سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

 

«نام افراد خاص» دلیل کتمان لیست ارسالی احمدی‌نژاد به قوه قضاییه  

به نظر می‌رسد راحت‌ترین راه عبور از این مطالبه ملت، کتمان اصل نامه و اسامی پیوست آن باشد، در حالی که اصل نامه رییس‌جمهور حتی در رسانه‌ها نیز منتشر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور قرار داشتن نام افرادی خاص در نامه و لیست ارسالی رییس جمهور به قوه قضاییه را از دلایل احتمالی کتمان ارسال این نامه دانست.
محمد شیخان در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر عدم ارسال اسامی 300 نفر بدهکار بانکی از سوی دولت به قوه قضاییه تصریح کرد: شاید دلیل اینگونه اظهارنظرها و فقدان انگیزه جدی برای پیگیری این مساله، قرار داشتن نام افراد خاصی در لیست پیوست نامه دولت باشد.
سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور اظهار داشت: به نظر می‌رسد راحت‌ترین راه عبور از این مطالبه ملت، کتمان اصل نامه و اسامی پیوست آن باشد، در حالی که اصل نامه رییس‌جمهور حتی در رسانه‌ها نیز منتشر شده است.
وی درباره راهکار موثر پیگیری این موضوع و برخورد با متخلفان بانکی، با بیان اینکه به نظرم برای تحقق عدالت در این موضوع باید پرونده برخی از این افراد را به‌گونه‌ دیگری پیگیری کرد، افزود: شاید بهترین راه حل این است که مدعی‌العموم به این موضوع وارد شود و حق ملت را از دستگاه‌ قضا مطالبه کند. 
 

دیدار محسن رضایی با کارگران کنار خیابان/ اوضاع را درست می کنیم  

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این کارگران، گفت: جوانان باید عزتمند باشند و نباید جیبشان خالی باشد. وی عنوان کرد: انشاءالله اوضاع را درست می کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: جوانان باید عزتمند بوده و جیبشان نباید خالی باشد.به گزارش مهر، محسن رضایی صبح یکشنبه در حاشیه سفر به گلستان در دیدار با جمعی از کارگران حاشیه خیابان گرگان با آنها به گفتگو پرداخت.این عده از کارگران بیکاری، بیمه نبودن، پایین بودن دستمزد را از جمله مشکلات خود بیان کردند. یک کارگر گرگانی با اشاره به 30 سال سابقه کار بنایی عنوان کرد: هنوز بیمه نیستم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این کارگران، گفت: جوانان باید عزتمند باشند و نباید جیبشان خالی باشد.وی عنوان کرد: انشاءالله اوضاع را درست می کنیم.

رضایی همچنین با حضور در گلزار شهدای گرگان با یادمان 8 سال دفاع مقدس تجدید میثاق کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهسازی گلزار شهدای گرگان، گفت: کار خوبی در این زمینه صورت گرفت اما گلزار شهدا به سایبان نیاز دارد تا خانواده های شهدا در گرما و سرما اذیت نشوند.وی همچنین در گفتگو با خبرنگار مهر، دلیل سفرش به استان گلستان را پاسخ به دعوت مردم شهرستان های گنبد و بندرترکمن برای حضور در جشن هفته وحدت عنوان کرد.رضایی گفت: منطقه ترکمن شهدا و جانبازان زیادی تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده و جا داشت به وعده ای که به مردم منطقه داده بودیم عمل کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در حاشیه این بازدید در دیدار با جمعی از اقوام قزاق ساکن گلستان، عنوان کرد: اقوام قزاق از برادران خوب ما هستند که در کنار سایر اقوام به صورت مسالمت آمیز با هم زندگی می کنند.سفر محسن رضایی به گلستان که از صبح یکشنبه آغاز شد تا شامگاه دوشنبه ادامه دارد. 
آیت الله هاشمی رفسنجانی: 

عده ای به دنبال اختلاف بین من و رهبری هستند که این اتفاق نمی افتد/مواضع اخیر عسگر اولادی را مثبت ارزیابی میکنم / اگر میدانستم کسی غیر از من نمیتواند شرایط را تغییر دهد قطعا کاندید میشدم

انقدر موهبت انقلاب نصیب من شده که به اهانت های که به من شده قابل مقایسه نیست ./وی گفت راه درست اصلاح قیمتها ان بود که من انجام دادم نه انکه احمدی نژاد انجام داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش سرویس سیاست انتخاب :آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر یکشنبه در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا نظر شما با اظهارات اخیر آقای عسگراولادی موافق است گفت: نظر من مثبت است البته ایشان نظر خود را گفته اند. آقای عسگراولادی حتی از قبل از اینکه من و امثال من کار مبارزاتی را شروع کنیم در صحنه حضور داشتند و بیشتر از من در زندان بوده اند و دلشان برای انقلاب می سوزد.

از هاشمی سئوال شد در مناظره ها به شما بسیار توهین و تهمت زده شد آیا پاسخی نمی دهید که در پاسخ گفت: من بارها پاسخ داده ام حتی در نماز جمعه ولی کسی گوش نمی کند . همه حرف خودشان را می زنند نمی شود که امنیه ببرم پیش آنها. حضرت علی هم وقتی شهید شد گفتند مگر نماز می خواند. به امام حسین هم گفتند خارجی، ما که دیگر به اندازه معصومین نیستیم.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این که آیا شما توان دارید تا اوضاع کشور را از این بی سروسامانی نجات دهید گفت: توان من و راه من رهبری است و امید است که بتوانیم نامزدهایی با سلیقه های مختلف وارد میدان انتخابات شوند البته اگر بشود.

وی گفت : اگر مطمئن بودم غیر از من کسی نیست تردید نمی‌کردم و حتماً می‌آمدم. اما هنوز چنین عقیده‌ای ندارم. راه من با دیگران تفاوت دارد. باید از طریق رهبری کار کنم. عده‌ای سعی می‌کنند بین من و رهبری را بهم بزنند.

برخی از خبرنگاران در مورد وضعیت اقتصادی موجود و قیاس آن با دوران دولت سازندگی سئوال کردند که هاشمی پاسخ داد: هدفمندی یارانه ها در دولت من به نام تعدیل اقتصادی مطرح شد جنگ که تمام شد بنزین 5 تومان بود و من قیمت آن را به 30 تومان رساندم ولی آب از آب تکان نخورد کسی هم اعتراض نکرد بعد کوپن ها را حذف کردیم البته بانک مرکزی و وزیر اقتصاد قبل از حذف کوپن ها بازار را پر نکردند و سه ماه تورم داشتیم آن زمان من تهران نبودم، رهبری تلفن زدند گفتند وضعیت این چنین شده و ما یک هفته ای اوضاع را سر و سامان دادیم.وی گفت راه درست اصلاح قیمتها ان بود که من انجام دادم نه انکه احمدی نژاد انجام داده است.

رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: در زمان دولت من تورم 30 درصدی بود و من تورم 17 درصدی را تحویل آقای خاتمی دادم . آن زمان بیکاری 16 درصد بود و من بیکاری 9 درصدی را تحویل دولت هفتم دادم.هاشمی رفسنجانی گفت: برای انجام کارهای بزرگ باید طبقه نیازمند را هم دید من پول تو جیب مردم نریختم. آن زمان لایحه ای به مجلس دادیم که در آن فردا دارو ، مسکن، تحصیل و بیکاری بیمه بود ولی زمانی که خاتمی رئیس جمهور شد گفت لایحه اشکال دارد از مجلس پس گرفت و دیگر معلوم نشد این لایحه چه شد. طرح من این است که باید تامین اجتماعی فراگیر شود و هر کودک از بدو تولد بیمه باشد.
 

نشست محرمانه موتلفه با اصلاح‌طلبان

آرمان- مطهره شفیعی: حزب موتلفه شاید پرسابقه‌ترین حزب سیاسی فعال در ایران باشد که همیشه سعی دارد از پرستیژ پدرسالارانه خود کوتاه نیاید، این حزب وظیفه خود را در راستای هدایت اصولگرایان به سمت آنچه می‌داند که به اعتقاد خودش بهترین راه برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و وحدت است. اما این نقش طی سال‌های گذشته به‌ویژه پس از روی کار آمدن دولت نهم به تدریج کمرنگ شده به نحوی که در انتخابات مجلس نهم و انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که قرار است سال آینده برگزار شود، جایگاهی برای این حزب متصور نشدند و کار به جایی رسید که این حزب بر طبل معرفی کاندیدای مستقل در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 کوبید. در این میان نباید فراموش کرد که حزبی مثل حزب موتلفه، آنچنان بی‌تجربه نیست که با یک بار نادیده گرفته شدن از سوی نواصولگرایان جوان میدان را رها کرده و به گوشه‌ای‌ پناه ببرد پس بزرگان آن گرد هم جمع می‌شوند تا راهکاری برای یافتن جایگاه اصلی خود پیدا کنند. برای بررسی وضعیت گذشته و حال حزب موتلفه لازم است در ابتدا به انتخابات قبلی یعنی انتخابات مجلس نهم اشاره شود.

راهکارهای موتلفه برای جبران ناکامی انتخابات مجلس نهم

پس از شکست حزب موتلفه در انتخابات مجلس نهم، این حزب واژه شکست را نپذیرفت بلکه عنوان داشت فراکسیون موتلفه در مجلس، فراکسیونی با اعضای زیاد خواهد بود. واژه شکست از آن رو به موتلفه پس از انتخابات مجلس نهم، نسبت داده شد که دبیرکل این حزب یعنی محمدنبی حبیبی و قائم‌مقام او یعنی اسدا... بادامچیان نتوانستند به عنوان ستون‌های موتلفه اقبال عمومی به‌دست آورند. پس از این ناکامی بود که بزرگان موتلفه به فکر افتادند تا راهی برای کاهش فشار افکار عمومی پیدا کنند لذا بحث برگزاری کنگره حزب و تغییرات در شورای مرکزی را مطرح کردند. در همین راستا بحث تغییر دبیرکل هم مطرح شد که بعضی اعضا مانند حمیدرضا ترقی آن را نفی نکردند اما همگان شاهد بودند که کنگره برگزار و کمترین تغییری در شورای مرکزی داده شد و به دنبال آن بحث ناکامی در انتخابات مجلس کمرنگ شد و تنها سایه‌ای از آن بر سر این حزب باقی ماند که البته برای این بخش هم چاره داشتند. موتلفه در حالی که برخی احزاب اصولگرا موضع سکوت در پیش گرفتند به ناگاه عنوان کرد کاندیدایی از درون خود را برای ریاست جمهوری معرفی می‌کند تا آن سایه کمرنگ هم محو شود.

راهکارهای موتلفه برای تعادل سیاسی

پس از پایان انتخابات مجلس، اعضای موتلفه که خود را پدرخوانده اصولگرایان می‌دانند به این نتیجه رسیدند که باید وظیفه‌ای بزرگ‌تر از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری برای خود تعیین کنند که همان جمع کردن تمام سیاسیون اصولگرا در زیر یک چتر بود. ظاهرا این مسیر هم از حبیب‌ا... عسگراولادی آغاز شد که با نامه نوشتن برای برخی تندروهای سیاسی از آنها بخواهد مشی تندروی را به فراموشی بسپارند و دور از اختلافات به دور هم جمع شوند چرا که پیر سیاست می‌دانست وضعیتشان طبیعی نیست و فشارهای خارجی روزبه‌روز در حال افزایش است و بهتر می‌دانست که راه مقابله با این دشمنی‌ها هم جز وحدت جریانات سیاسی داخل نظام نیست. اگر این استراتژی به‌‌درستی تبیین شده باشد باید هوشیاری موتلفه را در این مسیر ستود چرا که در مقابل هجمه‌های یاران خود یعنی اصولگرایان سکوت کردند و در برخی اوقات خود هم با منتقدان همنوا شدند تا این سناریو حالت طبیعی داشته باشد. این برنامه به نحوی بود که اعضای میانه حزب به انتقاد از عسگراولادی بپردازند و در این میان، دبیرکل حزب که معمولا آخرین موضع را اعلام می‌کند به دفاع از عسگراولادی بپردازد و از آن پس، حمایت‌ها از عسگراولادی آغاز شود.

اصلاح‌طلبان و موتلفه

موتلفه در این مسیر توانست به اهداف تعیین شده برای خود دست یابد چنانکه اصلاح‌طلبان را جذب کرد که تایید این موفقیت، نامه برخی اصلاح‌طلبان به عسگراولادی در تقدیر از مواضع میانه‌رو او بود. تا به اینجای کار، موتلفه توانست نزدیکی خوبی از طریق ریش‌سفید خود یعنی عسگراولادی با اصلاح‌طلبان برقرار کند اما اصلاح‌طلبان هنوز مواضع برخی اعضای موتلفه در مورد آنها را فراموش نکرده بودند و اگر چراغ سبزی نشان داده شد، تنها خطاب به عسگراولادی بود.

مرحله نهایی؛ وحدت با رقیب

مرحله جدی ماجرا از اینجا آغاز می‌شود که موتلفه گام نهایی خود را بر می‌دارد. در این مرحله عسگراولادی توانسته اعتماد اصلاح‌طلبان را به خود جلب کرده و رقیب یعنی اصلاح‌طلبان توانستند او را یکی از اعضای خانواده خود ببینند و حالا نیاز بود تا رده‌های میانی موتلفه به تأسی از ریش‌سفید حزب ارتباط خود با اصلاح‌طلبان را تقویت کنند به نحوی که دیگر خبری از کینه‌ها و انتقادها نباشد. راهکاری که موتلفه برای نیل به هدفش اندیشید دعوت از اصلاح‌طلبان برای حضور در جمع آنها بود البته این مسیر را به صورت علنی اجرا نکردند بلکه برنامه اینچنین بود که تماس‌های محرمانه با اصلاح‌طلبانی برقرار کنند که به اعتقاد ‌آنها از اصلاح‌طلبان معتدل هستند و از آنها دعوت کنند تا در جمعی با اعضای موتلفه هم‌سخن شوند تا شاید گذشته‌ها فراموش و راهی به سمت آینده باز شود.

وحدت‌طلبی موتلفه از گذشته تا امروز

ناگفته نماند که حزب موتلفه در برقراری ارتباط با رقیب یعنی اصلاح‌طلبان سابقه‌ای طولانی دارد. هنوز در اذهان باقی است که نشریه و ارگان رسانه‌ای موتلفه با سران اصلاحات به گفت‌وگو می‌پرداخت و راهی را پیش گرفته بود که این گفت‌وگوهای رسانه‌ای به دیدار چهره به چهره اعضای موتلفه با چهره‌های اصلاح‌طلب منجر شود. این دوران به پایان رسید اما هنوز هم ارگان رسانه‌ای موتلفه یعنی نشریه «شما» و «ذکر» به گفت‌وگوهای دوستانه با اصلاح‌طلبان می‌پردازند و اکنون دیدارهای محرمانه با اصلاح‌طلبان است که پروژه وحدت را تکمیل می‌کند.

 
عسگراولادی:

شب عاشورای امسال تصمیم گرفتم که این حرفها را در مورد موسوی و کروبی بزنم/ فتنه‌گر بودن به اینها نمی‌چسبد

واکنش‌ها طبیعی است. همان‌طور که من حق دارم نظرم را بگویم آنها هم حق دارند نظرشان را بگویند. من به‌نظر آنها احترام می‌گذارم. قبلاً هم گفتم بازهم اما این خاطره را تکرار می‌کنم. امام (ره) فرمودند اگر شما را از در بیرون کردند. از پنجره وارد شوید اگر از پنجره بیرون کردند. روزنه‌ای پیدا کنید و از آن وارد شوید شما مثل ریگ ته‌جوی بمانید شما برای تصفیه آب هستید. اینکه شما را کجا راه می‌دهند یا نه به فکر آن نباشید. شما باید بمانید و آب را تصفیه‌سازی فضای سیاسی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حبیب‌الله عسگراولادی این روزها حرف‌هایی زده و می‌زند که واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است. او در حالی از فتنه‌گر نبودن میرحسین موسوی و مهدی کروبی و از تلاش خود برای تبدیل انتخابات به جشن ملی سخن می‌گوید که در آستانه هشتادویک‌ سالگی است. سن و سال وضعیت جسمانی عسگراولادی یقیناً اتهام و شائبه و شهرت‌طلبی او را از میان می‌برد. عسگر اولادی را باید فرزند تمام قد دو نهاد روحانیت و بازار دانست که سرد و گرم چشیده بازی سیاسی است. مردی که بیش از 60 سال فعالیت مستمر سیاسی را در کارنامه خود دارد عسگراولادی را باید نماد تمام قد اصولگرای معتدل دانست. مردی که برخلاف تفاوت سلیقه‌اش با مخالفین خود نه تنها از «باب تهدید و ناسزا وارد نشد که اگر روزگاری سعید حجاریان پس از ترور به کما می‌رود بالای سر او «امن یجیب » می‌خواند و برای رقیب سیاسی‌اش سلامتی می‌طلبد.
حبیب‌الله عسگر اولادی در گفت‌وگو با آسمان از چرایی اظهارات اخیرش می‌گوید.
این روزها مواضع شما بازتاب فراوانی در رسانه‌ها داشته و دارد. چرا شما آقایان میرحسین موسوی و کروبی را فتنه‌گر نمی‌دانید؟
به این علت که موسوی و کروبی واقعاً‌ فتنه‌گر نیستند و مفتون واقع شده‌اند. همان‌طور که در این چند هفته بارها گفته‌ام فتنه‌گران اصلی را من، مثلث آن سه کشور و رؤسای حاکم بر آن می‌دانم.
واقعاً‌ چه اتفاقی افتاد که شما به ناگهان بیایید و این حرف‌ها را بزنید. حرف‌هایی که هزینه‌های بسیاری را برای شما داشته و دارد؟
من برای تلطیف فضای سیاسی کشور احساس وظیفه شرعی کردم که در آستانه انتخابات آیتده فضای منازعه را به رقابت تبدیل کنم.
یعنی مبنای این اظهارات شما جلوگیری از استمرار فضای تخاصمی و حذفی‌ای است که در فضای سیاسی کشور به‌وجود آمده است؟
بله، انجام تکلیف ملاحظه و مصلحت‌سنجی و سن و سال ندارد.
برخی گفتند که مبنای این اظهارات آقای عسگری‌اولادی یک خواب بوده است.
نه من که گفتم خواب ندیده‌ام اما هرکسی آن خبر را تنظیم کرده بود بسیار هنرمندانه این کار را انجام داده بود.
چه لحظه‌ای به این نتیجه رسیدید که باید بیایید و بگویید میرحسین و کروبی سران فتنه نیستند و اینچنین باید برمواضع خود پافشاری کنید؟
شب عاشورای امسال بود که به این نتیجه رسیدم باید این حرف را بزنم.
اما این مواضع بسیار را ناراحت‌کرده و برخی علیه شما موضع‌گیری کردند. حتی یکی از نمایندگان در مجلس شما را کف روی آب نامید.
واکنش‌ها طبیعی است. همان‌طور که من حق دارم نظرم را بگویم آنها هم حق دارند نظرشان را بگویند. من به‌نظر آنها احترام می‌گذارم. قبلاً هم گفتم بازهم اما این خاطره را تکرار می‌کنم. امام (ره) فرمودند اگر شما را از در بیرون کردند. از پنجره وارد شوید اگر از پنجره بیرون کردند. روزنه‌ای پیدا کنید و از آن وارد شوید شما مثل ریگ ته‌جوی بمانید شما برای تصفیه آب هستید. اینکه شما را کجا راه می‌دهند یا نه به فکر آن نباشید. شما باید بمانید و آب را تصفیه‌سازی فضای سیاسی است.
برخی می‌گویند که آقای عسگراولادی تلاش دارد تا با این اظهارات، حصر میرحسین موسوی و کروبی را بشکند. آیا به واقع این انگیزه را دارید؟
نه چنین منظوری دارم و نه اینکه چنین حرفی زده‌ام. ادامه حصر و پایان حصر این آقایان جزو وظایف دستگاه‌های امنیتی و قضایی است.
این موافقت‌ها و مخالفت‌ها تا چه اندازه‌ای روی شما اثرگذار است؟ آقای عسگراولادی تا کجا حاضر است بابت این عقیده خود هزینه بپردازد؟
همواره سعی کرده‌ام تا به مسائل منصفانه نگاه کنم. تلاش داشته‌ام تا مرده‌بادها و زنده‌بادها اثر بر من نداشته باشد. نباید زنده باد به من سرعت ببخشد یا مرده‌باد کند کند.من به عنوان یک شهروند ایرانی حق دارم نظر حقیقی خود را بگویم. فتنه اتفاق افتاد و مؤسس فتنه، آمریکا، اسرائیل و انگلیس بودند من به این مسئله رسیده‌ام و بنابر فهم و اجتهاد خودم پای مواضعم می‌ایستم.
جنابعالی فرمودید به دنبال این هستید که صحنه انتخابات را به جشن ملی تبدیل کنید. رسانه‌ها هم این کلام شما را موردتوجه قرار دادند اما یقیناً‌ اهداف دیگر را در پافشاری بر این مواضع دنبال می‌کنید.
بله قطعاً همینگونه است. بنده ممکن است بتوانم به سربازگیری دشمن از اردوگاه انقلاب خاتمه دهم. متأسفانه عده‌ای برخلاف رفته‌اند راه بازگشت برای فریب‌خوردگان وجود دارد. آنهایی که در فتنه 88 مفتون شدند باید از فتنه‌تبری بجویند. امروز باید انصاف و عدالت را در کشور رعایت کرد. باب گفت‌وگو در کشور بسته نیست و جریان‌های سیاسی می‌توانند با رعایت اخلاق با هم گفت‌وگو کنند. باید یک نفر می آمد و این فضای بسته را می‌شکست. یک نفر می‌آمد و می‌گفت که می‌توانیم به رغم اختلاف سلیقه‌ها با یکدیگر در کمال عزت و احترام سخن بگوییم. اصلاً مبنای انقلاب اسلامی محور قرار دادن رفتارهای اخلاق‌گرایانه در جامعه و کشور بود.
اخیراً در یکی از اظهارات خود فرموده بودید. حتی ابوالحسن بنی‌صدر هم به انقلاب و نظام خدمت کرد و به شدت با افرادی که مدام برطبل مشکل‌دار بودن رؤسای جمهور ایران می‌نوازند مخالفت کردید. شاید شما اولین نفری باشید که از میان اصولگرایان اینگونه جانب انصاف را قضاوت از عملکرد دولت‌های‌ ایران پس از انقلاب داشته‌اید. پایه‌های بنیادین این نوع تفکر و کلام چیست؟
این مسئله را اتفاقاً قبلا هم مطرح کرده‌ام. این حرف‌های من چهار پایه و رکن دارد. اولین پایه است که تاریخ ایران پس از انقلاب باید قابل نگارش باشد. اگر از دو رهبر، شش رئیس‌جمهور و چند نخست‌وزیر بگویید که همه به غیر از احمدی‌نژاد منفی هستند چه می‌شود؟ وقتی در صحنه تاریخی کشور حضور دارم و بسیاری از مسائل را دیده‌ام کسی در دوره‌ای جرأت نمی‌کرد اسم بنی‌صدر را ببرد. او با بالاترین رأی را در کشور دارا بود و در دفاع مقدس کارهای مثبتی داشت اما کارهای منفی هم داشت. باید تاریخ را آنگونه که هست گفت. بنی‌صدر یکی از توفیقاتش این بود که برای اولین‌بار رأی بالای 10 میلیون مردم را به دست بیاورد و این مثبت است اما در تمسک به ولایت، شکست جدی و قطعی خورد.
من در شرایط بحران به همراه چهار نفر دیگر با موسوی ملاقات داشتم. من با کروبی هم تنها دیدار کردم. از جلسه‌ای که با این افراد بیرون آمدم تشخیصم این بود که فتنه‌گر بودن به اینها نمی‌چسبد اما اطراف اینها را عناصر تندرو و فتنه گرفته است. من نمی‌خواهم جوری حرف بزنم که برایم زنده‌باد بگویند. باید این واقعیت‌ها را بگویم که پیش خدا جوابی داشته باشم. گردانندگان اصلی فتنه همه در کشورهای غربی پناهنده شده‌اند و حقوق می‌گیرند. این دو نامزد ما فتنه‌گر و فتنه‌ساز نبودند و گرفتار فتنه شدند.
می‌توانیم بگوییم که حاج حبیب‌الله عسگراولادی تلاش دارد تا به نوعی از ریزش نیروهای انقلاب جلوگیری کند؟
همه دلسوزان نظام و انقلاب باید این مسئله را محور فعالیت‌ها و رفتارهای خود قرار دهند. ما نه تنها می‌خواهیم نیروهای خود را حفظ کنیم بلکه می‌خواهیم نیروها را به یک تشکل اتئلافی جهت‌دار به طرف وحدت سامان دهیم. بنده تصور می‌کنم که امام و مقام معظم رهبری زمینه وحدت را برای امت میسر ساختند و خواست‌شان این است که مردم در این مسیر حرکت کنند و دشمنان نتوانند در بین اینها گسل‌ها ایجاد کنند و اینها یگانه داشته باشند. همان‌طور که آیت‌الله مهدوی‌کنی هم فرمودند ما در مرحله جدید تا انتخابات باید تلاش کنیم ائتلاف را در مجموعه نیروهای انقلاب سامانی دهیم که ما را به جانب وحدت پیش ببرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد