سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هشدار مدیریت بحران خوزستان

 

مدیریت بحران خوزستان اطلاعیه‌‌‌ای صادر کرد؛
هشدار حوادث احتمالی بارندگی روزهای آینده
اجتماعی  15:34:56 1391/11/08
9111-6014-5 کد خبر
RSS :: پرینت

در پی پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان و اخطارهای سازمان مدیریت بحران کشور، اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خوزستان درباره احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و آبگرفتگی خیابانها و معابر در شهرها اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) _منطقه خوزستان_ در این اطلاعیه آمده است: " با ورود سامانه بارشی به استان و پیش‌بینی بارندگی شدید همراه با رعد و برق در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در سطح استان خوزستان به خصوص در شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، شوش، شوشتر، ایذه، باغملک، دشت‌آزادگان و شهرهای تابعه؛ احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر در شهرها و همچنین احتمال افزایش سرعت وزش باد، مواج و طوفانی شدن خلیج فارس و کاهش محسوس دما در مدت مذکور پیش‌بینی می‌شود.

مقتضی است فرمانداری‌ها با تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها نسبت به اتخاذ تدابیر و تصمیمات لازم جهت مسدود نمودن جاده‌های حادثه‌خیز با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط شهرستان طبق ضوابط اقدام کنند.

همچنین اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌ها به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط شهرستان جهت حفظ آمادگی و برقراری کشیک شبانه‌روزی در ادارات سریعا ابلاغ شود.

فرمانداری‌ها اطلاع‌رسانی به موقع به هر نحو ممکن(به طور مثال از طریق مساجد، بلندگو، دهیاری‌ها و سایر وسایل در دسترس جهت اطلاع‌رسانی ) به صیادان، لنج‌داران، قایق‌های موتوری و  همشهریان ساکن در حاشیه‌ها و مناطق در معرض خطر سیل و سیلاب و کشاورزان در محل‌های با احتمال وقوع صاعقه را انجام دهند.

اقدامات لازم جهت شناسایی نقاط بحرانی شهر،  نظارت بر وضعیت سیل‌بندها، پل‌ها و راه‌ها در مناطق شهری و روستایی قبل و بعد از بارندگی، آمادگی کامل و فراهم‌سازی امکانات امدادی مناسب با عملیات به موقع در مناطق سیلابی انجام و نیز سایر تمهیدات لازم و مورد نیاز جهت پیشگیری و یا به حداقل رساندن آثار حوادث احتمالی معمولی اندیشیده شود.

همچنین همشهریان به رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد توصیه شوند و گزارش اقدامات به عمل آمده به اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان ارسال شود."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد