سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز اهواز

در دیدار با نخبگان شهرستان کارون،
استاندار: استخدام در شهرستان‌های جدید صددرصد بومی است
اجتماعی 17:10:34 1391/11/05

 
9111-3714-5 کد خبر

استاندار خوزستان تاکید کرد: ‌اداراتی که در شهرستان‌های جدید از جمله شهرستان کارون مستقر می‌شوند، باید نیروی خود را به‌صورت بومی جذب کنند.

به گزراش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ - منطقه خوزستان - سیدجعفر حجازی در دیدار با نخبگان شهرستان جدید کارون که امروز(پنجشنبه، 5 بهمن‌ماه) در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان اهواز تا پیش از شهرستان شدن سه نقطه باوی، حمیدیه و کوت‌عبدالله، در مجموع 32 درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌داد ولی هیچ‌گاه در توزیع اعتبارات استان بیشتر از 22 درصد بودجه را دریافت نمی‌کرد.وی با بیان این‌که ‌تا پیش از دولت نهم توجه به استان خوزستان کم بود، ادامه‌داد: با روی کار آمدن دولت نهم اعتبارات استان سه برابر شد و اقدامات بسیار خوبی در آن صورت گرفت.

استاندار خوزستان عنوان کرد:‌ نخستین کاری که باید در خصوص شهرستان‌های جدید از جمله کارون و حمیدیه انجام شود، این است که بودجه این شهرستان‌ها از بودجه اهواز جدا شده و بودجه خوبی به آن‌ها تعلق گیرد. حجازی افزود:‌ بخش قابل توجهی از عوارض کلانی که شهرداری وصول می‌کند، برای نیروهای انسانی صرف می‌شود ولی چون تعداد نیروهای شهرداری کارون محدود است، بخش کمی از عوارض صرف نیروی انسانی و بخش اعظمی از آن برای عمران و آبادانی هزینه خواهد شد. وی گفت: با توجه به‌این‌که اهواز با طرح توسعه نیشکر فاصله داشت هیچ عوارضی از بابت آن دریافت نمی‌کرد. اکنون شهرستان کارون می‌تواند از عوارض کارخانه شکر، واحد الکل و واحد صنعتی که اهواز از آن‌ها محروم بود، به عنوان درآمد بهره‌مند شود.

استاندار خوزستان با اشاره اخذ مجوز استخدام نیروی انسانی جدید، اظهار کرد: تأکید شده که شهرستان‌های جدید حمیدیه، باوی و کارون نیروی انسانی مورد نیاز خود را اعلام کنند؛ استخدام این شهرستان‌ها صددرصد بومی است. حجازی با بیان این‌که طرح جامع شهرهای کوت‌عبدالله، ربیع(جنگیه) و کنعان(چنعان) باید به‌زودی تهیه شود، افزود: ‌در صورتی که این طرح به سرعت آماده شود می‌توان امور شهرستان کارون را مطابق با طرح جدید پیش برد. وی گفت: در اعتبار جدید اوراق مشارکت برای فاضلاب، 50 درصد این اعتبار به شهرستان کارون اختصاص یافت؛ به‌طوری که در مرحله اول از 40 میلیارد تومان اعتبار اوراق مشارکت، 20 میلیارد تومان آن به کارون اختصاص پیدا کرد.

استاندار خوزستان با بیان این‌که مردم با شهرستان شدن منطقه خود انتظار انجام اقدامات مناسب را با توجه به شرایط جدید دارند، افزود: مرکز تصمیم‌گیری باید در سال نخست به این شهرستان به خوبی رسیدگی کند. هدف ما از این اقدامات فقط و فقط ارتقا است. مردم و مسئولان شهر یقین داشته باشند منابع خوب و پایداری به شهرستان کارون می‌رسد. حجازی در خصوص شهرداری منطقه پنج که در کوت عبدالله مستقر است، اظهارداشت: با جدا شدن کوت عبدالله از اهواز و تشکیل شهرستان کارون، شهرداری این شهرستان بودجه مستقل خود را دریافت خواهد کرد. وی در خصوص طرح فاضلاب شهرستان کارون گفت: از مرحله بعدی اوراق مشارکت 20 میلیارد تومان دیگر برای طرح فاضلاب این شهرستان پیش‌بینی شده‌است که در مجموع 40 میلیارد تومان خواهد شد و امید است کل این طرح تا آخر سال و حداکثر تا فروردین‌ماه افتتاح شود تا دغدغه فاضلاب در این شهرستان را نداشته باشیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: به مردم شهرستان کارون اطمینان می‌دهم که روند توسعه و پیشرفت شهرستان به‌خوبی پیش خواهد رفت؛ چراکه این مردم شایسته خدمت‌گزاری هستند.  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد