سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هشدار بهداشتی به هم استانی های محترم

 

 

با تاناکورا قارچ و باکتری می‌پوشید
اجتماعی  12:25:4 1391/11/07

 
9111-4314-5 کد خبر
 مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت خوزستان گفت: متاسفانه پوشاک دست‌دوم یا در اصطلاح تاناکورا، به وسیله شبکه‌های متعدد و مختلفی توزیع می‌شوند که نمی‌توان بر کار آنها نظارتی داشت.

 مهران معلم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: پوشاک تاناکورا، لباس‌های دست‌دومی هستند که پس از استفاده افراد دوباره فروخته شده و توسط افراد دیگر استفاده می‌شوند.

 وی افزود: مراکز بهداشت از هویت شبکه‌های غیرمجاز توزیع این پوشاک بی‌اطلاع هستند و نمی‌توان مطمئن شد لباسی که به فروش می‌رسانند سترون شده باشد.

 معلم تصریح کرد: طبق قوانین وزارت بهداشت، فروش لباس‌های زیر دست‌دوم در هر شرایطی ممنوع است. دیگر لباس‌های دست‌دوم نیز در صورتی که کاملا سترون و ضدعفونی شده باشند و از نظر انتقال بیماری‌های واگیر بی‌خطر شده باشند، می‌توانند به فروش برسند.

 مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: اگر یک دانشگاه یا ارگانی خاص توزیع پوشاک دست‌دوم را زیر نظر داشته باشد، به راحتی می‌توان به وضعیت بهداشتی این پوشاک رسیدگی کرد. وی با اشاره به خطر انتقال بیماری‌های قارچی و پوستی از طریق پوشیدن لباس‌های دست‌دوم، گفت: با وجود ناشناخته بودن شبکه‌های توزیع پوشاک دست‌دوم، برای جلوگیری از خطر انتقال بیماری‌های واگیر از طریق این پوشاک تنها می‌توان با آموزش مردم و استفاده‌کنندگان لباس‌های دست‌دوم یا به اصطلاح تاناکورا وارد عمل شد.

 معلم تاکید کرد: هیچ تضمینی برای سالم بودن پوشاک تاناکورا وجود ندارد و مردم نباید از آنها استفاده کنند.

 وی ادامه داد: دیگر ارگان‌های اجتماعی مرتبط نیز باید خطر پوشاک تاناکورا در بهداشت عمومی جامعه را جدی گرفته و برای جلوگیری از توزیع آن با مراکز بهداشت همکاری کنند تا توزیع پوشاک دست‌دوم از ریشه اصلاح شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد