سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش بهداشت و درمان در خوزستان

 

کارشناس برنامه کنترل سرطان مرکز بهداشت خوزستان با تصریح این که بیماری سرطان در سال‌های اخیر خود را به عنوان یک معضل بهداشتی نشان داده است، گفت: تحقیقات اثبات کرده کشورهایی که در حوزه سرطان کارهای مداخله‌ای انجام داده‌اند، توانسته‌‌اند تا حد زیادی از این بیماری پیشگیری کنند، بنابراین می‌توان با کارهای مداخله‌ای در کشور از روند رو به افزایش ابتلا به سرطان در کشور پیشگیری کرد.دکتر شهرام ابراهیمی در همایش مبارزه با سرطان که امروز در مرکز بهداشت شرق اهواز برگزار شد، با اشاره به چهارم فوریه روز جهانی سرطان، اظهار کرد: طرح مداخله‌ای سرطان کلورکتال در استان آغاز شده است. برنامه غربالگری دیگر سرطان‌های قابل پیشگیری که امکانات مورد نیاز آن در استان وجود داشته باشد، آغاز خواهد شد.
وی افزود: سرطان معده، دهانه رحم و سرطان سینه در نوبت هستند تا برنامه غربالگری آنها در دوره‌های بعد آغاز شود. این سرطان‌ها شیوع زیادی نیز دارند،‌ در صورت تشخیص به‌موقع درمان می‌شوند.
ابراهیمی گفت: در زنان همواره سرطان سینه با اختلاف زیاد نسبت به سرطان‌های دیگر در راس ابتلا بوده است. سرطان روده بزرگ، سرطان پوست، سرطان معده و سرطان خون سرطان‌های دیگری هستند که زنان بیشتر به آنها ابتلا شده‌اند.
کارشناس برنامه کنترل سرطان مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: در مردان اولین سرطان شایع، سرطان پوست است. سرطان ریه و سرطان خون و سرطان معده در رده‌‌های بعدی هستند.
وی عنوان کرد: با پرداختن به ثبت آمار سرطان‌ها که یکی از مهمترین ابزار بهداشت برای تجزیه و تحلیل داده‌ها است، می‌توان مداخله‌ای موثر در پیشگیری از شیوع انجام دارد. متولی ثبت سرطان، بهداشت است که اطلاعات لازم را از هر مکانی که بیماران سرطانی برای کارهای تشخیصی و درمانی مراجعه می‌کنند، گرفته و از استفاده کرده و ماهانه ثبت می‌کند.
ابراهیمی گفت: به نظر می‌رسد میزان شیوع سرطان خون در استان خوزستان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است. این رقم درباره سرطان پوست هم اندکی بیشتر است ولی مبتلایان به برخی سرطان‌ها در خوزستان نسبت به شاخص کشوری پایین‌تر هستند.

مرجع / ایسنا
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد