هستند.

گفته می شود علت بازدداشت این افراد همکاری با رسانه های فارسی زبان ضد انقلاب بوده است و دادستانی بزودی در این باره اطلاعیه ای صادر می کند.

 

«خلیفه گری» دستپخت جدید غرب!

 

مشرق- این روزها واژه ای ذیل عنوان «خلیفه گری جهانی» وارد ادبیات سیاسی شده است و برخلاف ظاهر آن که نوعی تلاش اسلام گرایانه از نوع سنتی و تاریخی آن برای استقرار نظام های خاص سیاسی را تداعی می نماید، یک دستور کار «اطلاعاتی و امنیتی» است که برای جوامع اسلامی بخصوص جوامع اسلامی شمال آفریقا که در معرض انقلاب های دین گرایانه اند، طراحی، تنظیم و به اجرا گذاشته شده است. نمودهای عینی این پدیده را می توانیم در مسائل امنیتی حدود شش ماه اخیر لیبی، مسائل امنیتی 10 روز اخیر الجزایر و حوادث روزهای اخیر «مالی» مشاهده نمائیم.

هفته گذشته - 28/10/91- مجله آمریکایی تایم- به دلایل خاصی که به روابط آمریکا و فرانسه باز می گردد- فاش کرد که منابع اطلاعاتی MI6 جهادی هایی - عنوانی که غرب برای بد نام کردن جهاد به تروریست ها می دهد- را یافته اند که فرانسه را به مقصد آموزش و مبارزه در شمال مالی ترک کرده اند. این مجله از قول منابع امنیتی نزدیک به دولت، یادآور شد که مرکز آموزش و تجهیز نیروهای اعزامی به مالی پیش از این و در دوره ای که ناتو سرگرم عملیات هوایی علیه لیبی بود، به آموزش و تجهیز یک گروه متحد القاعده در لیبی می پرداخته است.
چند روز پیش «بروس ریدل» کارشناس موسسه «بروکینگز» با اشاره به نقش تلفیق یافته ناتو با محوریت فرانسه با یک گروه لیبیایی وابسته به القاعده در لیبی- موسوم به المقاتله الاسلامیه که بعد از سقوط قذافی تغییر نام داد و امروزه با عنوان المجالس العسکریه فعالیت می نماید- نوشت: «الجزایر کشور بعدی خواهد بود که سقوط می کند».
«خلیفه گری جهانی» در واقع یک مدل شبیه القاعده است که ریشه و پایه اصلی آن در سرویس های اطلاعاتی است و در صحنه عملیات از نیروهایی تغذیه می کند که علیرغم اقدامات ضد انسانی، داعیه اسلام گرایی هم دارند و علاوه بر آن در مرحله تخریب از قدرت بالایی برخوردار می باشند. کما اینکه خود واژگان هم می گویند، خلیفه گری جهانی برای تأسیس یک نوعی از حکومت اسلامی به وجود نمی آیند بلکه برای فروپاشیدن حکومت هایی به وجود می آیند و اضافه بر آن تلاش برای ایجاد خطوط فاصل جدید در میان امت اسلامی. واژه «خلیفه گری» تداعی کننده اختلافاتی است که در صدر اسلام پدید آمد و در مقابل جریان امامت بود بر این اساس این جریان مأموریت دارد تا در درون جامعه اهل سنت، عناصر تندرو را به نام دفاع از مذهب و جلوگیری از گسترش تشیع گرد هم آورد و سازمان بدهد و با آن درگیری های شدیدی را با دولت ها و ملت هایی که با این رویه همکاری نمی کنند، پدید آورند. «الجزایر بوتفلیقه» از جمله کشورهایی است که با صراحت دامن زدن به اختلافات با تشیع را مردود شمرده و با دولت های ایران، عراق و... هم روابط گرمی دارد. واژه «جهانی» به خوبی نقش کشورهایی که همواره خود را معادل جهان می خوانند و مخالفت با سیاست های استعماری کشور خود را «مخالفت با امنیت و صلح جهانی» معرفی می نمایند، بر ملا می کند البته سایت های فارسی بی بی سی و... با هوشمندی از بکار بردن واژه خلیفه گرایی بین المللی پرهیز کرده و از واژه خلیفه گرایی جهانی استفاده می نمایند چرا که غربی ها نوعاً واژه بین المللی را برای روابط کشورهای در نظام سلطه بکار می برند و آنقدر این تعبیر تکرار شده که هر کس از واژه بین المللی همان نظام سلطه را می فهمد ولی واقعیت این است که این «جهانی» همان «بین المللی» و اشاره آن به نقش سرویس های فرانسه و انگلیس در پیدایی این گروه دارد.
«خلیفه گری جهانی» ماهیت کاملا سیاسی دارد و به گروه خاصی از میان اهل سنت مربوط می شود که تشکیل حکومت را مهمترین رکن دین به حساب می آورند و برای آن حاضرند اصول و فروع دین را قربانی نمایند این در حالی است که تفکر غالب در اهل سنت این است که حکومت امری مربوط به امت است و به طرق مختلف - شامل غلبه، استخلاف و رأی اهل حل و عقد- بدست می آید. گروهی که ریختن خون انسان مومن را برای برپایی حکومت مباح شمرده و به آسانی به ارتکاب آن دست می یازد، منطق مذهبی نداشته و «حکومت محور» عمل می نماید. خلیفه گری جهانی از نظر اعتقادی کاملا شبیه «وهابیت» عمل می نماید یعنی خود را به شدت دینی نشان می دهد و در تابلو از رجوع به سلف صالح حرف می زند ولی در همان حال شراب خوردن علنی و عدم رعایت حدود صریح شرع در امر زوجات و هم پیمانی با کفار و اموری از این قبیل را برای ملک عبدالله و امرای سعودی بلااشکال دانسته و تلاش در حفظ حکومت این خاندان فاسد را مصداق تبعیت از «اولی الامر» می شناسد. جریان خلیفه گری جهانی دسیسه ای است که برای به حاشیه بردن جریان اصیل اسلام گرایی در شمال آفریقا به وجود آمده است کما اینکه وهابیت برای دور کردن جهان اسلام از حقیقت مکه و مدینه که سیره و سنت نبوی است، پدید آمد.
جریان تازه شکل گرفته خلیفه گری در هفته گذشته با گروگان گرفتن حدود 600 نفر از شهروندان الجزایری به نوعی اعلام موجودیت کرد. غرب این خبر را با جدیت پوشش داد و در حاشیه هر خبر به نوعی این پیام را القا کرد که این ها جریان اصلی اسلام گرایی در شمال آفریقا هستند کما اینکه این رسانه ها بارها سخنان «مختارالمختار» یکی از سران این گروه که گفته بود «ما یکی از اصلی ترین بهره برندگان از انقلاب های جهان عرب هستیم و با کمک اسلحه قذافی را ساقط کرده و در مغرب عربی در حال پیش روی هستیم» اما واقعیت به هیچ وجه با این داعیه ها انطباق ندارد. آنان که در لیبی قذافی را ساقط کردند توده های مردم و کمیته های انقلابی به رهبری امثال مصطفی بودند و در این میان خاصیت بمباران های ناتو و گروه هایی نظیر «المقاتله» ایجاد تاخیر در پیروزی مردم بود کما اینکه وقتی در لیبی انتخابات شد، سهم این گروه از حدود 270 کرسی فقط 17 کرسی بود و بقیه به نیروهای انقلاب اعم از اخوانی ها و دیگران تعلق داشت. گروه المقاتله که امروز «المجالس العسکریه» خوانده می شود مانند همین جریان خلیفه گری جهانی یک پا در سیاست های غرب داشتند و یک پا در سیاست های فتنه گرایانه کشورهایی نظیر عربستان وقطر داشت. چندی قبل کتابی تحت عنوان «نهایت قذافی» به قلم «عبدالرحمن شلقم» آخرین وزیر خارجه رژیم سابق منتشر شد که در آن نوشته شده بود امیر قطر چند ماه بعد از سقوط قذافی به من گفت ما در لیبی 4 میلیارد دلار هزینه کرده و به این آسانی دست بر نمی داریم. حدود دو ماه پیش وزارت دفاع لیبی با صراحت اعلام کرد که گردان های مسلح لیبی- که آشوب های امنیتی فراوانی را به وجود آوردند- زیرنظر قطر عمل کرده و سرویس اطلاعاتی قطر آنان را تغذیه و تجهیز می کند. البته این قطر در اندازه ای نیست که بتواند یک بازی مستقل را طراحی و اداره کند. همین خبرها را هم که کنار هم قرار دهیم درمی یابیم که طراحی در اتاق مشترک آمریکایی ها، فرانسوی ها، انگلیسی ها و صهیونیست ها صورت می گیرد و نقش قطر عمدتا پرداخت صورت هزینه هاست.
خلیفه گری جهانی با توسل به قتل و خشونت و عملیات ربایش و باج خواهی در تلاش است تا تصویری بسیار نامطلوب از «اسلام خواهان» ارائه نماید تا جایی که مردم مسلمان که طی سه دهه گذشته، تمایلات خود را برای روی کار آوردن اسلام گراهای اصیل نشان داده اند، به ناچار به گزینش دوباره لائیک های غرب گرا روی بیاورند. آنان با متهم کردن بقیه مردم مسلمان که حاضر به همکاری نیستند به تشیع و یا همکاری با تشیع سعی می کنند جریان های اصیل را بایکوت نمایند. فشارهایی که طی هفته های اخیر در لیبی روی شیعه و تشیع به وجود آمده و متنی را به ائمه جمعه داده و آنان را وادار به قرائت آن در نمازهای جمعه کرده اند که اکثریت آنان علی رغم تهدید شدن به قتل سر باز زده اند، از این موضوع حکایت می نماید. همه می دانند که رگ و ریشه مسلمانان در شمال آفریقا با تشیع آمیخته است و اسلام آنان از حدود هزار سال پیش رنگ و بوی اهل بیت پیامبر(ص) دارد و جدا کردن آنان از شیعه و بدنام کردن شیعه نزد آنان قابل پذیرش نیست از این رو آنان به این تبلیغات دامن می زنند که سفارت ایران و گروه های اعزامی ایران در لیبی دست کم 500 هزار نفر را شیعه کرده اند سعی می کنند شیعه را نزد مردمی که عاشق اهل بیت پیامبر هستند، یک تهدید و خطر معرفی نمایند.
خلیفه گری جهانی بیش از آنکه یک جریان ضدشیعی باشد یک جریان ضدسنی است و اساساً «پاد اخوان» و «پادالازهر» است به این معنا که برای خشکاندن تمایلات اسلام خواهانه و شریعت گرایانه این نحله های اصیل دینی به وجود آمده است. جدا کردن دولت های اخوانی منطقه از جریان شیعه و جمهوری اسلامی ایران برای این است که بدون این اتصال این دولت ها به جایی نمی رسند و در همان حال یک تدارک برای آن دسته از کشورهایی که احیانا با موج دوم اسلام گرایی با تحولات بزرگ مواجه می شوند، به حساب می آید. در واقع جریان وابسته به سرویس های اطلاعاتی غرب و رژیم های فاسد عربی نظیر رژیم قطر با خلق یک جریان بی ریشه به نام دین و ماجرای تاریخی خلافت در صدد هستند تا از یک سو به جریانات به حکومت رسیده اسلامی سیطره یابند و از سوی دیگر می خواهند موج دوم اسلام گرایی اصیل را در نطفه خفه نمایند. این موضوعی است که اسلام گراهای حاکم در مصر و تونس کم و بیش به آن وقوف یافته اند از این رو دولت مصر در هفته گذشته پیشنهاد بسیار سخاوتمندانه کمک 6 میلیارد دلاری قطر- یک میلیارد نقد و 5 میلیارد در قالب قراردادهای 4 ساله- را رد کردند و راشدالغنوشی طی یک سخنرانی به دولت های عربی هشدار داد که دست از حمایت مالی عناصر شبه القاعده بردارند و به این دلیل تونسی ها در مواضع خود نسبت به دولت سوریه تغییر دادند و معارضه مسلح ضد بشار اسد را محکوم کردند.
البته تجربه ثابت کرده است که «نسخه های بدلی» هیچگاه قادر به کنار زدن «نسخه اصلی» نیستند هر چند میلیاردها دلار نثار آن ها بشوند و افراد وقیحی همه ظرفیت شرارت بار خود را به میدان بیاورند. اسلام اصیل در مقایسه با همین نسخه های بدلی است که جلای بیشتری پیدا می کند. جریان خلیفه گری جهانی هم بیش از این عمر نخواهد کرد که در خاطره های تاریخی جایی برای خود پیدا نماید در حالی که «اسلام اصیل» دغدغه ای است که در طول 1400 سال همواره از نقطه ای سربرآورده و کل جهان اسلام را تحت تاثیر خود قرار داده است.

سعدالله زارعی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد