سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

پایان عملیات امدادرسانی به هفت خودرو در جاده تاراز؛
28 سرنشین گرفتار در برف نجات یافتند
اجتماعی 17:16:38 1391/11/07

9111-4914-5 کد خبر

دیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: عملیات امدادرسانی به هفت خودروی گرفتار در برف در جاده تاراز از توابع اندیکا ساعتی پیش با موفقیت به پایان رسید.

علی‌عسکر ظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهارکرد: ساعت 13:30 امروز (شنبه) یک دستگاه خودروی پژو 405 و یک دستگاه وانت نیسان در جاده تاراز از توابع اندیکا با یکدیگر تصادف کردند که خوشبختانه آسیبی به سرنشینان خودروها وارد نشد ولی این حادثه منجر به بسته شدن راه شد.

وی ادامه‌ داد: با مسدود شده جاده و با بارش برف سنگین در این منطقه، هفت خودرو با 28 سرنشین در برف گرفتار شدند که نیروهای امدادی هلال احمر پس از اطلاع از حادثه به سرعت وارد عمل شده و با همکاری راهداری منطقه، خودروها را به همراه سرنشینان نجات دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: عملیات امداد و نجات ساعت 15:30 به پایان رسید و سرنشینان این خودرو تا بهبودی وضعیت هوا و راه‌ها، اکنون در پایگاه هلال احمر در منطقه اندیکا اسکان داده شده‌اند.

 

 

جشنواره غذا به نفع کوکان سرطانی برگزار شد
اجتماعی 18:19:51 1391/11/07

9111-5114-5 کد خبر

ییس هیات مدیره موسسه خیریه شفاجویان کودکان مبتلا به سرطان (مُشک) با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره غذا به نفع کودکان سرطانی در اهواز، گفت: موسسه خیریه مُشک هیچ منبع درآمد دولتی ندارد و حمایت‌هایی که از کودکان تحت پوشش می‌شود، همه از سوی داوطلبان و مردم نیکوکار است.

دکتر نادره رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهارکرد: این جشنواره که روز گذشته(جمعه) در پارک ساحلی کیانپارس اهواز برگزار شد، با استقبال بسیار خوب داوطلبان و مردم نیکوکار همراه بود. درآمد حاصل از این برنامه صرف هزینه‌های درمان کودکان تحت پوشش موسسه می‌شود.

وی ادامه‌ داد: موسسه خیریه شفاجویان کودکان مبتلا به سرطان(مُشک) در دو جنبه مختلف از کودکان تحت پوشش خود حمایت می‌کند؛ این موسسه در بحث درمان، در زمینه نسخ دارویی و تمام کارهای پاراکیلینیکی شامل آزمایش، رادیوگرافی، سونوگرافی و اسکن‌های مختلف از این کودکان حمایت می‌کند.

رییس هیات مدیره موسسه خیریه مُشک عنوان کرد: علاوه‌ بر این، تمام کارهای درمانی مرتبط با بیماری آن‌ها نیز با حمایت موسسه انجام می‌شود و به تناسب تعرفه موسسه با خانواده این کودکان همکاری لازم جهت درمان آن‌ها صورت می‌گیرد.

رهبر افزود: جنبه دیگر از حمایت‌ها و اقدامات موسسه، در زمینه فعالیت‌های فرهنگی است. استقرار اتاق نقاشی، اجرای برنامه‌های شاد و تئاتر و توزیع هدیه در مناسبت‌های مختلف از جمله عید و مراسم جشن میان کودکان از جمله اقدامات فرهنگی این موسسه است که در جهت بهبودی روحیه کودکان مبتلا به سرطان انجام می‌شود.

وی افزود: برای تامین هزینه‌های درمان این کودکان،از دو روش توزیع قلک میان علاقه‌مندان به کمک و برگزاری جشنواره‌های غذا، برپایی نمایشگاه‌های مختلف و برپایی غرفه در برخی نمایشگاه‌ها به نفع کودکان مبتلا به سرطان اقدام می‌شود.

رییس هیات مدیره موسسه خیریه مُشک اظهارکرد: کسانی که علاقه‌مند به حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تحت پوشش موسسه شفاجویان هستند می‌توانند به بیمارستان شفا در اهواز مراجع کنند و فرم عضویت را دریافت و نسبت به تکمیل آن اقدام کنند. در این فرم‌ها هر کس بنا به توانی که دارد، حیطه فعالیت خود را انتخاب می‌کند و می‌تواند در آن حیطه به سهم خود در حمایت از این کودکان مشارکت کند.

به گزارش ایسنا خوزستان، علاقه‌مندان می‌توانند برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تحت پوشش موسسه خیریه شفاجویان (مُشک) کمک‌های مالی خود را از طریق حساب سیبا: 0106673634006 نزد بانک ملی شعبه شهر دانشگاهی، کد شبا حساب سیبا : 080170000000106673634006 IR و از طریق شماره حساب 22222 نزد بانک رفاه شعبه علوم پزشکی اهواز واریز کنند. 

 

 

 

 

 

دلبر برفت و دلشدگان را خبر نکرد؛
علیرضا قربانی در اهواز برای "خرم" خواند
فرهنگی و هنری 16:39:44 1391/11/07
9111-4480-5 کد خبر
RSS :: پرینت

لیرضا قربانی در میان استقبال پرشور مردم اهواز، دو شب به روی سن رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان، این کنسرت موسیقی در دو شب و در روزهای پنجم و ششم بهمن ماه در تالار مهر اهواز و توسط گروه موسیقی "اشتیاق" برگزار شد.

سرپرستی این گروه بر عهده علی قمصری بود و نوازندگانی ازجمله مصباح قمصری (بم کمان)، پویا سرایی (سنتور)، سامان صمیمی (کمانچه) و زکریا یوسفی (سازهای کوبه ای) در این دو شب قربانی را همراهی کردند.

در دو شب اجرای این موسیقی سنتی، بارها نوازندگان به تکنوازی پرداختند که با استقبال مخاطبان مواجه شد.

حمیدرضا خجندی، مدیر شرکت فرهنگی هنری آوای آیین که اجرای این کنسرت را بر عهده داشته است، به خبرنگار ایسنای خوزستان گفت: این کنسرت که بسیار اندیشمندانه توسط علی قمصری ساخته و تنظیم شده بود، نویدبخش فضایی جدید در موسیقی سنتی ایران است و موجب تحولی در موسیقی ایرانی خواهد بود.

وی افزود: آشتی قشر جوان و نوجوان با موسیقی اصیل ایرانی مهمترین تحولی است که در دو شب اجرا شاهد آن بودیم.

به گزارش ایسنا، در بخش نخست این کنسرت قطعاتی مانند "هیچستان" با شعر سهراب سپهری، قطعه بی کلام "پروانه"، قطعه "آدم برفی" با شعر گروس عبدالملکیان و قطعه "دیوان و آوار" با شعری از خیام و همچنین قطعه "حیلت رها کن" با شعری از مولانا اجرا شد.

علیرضا قربانی بخش دوم اجرای خود را به "همایون خرم" تقدیم کرد؛ در بخش دوم اجرای کنسرت مقدمه "نهفت" با تکنوازی تار اجرا شد. قطعه "سودای تو" با شعری از مولانا و تکنوازی کمانچه، قطعه "یار دور دست" و "قطعه مست و خراب" نیز در این بخش اجرا شد.در پایان این کنسرت نیز با توجه به درخواست حاضران، گروه اشتیاق، و به یاد همایون خرم قطعه "تو ای پری کجایی" را اجرا کرد.

 

 

 

160 نفر از خوزستان راهی همایش "صدای عشایر" می‌شوند
فرهنگی و هنری 14:36:13 1391/11/07
9111-3980-5 کد خبر

رپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از شرکت 160 نفر از عشایر استان در همایش "صدای عشایر" خبر داد.

افسانه زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ - منطقه خوزستان - در خصوص همایش صدای عشایر که از 12 تا 17 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود، اظهارکرد: در این همایش کلیه عشایر کشور دور هم جمع می‌شوند و آداب و رسوم و غذاهای سنتی خود را معرفی می‌کنند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری خوزستان، ادامه‌داد: با تمام توانمان در این همایش که جنبه‌ای از گردشگی به شمار می‌رود، شرکت کرده و آداب و رسوم اقوام و عشایر خوزستانی را به بهترین شکل به همگان معرفی می‌کنیم.

وی با اشاره به حضور خبرگزاری‌های خارجی در این همایش، آن را فرصتی مناسب برای شناسایی آداب و رسوم عشایر خود به تمام جهانیان دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد