سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

 

 

تجمع کارمندان سابق شرکت نفت جلوی ساختمان وزارت نفت

بازنشتگان شرکت نفت آبادان  

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه میراث فرهنگی- بازنشستگان شرکت نفت روز شنبه در تجمعی نسبت به اجرا نشدن قانون مصوب سال 87 اعتراض کردند. امروز نیز این بازنشستگان برای دومین خواستار خانه‌های خود شدند.خانه‌های شرکت نفت یکی از هویت بخش‌ترین و پر خاطره‌ترین بخش‌های آبادان به شمار می‌رود.
یکی از این بازنشستگان درباره این خواسته خود گفت: ما بر اساس تصویب قانون و دستور وزیر در سال‌های اخیر تصمیمی برای اینده نداشتیم و اکنون با وجود دستور وزیر این قانون اجرا می‌شود و این در حالی است که با توجه به وضعیت مسکن اکنون دیگر تصمیم گیری برای خروج از این خانه ها برای ما آسان نیست. از طرف دیگر این بازنشستگان از ساکنان قدیمی شهر هستند و با اخراجشان دیگر تمایلی هم به ماندن در شهر نخواهند داشت.
به گفته این بازنشسته شرکت نفت دستور فروش خانه های سازمانی در حالی اجرا نمی‌شود که در سال های گذشته بر اساس همین قانون تعدادی از خانه‌ها واگذار شده‌است.
او افزود: ما در سال جاری بیش از شش بار در مقابل ساختمان وزارت خانه، نهاد ریاست جمهوری و شرکت نفت آبادان تجمع کرده‌ایم اما هیچ جوابی دریافت نکرده‌ایم و به ما نمی‌گویند چرا قانون اجرا نمی‌شود و چرا ما را به زندگی در خانه‌ها امیدوار کرده‌اند.
کارکنان شاغل و بازنشسته شرکت پالایش نفت آبادان و سازمان‌های تابع وزارت نفت در نامه‌ای به رستم قاسمی، وزیر نفت نیز خواستار رعایت قوانین و جاری شدن قانون فروش منازل شدند. در این نامه آمده است: از اردیبهشت ماه 1387 با اعلام مصوبه هیئت دولت به سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها مبنی بر فروش منازل سازمانی منتظر اقدام مدیریت پالایشگاه آبادان و رعایت قوانین و جاری شدن قانون فروش منازل می‌باشیم که تاکنون متاسفانه در این خصوص اقدام عملی صورت نپذیرفته است
در ادامهٔ این نامه با غیرقابل قبول دانستن دلایل پالایشگاه آبادان برای عدم فروش منازل آورده شده است: پالایشگاه آبادان علل نیاز به منازل را بمنظور انگیزه جذب متخصصین و امنیتی بودن منازل دانسته و خود را ملزم به فروش منازل نمی‌داند. با توجه به مفادی از ماده 8 قانون سازماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 7/2/1387 سالهاست وزارتخانه‌ها با دادن ودیعه مسکن تعهد تامین مسکن در قراردادهای استخدامی را از خود سلب و جذب متخصصی با انگیزه تامین مسکن منتفی و از جهت امنیتی نیز اکثر منازل پیرامون حصار پالایشگاه بفروش رفته است.
کارکنان شاغل و بازنشسته شرکت پالایش نفت آبادان و سازمان‌های تابع وزارت نفت در پایان نامه ضمن درخواست از قاسمی وزیر نفت برای انجام اقدام جدی در این رابطه آورده‌اند: طولانی شدن روند فروش منازل باعث شده است که پالایشگاه آبادان به محض رسیدن کارکنان به سن بازنشستگی، پس از مهلت سه ماهه سکونت درمنازل و در صورت عدم تخلیه منزل، بانگهداری 15 تا50 میلیون تومان به اضافه ماهیانه مبلغی بین 350 هزار تا 740 هزار تومان بعنوان کرایه از مطالبات کارکنان کسر می‌کند 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد