سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی

 

سودانی، درارتباط با راه اندازی شبکه های اجتماعی ویژه زائران مطرح کرد:

صدا و سیما شبکه های فرهنگی را افزایش دهد

رسالت اصحاب رسانه، به‌خصوص رسانه ملی درارتباط با حج ومفاهیم آن خطیر و تأثیرگذار است ، به همین دلیل لازم است تا مدیران رسانه‌ها ابعاد مختلف این رویداد بزرگ را شناسایی کرده و مفاهیم فرهنگی را مطرح و یادآوری کنند.

 نماینده مردم اهواز درمجلس با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف اصحاب رسانه بهره گیری از فرصت عظیم حج و انتقال مفاهیم آن به مردم است، افزود: صدا و سیما باید با توسعه شبکه های فرهنگی در آموزش و انتقال مفاهیم حج و زیارت پیشگام باشد.
ناصر سودانی  افزود: رسالت اصحاب رسانه، به‌خصوص رسانه ملی درارتباط با حج ومفاهیم آن خطیر و تأثیرگذار است ، به همین دلیل لازم است تا مدیران رسانه‌ها  ابعاد مختلف این رویداد بزرگ را  شناسایی کرده و مفاهیم فرهنگی را مطرح و یادآوری کنند.
 نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: خبرنگاران ، گزارشگران ، مستندسازان ، تهیه کنندگان و ... قبل از هرکارباید به خودسازی علمی نسبت به مضامین ارزشی حج بپردازند.
وی ادامه داد: در حقیقت زائر خانه خدا، علاوه بر اینکه معارف اصیل اسلام و آیات روشن الهی را مشاهده و پیام آن را دریافت می‌کند، باید این پیام را به عنوان ره ‌توشه حج‏ با خود به همراه برده و در محیط، شهر و آبادی خود نشر دهد، بنابراین مهندسی فرهنگی در امر حج، یک مقوله جدی است که با روان و درون افراد سر و کاردارد و باید به آن اهمیت داد.
 سودانی افزود: دشمن که از تمام جبهه‌ها از تلاش خود مأیوس و دلسرد شده است، تنها به امید شبیخون فرهنگی در کمین نشسته تا بتواند از این مسیر به نظام ما ضربه بزند.
نماینده مردم اهواز تصریح کرد: انتقال آموزه‌های اجتماعی ، فرهنگی و معنوی  در سطوح مختلف تنها با بهره ‌گیری از ظرفیت عظیم رسانه‌ها امکان‌پذیر بوده و این امر بدون همکاری مسئولان با رسانه‌ها ممکن نمی‌شود.
وی تصریح کرد :حج بدون شک بهترین فرصت اطلاع رسانی در زمینه های عبادی، فرهنگی، سیاسی، اخلاقی، عرفانی و به طورکلی تربیتی برای زائران خانه خدا، عموم مردم و تمام امت اسلام است وراه اندازی شبکه های اجتماعی ویژه زائران اقدامی موثر است.

 

شریعتی نماینده بهبهان:

دولت با توجه به نیاز داخل اقدام به واردات میوه کند

در صورتی که کمبود میوه در کشور احساس شود واردات میوه انجام خواهد شد و دولت باید با توجه به نیاز داخل اقدام به واردات کند. برای رفع نیاز بازار گاهی لازم است برخی از محصولات وارد شوند.در صورتی که تولید داخلی بتواند بازار را اشباع کند واردات معنایی نداشته و موجب نابودی کشاورزی کشور خواهد داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس با تأیید کاهش صادرات میوه ایران به بازار‌های خارجی گفت: در صورتی که کمبود میوه در کشور احساس شود واردات میوه انجام خواهد شد و دولت باید با توجه به نیاز داخل اقدام به واردات کند.

محمد‌باقر شریعتی  با بیان اینکه در صورت کافی بودن تولیدات داخلی در خصوص میوه نیازی به واردات وجود ندارد افزود: برای رفع نیاز بازار گاهی لازم است برخی از محصولات وارد شوند.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن مقدار تولید مرکبات در کشور تصریح کرد: در صورتی که تولید داخلی بتواند بازار را اشباع کند واردات معنایی نداشته و موجب نابودی کشاورزی کشور خواهد داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس با تأیید کاهش صادرات میوه ایران به بازار‌های خارجی گفت: در صورتی که کمبود میوه در کشور احساس شود واردات میوه انجام خواهد شد.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: معقول‌ترین راه برای واردات یا صادرات مرکبات در کشور آگاهی از میزان تولید داخلی و نیاز بازار است که در این صورت نه کشاورز متضرر می‌شود و نه هزینه اضافی بر دوش دولت می‌ماند.

شریعتی با بیان اینکه ذخیره‌سازی پرتقال و سیب برای شب عید به اندازه کافی صورت گرفته است افزود: اکنون واردات میوه برای موز صورت گرفته و در خصوص سایر میوه‌ها کمبودی در کشور وجود ندارد.

نماینده مردم بهبهان در مجلس با بیان این مطلب که واردات باید با آگاهی صورت بگیرد تصریح کرد: در صورت شناخت بازار و آگاهی از میزان تولیدات می‌توان به رشد اقتصادی کشور کمک کرده و مرکبات مازاد مصرف را صادر کرد و به این ترتیب زمینه ارز‌آوری را برای کشور فراهم کرد.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه ممکن است به لحاظ وارد شدن در بازار رقابت اقدام به واردات میوه‌هایی چون سیب و پرتغال در کشور انجام شود گفت: رقابت برای عرضه میوه باکیفیت‌تر در بازار داخلی می‌تواند وارد‌کنندگان را تشویق به واردات بیشتر کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس یادآور شد:باید بدانیم مقدار نیاز بازار داخل به میوه و مرکبات برای یک سال چه مقدار است تا برای صادرات برنامه‌ریزی کنیم، به میزان نیاز داخلی برداشت کنیم و مابقی تولید را با بسته‌بندی شکیل به بازار‌های هدف صادر کنیم.


 
 
موسوی در نطق میان دستور:

وزارت خارجه با اقدامات تفرقه انگیزانه مصر برخورد کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با یادآوری برگزاری اجلاس ضدایرانی با نام عرب های اهواز در کشور مصر، گفت: انتظار ما از دستگاه دیپلماسی کشور که باید حافظ عزت ایران باشد، این است که برخورد شدیدی با دولت مصر و اعلام حساسیت در بروز چنین تحرکاتی را داشته باشد.

 عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با یادآوری برگزاری اجلاس ضدایرانی با نام عرب های اهواز در کشور مصر، گفت: انتظار ما از دستگاه دیپلماسی کشور که باید حافظ عزت ایران باشد، این است که برخورد شدیدی با دولت مصر و اعلام حساسیت در بروز چنین تحرکاتی را داشته باشد.

شکرخدا موسوی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳ بهمن) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: پایداری ملت ایران بر مواضع اصولی خود نظام سلطه را بر آن داشت تا دست به دامان گروه های بی هویت و شکست خورده خارج از کشور شود، متاسفانه سربازان سلفی انحرافی با حمایت عوامل انگلیسی و دلارهای صعود همزمان با سفر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان به مصر، اجلاس ضدایرانی را با نام عرب های اهواز برگزار کردند.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار ما از دستگاه دیپلماسی کشور که باید حافظ عزت ایران باشد، این است که برخورد شدیدی با دولت مصر و اعلام حساسیت در بروز چنین تحرکاتی را داشته باشد.

وی ادامه داد: مردم غیور کشور در ۸ سال دفاع مقدس با جان و خون خود جنگیدند تا حتی یک ذره از خاک به دست دشمن نیفتد، از این رو امروز ملت ایران فتنه انگیزی و اقدامات تروریست ها را به هیچ وجه تحمل نمی کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اعلام اینکه خوزستان قلب همیشه تپنده ایران اسلامی بوده و از تپش باز نخواهد ایستاد، یادآور شد: به طور حتم همه ملت ایران، خوزستانی و همه خوزستانی ها ایرانی هستند. از طرف دیگر خطاب به دشمنان باید بگویم که باید کر بود تا فریاد "هیات منه ذله" ۴ میلیون خوزستانی را در انتقال ضریح مقدس اباعبدالله الحسین (ع) را نشنید.

وی با بیان اینکه عشایر خوزستان از دیرباز نگهبان شرف و ذره ذره خاک ایران بوده و هستند، ادامه داد: عشایر خوزستان با خونشان پای ارزش های انقلاب تا ابد ایستاده اند.

موسوی با بیان اینکه مبالغه نیست اگر بگوییم عرب خوزستان وفادارترین افراد به آرمان انقلاب و نظام هستند، گفت: هویت این قوم با حماسه و ایثار گره خورده است. از طرف دیگر محبوب ترین فرد نزد عرب های خوزستان رهبر معظم انقلاب بوده و هم اکنون گوش به فرمان ایشان هستند و این دلدادگی ها را بارها ثابت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان بدانند پیوند تمام شهرستان های استان خوزستان با ایران گسستنی نیست، افزود: خوزستان سنگربان ولایت بوده و مردم به طور حتم دست ملحدان و دشمنان را قطع خواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر بروز محرومیت در استان خوزستان گفت: به طور حتم این کاستی ها را نمی توان بر گردن یک دولت انداخت بلکه کم کاری همه دولت ها بوده است اما باید گفت با وجود کاستی ها خدمات به خوزستان در بعد از انقلاب افتخارآمیز بوده است.

موسوی با اعلام اینکه مسئولان باید مراقب باشند تا میراث خدمت به منفعت طلبی تبدیل نشود، افزود: به طور حتم در صورت بروز این موضوع صدای دشمن از دهان ما بیرون می آید و ناگهان خوراک بنگاه های سخن پراکنی فراهم می شود.

وی با بیان اینکه بی تردید مهمترین اقدام در برابر برنامه ریزی دشمن وحدت کلمه و تلاش برای خدمت است، یادآور شد: حل مشکل معیشتی مردم، رفع مشکلات اقتصادی و نابسامانی های ارزی و... از مهمترین مشکلات کنونی کشور است، از این رو در چنین شرایطی صرف یک لحظه مجلس و دولت برای تصویب قوانین غیرضروری اگر خیانت نباشد، گناه است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم با اعلام اینکه به طور حتم مکمل تحریم های خارجی، تفرقه افکنی داخلی است، یادآور شد: دیر نخواهد بود که مسئولان باید در پیش روی شهیدان جوابگو باشند که چرا مسابقه خدمت جای خود را به مسابقه قدرت داده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد