سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

* تبلیغ علیه اسلام و مسلمانان در فیلم "گاندی" از سیمای جمهوری اسلامی ایران همزمان با برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد! در شب جمعه دهم شهریور، فیلمی از مبارزات "گاندی" و مردم هندوستان علیه استعمار انگلیس از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی پخش شد که در بخشی از آن علیرغم خدمات بزرگ مسلمانان به شبه قاره هندوستان و حضور پررنگ آنان در مبارزات ضداستعماری، محمد علی جناح، بانی استقلال پاکستان، به ضدیت با وحدت و تجزیه طلبی متهم شد. علاوه بر این، صحنه ترور گاندی توسط یک جوان در این فیلم طوری ترتیب داده شد که به دلیل همزمانی ترور با نهضت استقلال پاکستان و مشخص نبودن هویت جوان ترور کننده، بینندگان تصور ‌کنند گاندی توسط مسلمانان ترور شده است. در این فیلم دوبار از زبان گاندی گفته می‌شود "چشم در برابر چشم باعث کور شدن همه می‌شود". این جمله، مردود دانستن حکم اسلام درباره قصاص است که قرآن کریم با صراحت فرموده "العین بالعین". شبکه یک سیما همزمان با اجلاس سران جنبش عدم تعهد، هر شب یک فیلم ضداستعماری پخش کرد که اقدام خوبی بود ولی می‌توانست درباره هندوستان فیلم دیگری پخش کند که این اشکالات را نداشته باشد.
* وزیر خارجه اسراییل از محمد مرسی برای سفر به سرزمین‌های اشغالی دعوت کرد. شبکه تلویزیونی العربیه متعلق به عربستان گفت: لیبرمن از سخنانی که مرسی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز ایراد کرد، استقبال کرده است. مرسی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته است که مصر به همه معاهده‌های بین‌المللی خود پایبند است. قرارداد کمپ دیوید که توسط سران مصر و اسرائیل در سال 1358 به امضا رسید، از آن جمله است. وزیر امور خارجه اسرائیل گفت که این سخنان یک رهبر مسئول است؛ آقای مرسی باید به اسرائیل بیاید و در دیدار با مقام‌های مسئول آن، این سخنان را به واقعیتی ملموس تبدیل کند. العربیه افزود: لیبرمن که درحاشیه کنفرانسی برای قضات در تل آویو سخن می‌گفت افزود: "به نظر من صحبت‌های رئیس‌جمهور مصر با خبرگزاری رویترز، حاوی اشاره‌های با اهمیتی است. باید به آن‌ها اهمیت داد و آن‌ها را جدی گرفت." لیبر من در پایان سخنان خود دعوت خود را از محمد مرسی برای سفر به اسرائیل و دیدار با مسئولان اسرائیلی تکرار کرد.
* بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، با تشویق و اصرار معاون خود "جفری فلتمن" برای شرکت در اجلاس غیرمتعهدها به تهران سفر کرد. منابع مطلع می‌گویند "جفری فلتمن" که قبلاً معاون وزیر امور خارجه آمریکا بوده و در عراق، لبنان و چند کشور دیگر آسیائی و آفریقائی به وزارت خارجه آمریکا خدمت کرده با هدف اینکه خود بتواند به همراه بان کی مون به تهران سفر کند او را به انجام این سفر تشویق کرده است. فلتمن، اکنون معاون دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه است.
* هیأت اعزامی دولت سوریه برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، در اعتراض به سخنان ضد سوری محمد مرسی رئیس‌جمهور مصر جلسه افتتاحیه اجلاس را ترک کرد. محمد مرسی در سخنرانی خود در اجلاس سران جنبش عدم تعهد از مخالفان دولت سوریه خواست همه با هم متحد شوند و این دولت را ساقط نمایند. مترجم صدا و سیما این بخش از سخنان رئیس‌جمهور مصر را بگونه دیگری ترجمه کرد! دیروز مجری شبکه رادیوئی واشنگتن گفت: آمریکا طراح اصلی حوادث سوریه است.

محبوب‌ترین کارها نزد پیامبرحضرت علی (ع) می‌فرماید: کسی که به مالی دست یافت، با آن صله رحم کند و یا به بدهکاران یاری رساند به شرف دنیا و فضایل آخرت می‌رسد.یکی از مصارف زکات، براساس آیات قرآن کریم فقرا، مساکین و بدهکاران است که روایات اسلامی، پرداخت بدهی بدهکاران و دستگیری از فقرا را یک فریضه مهم الهی معرفی می‌کند. رسول خدا (ص) فرمود: محبوب‌ترین کارها نزد خدا سه چیز است:‌ سیر کردن مسلمان گرسنه، پرداخت بدهی بدهکار و برطرف ساختن اندوه وی. حضرت رسول (ص) فرمود: همچنان که برای بدهکار تو -درصورت توانایی بر پرداخت- جایز نیست کوتاهی کند، برای تو نیز -در صورت علم به ناتوانی وی در پرداخت- جایز نیست او را در تنگنا قرار دهی.
پرندگان خشمگین و تخریب مساجدپس از ورود نسل تلفن های همراه آیفون، بازی« انگری بردز» و یا پرندگان خشمگین، در سال 2009 توسط شرکت رویو تولید و توسط شرکت چیلینگو به بازار عرضه شد . در اواخر سال 2010 ،شرکت رویوی خود به صورت مستقل تولید و توزیع بازی را بر عهده گرفته است. داستان بازی در نوع خود بسیار جالب است شما در نقش پرندگانی ظاهر می‌شوید که تخم مرغ های شما توسط چند خوک بدطینیت دزدیده شده و شما نیز با تمامی بستگان خود که شامل انواع پرنده می‌شود برای آزاد کردن تخم مرغ های خود و از بین بردن این حیوانات بد جنس به آنها حمله می‌کنید. هر چقدر که شما بتوانید با تعداد کمتری پرتاب ،خوک ها را از بین ببرید دارای امتیاز بالاتر و در نتیجه ستاره های بیشتری خواهید بود که به ارتقاء امتیاز و رتبه شما در بین دوستان خود کمک فراوانی خواهد کرد. برای این کار ،شما باید با استفاده از منجنیق ،پرندگان خود را به سوی ساختمان‌های نامتعادل خوک ها پرتاب کنید تا بتوانید تخم مرغ های دزدیده شده خود را پس بگیرید.محبویت این بازی به حدی است که قرار است این بازی به یک داستان سینمایی بدل شود . خبر نخستین پارک بازی کودکان، الهام گرفته از بازی پرطرفدار “انگری بردز”( Angry Birds) در فنلاند، نشان دهنده محوبیت روزافزون این پرندگان بد اخلاق است! در ایران نیز یکی از محبوب ترین بازی های موجود پرتاب همین پرندگان خشمگین است!در نسخه پیشین این بازی (Angry Birds Space) در یکی از مراحل آن، شما مجبور بودید به موانعی حمله کنید که شباهت بسیار زیادی به برج میلاد در تهران و همچنین نقشه کشور ایران داشت. و پیروزی شما در گرو حمله به این نماد ها بود.اما این پایان خصومت سازندگان این بازی نبود و این بار و در نسخه جدید این بازی (Rovio mobile ltd ver: 2.2.0) شما موظف به تخریب موانعی هستید که شباهت خاصی به مساجد و اماکن مذهبی مسلمانان دارند. برای رسیدن به اهداف بازی باید بارها و بارها مسجدی را خراب کنید و همچنین خوک هایی که داخل مسجد ساکن هستند را باید از بین ببرید!
ده آرامگاه مشهور جهان آرامگاه، مخزنی برای بقایای فرد مرده است. به طور کلی، آرامگاه، فضای ساختار مانند محصور یا مکان دفنی است که در اندازه های مختلف و شکل های مختلف ساخته می شود آرامگاه های مشهور جهان عبارتند از: مقبره موسولئوم در هالیکارناسوس- ترکیه (مدفن ماسولوس پادشاه کشوری کوچک در امتداد ساحل مدیترانه آسیای صغیر)، مقبره هادریان در رم پایتخت ایتالیا (بخشی از از بزرگ ترین گورستان های روم باستان)،آرامگاه لنین در میدان سرخ مسکو،تاج محل در آگرای هندوستان (یکی از عجایب هشت گانه جهان) ،آرامگاه گرانت در نیویورک( مربوط به اولیسس گرانت، نویسنده اصلی پیروزی ملّی در طول جنگ های داخلی آمریکا و هجدهمین رئیس جمهور آن کشور)، پانتئون در رم(بزرگ ترین گنبد بدون ستون جهان )،کلیسای وست مینستردر لندن(محل سنتّی تاج گذاری و محل دفن پادشاهان انگلیس و کشورهای مشترک المنافع) ، کلیسای باسیلیکای سنت پیتردر واتیکان (محل دفن سنت پیتر یکی از دوازده حواری عیسی مسیح (ع) ) ،آرامگاه کورش کبیردر ایران(مدفن اوّلین پادشاه زردشتی پارسی)، ، هرم بزرگ جیزه در مصر(مدفن فرعون خوفو) ،مقبره امپراطور شین در شی هووانگ چین(مدفن شی هووانگ اولین امپراطور چین).
چرا خطاب های قرآن مردانه است؟در قرائت بعضی از آیات قرآن کریم متوجه خطاب های مردانه می شویم واین در حالی است که مصحف شریف برای کل بشریت نازل شده از این رو دلیل خطاب های مختلف آیات قرآن ومنظور هرکدام از آنها قابل بررسی است. آیت الله جوادی آملی درباره خطاب های قرآنی می فرمایند:« در فرهنگ محاوره، کلمه مردم به مردان اختصاص ندارد؛ گاه از کلمه مردان، گاه زنان و گاه از کلمه مردم استفاده می‏کنند. مردم به معنی همه افراد جامعه، اعم از زن و مرد است. اگر از کلمه مردان استفاده شود، در مقابل زنان قرار دارد و اگر کلمه زنان به کار رود، در مقابل مردان است. در همه جای جهان به محاوره چنین می‏گویند: مردم انقلاب کردند؛ مردم مبارزه کردند و...، پس وقتی از کلمه مردم استفاده می‏شود، به مردان اختصاص ندارد. قرآن کریم هم سه‏گونه سخن می‏گوید: گاهی خطاب با عموم جامعه است و از عبارت «الّذین» و «المؤمنون» استفاده می‏کند؛ گاهی با کلمه «رجال» وظیفه اختصاصی مردها را ذکر می‏کند؛ گاهی هم با عبارت «نساء»، وظیفه اختصاصی زن ها را بیان می‏کند. فرهنگ محاوره فرهنگ مردم است؛ نه مردان .قرآن کریم نیز بر همین اساس سخن می‏گوید و مریمٍّ و آسیه را نمونه «مردم خوب» معرفی می‏کند.زن نوح و لوط را هم نمونه «مردم بد» می‏خواند.ائمه(ع) نمونه مردم خوب هستند و همه افراد جامعه، زن و مرد، باید به آنها اقتدا کنند. حضرت فاطمه(س) نیز نمونه مردم خوب است؛ نه نمونه زنان خوب. حاصل آنکه انسان خوب (زن یا مرد) الگوی انسان های دیگر است. »
انسان های دارنده ابرحافظه درجهان.شاید تصور خواندن کامل یک مطلب و به یاد سپردن تمامی جزئیات آن به صورت دقیق امری غیر ممکن به نظر بیاید اما می توان انجام چنین کاری را به راحتی به افرادی که از ابر حافظه اتوبیوگرافیکی برخوردارند نسبت داد.این نوع از حافظه برای دارندگان آن یک مشکل به شمار می رود و نه یک توانایی. حافظه این افراد مانند دیسک سخت یک رایانه هر نوع اطلاعاتی را از قبیل تاریخ ها، نام ها، شماره های اعتباری و بسیاری از اطلاعات جزئی روزانه دیگر به ثبت می رساند.تا کنون تنها چهار فرد با ابر حافظه اتوبیوگرافیک به تایید رسیده اند و احتمال وجود افرادی که تا کنون ناشناخته باقی مانده اند نیز وجود دارد. مرکز نروبیولوژی حافظه و یادگیری در دانشگاه کالیفرنیا بر روی این چهار نفر مطالعاتی را انجام داده است. باب پاترلا یکی از این چهار نفر است که می تواند تمامی شماره های موجود در تلفن همراهش را به یاد بیاورد اما توانایی خارق العاده وی در به یاد آوردن تمامی وقایع و رویدادهای ورزشی نسبت به دیگر توانایی های وی بسیار شگفت انگیزتر است. پاترلا تمامی لحظات زندگی خود به جز دو سالگرد تولدش از سن پنج سالگی را به یاد دارد. ژیل پرایس دومین فرد دارای ابر حافظه در جهان از این توانایی خود به عنوان هدیه ای دائمی، غیر قابل کنترل و کاملا خسته کننده یاد می کند.وی اولین فردی است که توانایی اش کشف شد و به تازگی شرح حالی از زندگی خود تحت عنوان «زنی که نمی تواند فراموش کند» منتشر کرده است.او تمامی جزئیات زندگی اش را از سن 14 سالگی به بعد به یاد می می آورد.برد ویلیامز مجری رادیواز داشتن ابر حافظه اش بسیار راضی و خوشحال است و علاوه بر حوادث مهم ورزشی و سیاسی قادر است اسامی تمامی برندگان جوایز اسکار را در زمینه های مختلف در تمامی دوره های برگزاری این مراسم نام ببرد. ریک بارون چهارمین دارنده ابر حافظه جهان از سن 11 سالگی تمامی لحظات زندگیش را به یاد داشته و با کمک این توانایی توانسته در بسیاری از مسابقات کوچک و روزمره برنده شود.
کاغذی که حرف می زند!گروهی از دانشمندان سوئدی موفق به ساخت کاغذی شدند که از توانایی پاسخگویی به لمس کاربر و باز تولید قطعات موسیقی برخوردار است. محققان دانشگاه ساندزوال سوئد این کاغذ راکاغذ 4 (Paper Four) نام گذاشته اند. این اسم به دلیل اینکه این ابزار نسل چهارم کاغذ است، انتخاب شده است.نسل اول کاغذها برای نوشتن، نسل دوم برای بسته بندی و نسل سوم برای مصارف بهداشتی مورد استفاده قرار می گرفت. سرپرست این تیم تحقیقاتی در خصوص عملکرد و کاربردهای این کاغذ گفت:«این ابزار همانند تمام وسایل صفحه لمسی انفورماتیکی عمل می کند. این کاغذ که می تواند به عنوان یک تخته سیاه استفاده شود، تقریباً از مواد کاغذی ساخته شده است و روی آن ریزمدارات الکتریکی از جنس نقره بکار رفته است.»این تخته سیاه از یک لایه سه سانتی متری مقوای خارج از مصرف ساخته شده است و روی آن حسگرهای لمسی بکار گرفته شده که نسبت به لمس انگشت عکس العمل نشان می دهد. این کاغذ می تواند همانند یک ابزار ساده الکترونیکی نیز قطعات موسیقی را بازتولید کند. در این عملکرد لرزنده های الکترومغناطیسی زیر جریان برق به لرزش در می آیند و هنگامی که کاربر سطح تخته سیاه را لمس می کند، موسیقی ساخته شده و کاربر می تواند آن را بشنود. علاوه بر این تخته سیاه می تواند نسبت به قطعات موسیقی که از طریق سی دی می شنود، عکس العمل نشان دهد و حتی می تواند به گفتگوی افراد نیز گوش داده و به آنها پاسخ گوید. به اعتقاد سازندگان این ابزار، این فناوری می تواند علاوه بر استفاده به عنوان تخته سیاه در صنایع بسته بندی نیز بکار رود و در حقیقت یک بسته سخنگو باشد.
گران‌ترین مغازه‌های تهران
بازار بزرگ تهران که هنوز هم از اصلیترین مراکز خرید تهران و شهرستان هاست از یادگارهای زمان فتحعلی شاه قاجار است. این بازار، مجموعه‌ای از دالان‌ها و کوچه‌های تو در تو با ردیف دکان‌ها و راسته مغازه‌هایی است که گویی تمامی ندارند و همین معماری سنتی و جالب، از جمله موارد تمایز این بازار با سایر بازارهای کشور است. قیمت‌های نجومی و سرسام آور بعضی از مغازه‌ها در این منطقه شگفت آور است. هم اکنون در بازار تهران هر متر مغازه بسته به نوع موقعیتش از متری 10 میلیون تا متری 100 میلیون تومان معامله می‌شود. شاید بتوان گفت گران‌ترین متراژ مغازه بعد از پاساژ سروستان مربوط به مغازه‌های پاساژ تازه تاسیس طلافروشان در خیابان 15 خرداد است ،هر مغازه این پاساژ تازه تاسیس با قیمت متری 550 میلیون تومان یا متری نیم میلیارد تومان معامله می‌شود. نرخ اجاره بها بسیار وحشتناک است به طوری که هم اکنون در سبزه میدان، مستاجر برای اجاره یک مغازه 30 متری، باید ماهی 12 تا 15 میلیون تومان پرداخت کند.
سفیدآب چیست؟سفیداب در مقام یک فراورده صرفاً آرایشی و فارغ از کاربرد متداول آن یعنی پاک کنندگی، دارای تعریفی مجزا و اندکی متفاوت نیز هست که عبارت است از گَرد سفیدی که زنان برای آرایش و سفیدکردن بر پوست صورت خود می‌مالند.ساختار سنتی "سفیدآب" یا "روشور" چیزی بیش از ترکیب گل سفید و نخاع برخی جانوران نیست.این عامل یعنی دارابودن روغن آن هم از نوع حیوانی (دارای درصد چربی بیشتر) خود، گاه نقطه قوّت آن و گاه نقطه ضعف و موجب مردود دانستن استفاده از این فرآورده شمرده می‌شود.استفاده این فرآورده منحصر به هنگام استحمام نیست بلکه در گذشته، به همراه سرخاب، سرمه، حنا، وسمه، زرک و غالیه یکی از ستون‌های هفت گانه بَزَک (آرایش سنّتی زنانه در ایران) بوده ‌است و به سبب همین همراهی همیشگی، اصطلاح "سرخاب سفیداب" به فرهنگ عامّه پارسی وارد شد که اشاره به ادوات و لوازم آرایش زنانه دارد و سرخاب سفیداب کردن، به معنای آرایش کردن بانوان به کار می‌رود.امروز بر پایه سفیدآب، شامپوهایی تولید و در بازار ایران به فروش می‌رسند اما خود این فرآورده تا به امروز به همان شیوه سنتی تولید و عرضه شده‌ است و هیچ گونه پیشرفتی چه به لحاظ فرمولی و چه از نظر کیفیت عرضه و بسته بندی نداشته و از جمله فراورده‌های صنعتی بسیار ابتدایی و تا حدودی در دست فراموشی است. در کنار دیدگاه‌های مثبت در مورد خواص این فراورده سنتی (بخشیدن لطافت و شفافیت به پوست به واسطه زدودن سلول‌های مرده سطح آن) و توصیه به استفاده از آن به شیوه‌های گوناگون و به جای ماسک‌ها و لایه‌بردارهای شیمیایی این اظهار نظر نیز عنوان شده ‌است که سفیدآب و استفاده از آن نه تنها فایده‌ای در بر ندارد بلکه می‌تواند موجب انتقال بیماری تب مالت شود و بر این اساس استفاده از سفیدآب را عملی غیر علمی توصیف کرده و از انجام آن به ویژه به شکل مرسوم در ایران (به وسیله کیسه‌های خشک و ضخیم حمام) مخصوصاً برای کودکان و نوجوانان و باز به طور ویژه در مورد پوست صورت، منع می‌نماید.
بدترین شغل در گوگل کارمندانی که در کار فیلترینگ محتوایی در سایت گوگل هستند، عنوان بدترین شغل را در این کمپانی اینترنتی به خود اختصاص داده اند.بحث محتوا در سایت گوگل و فیلتر کردن محتواهای تعریف شده از بدترین شغل ها در بزرگترین موتور جستجوی اینترنتی دنیا است و کسانی که با این موضوع دست به گریبانند، سخت ترین شغل را دارند.مردم چیزهای وحشتناک و بسیار وحشتناکی را روی اینترنت قرار داده و به اشتراک می گذارند. برخی کاربران نیز تصاویر مستهجن همراه با خشونت روی سایتهای اجتماعی و … گذاشته که گوگل بعنوان موتور جستجو به صورت خودکار ممکن است انها را به تصویر کشد.همه اینها یک طرف و قوانین و آیین نامه های داخلی گوگل نیز یک طرف دیگر ماجرا است که باید رعایت شود تا حریم خصوصی افراد مورد تجاوز مجازی قرار نگیرد.بنابراین در کمپانی گوگل افرادی استخدام شده تا محتوا و نتایج جستجوی گوگل را با این قوانین و مقرارات مطابقت داده و به صورت دستی آنها را از نتایج جستجو حذف می کنند.برنامه های خودکار نرم افزاری نیز در این زمینه وجود دارد که اتوماتیک به این کار می پردازد اما از آنجایی که کاربران با تجربه اینترنتی خود سعی می کنند قوانین درج شده در نرم افزارهای فیلترینگ را پشت سر بگذارند، لذا نقش کارمندانی که مستقیم با این موضوع درگیر می شوند، حیاتی می شود.

***بی احترامی مهدی خزعلی به حضرت آیت الله خزعلیمهدی خزعلی از اصحاب فتنه و از معترضین به نظام مقدس جمهوری اسلامی در یکی از مطالب سایت شخصی اش به باشگاه خبرنگاران جوان معترض شده است و مدعی می شود خبری که از سوی باشگاه به وی نسبت داده شده است صحیح نمی باشد.
اما خزعلی در ادامه اعتراضش به سایت باشگاه خبرنگاران جوان و مهندس ضرغامی رییس سازمان صداوسیما، پای پدربزرگوار خویش را نیز به این دعوا باز می کند و ایشان را خطاب قرار می دهد.
خزعلی در بخشی از مطلبش می آورد: « حال چه سنخیتی است بین کوهنوردی ما با تورهای مورد اشاره آنها، نمی دانم، این را باید پدر بزرگوار من پاسخ دهد که از این جماعت دروغگوی فاسد، بی چون و چرا دفاع می کند!»
او عادت دارد حضرت آیت الله ابوالقاسم خزعلی را با واژه «حضرت آیت الله» خطاب کند .
گویا مهدی خزعلی فرزند مطرود حضرت آیت الله ابوالقاسم خزعلی فراموش کرده است که از سوی پدر طرد گردیده و پدر از مواضع او اعلام برائت نموده است. حال چه شده است که این فرزند یاغی در کوچکترین اتفاقی به خود اجازه می دهد که پای این مبارز نستوه و سرباز امام خامنه ای را به مطالب پوچ و بی ارزشی چون خبر فوق الذکر باز کند و اینگونه گستاخانه او را خطاب قرار دهند؟

 
***فروش مشروب و تجارت فحشا جایز است !

شیخ «عیسی بن صالح» مفتی سرشناس سعودی در جدید ترین فتوای خود اعلام کرد: جایز است افرادی که از ناتوانی جنسی رنج می برند، فیلم های غیراخلاقی مشاهده کنند، به شرط اینکه بازیگران آن مسلمان باشند!
از سوی دیگر شیخ «جاسم السعیدی» مفتی سرشناس وهابیون بحرین نیز در فتوایی نسبتا مشابه گفت: همان طور که قبلا هم اعلام کرده بودم، اگر هدف بر طرف کردن کمبود بودجه و ناتوانی اقتصادی بحرین باشد، فروش مشروبات الکلی و تجارت جنسی به اندازه مورد نیاز، البته با اجازه ولی أمر، جایز است.

 ***رفت و آمدهای مربی لیگ برتری به خانه رمالمربی یکی از تیم های صدر جدول لیگ برتر که تاکنون نتایج خوبی گرفته اخیرا رفت و آمدهای مشکوکی به خانه یکی از رمالان داشته و این موضوع تبدیل به بحث داغی میان بازیکنان این تیم شده است.
مربی مذکور از بازیکنان خود می خواهد که قبل از رفتن به زمین کارهای خاصی انجام دهند و خودش هم بعضا کارهای عجیبی می کند.
فرد مشکوکی که گفته می شود رمال مربی است در یکی از بازی های خانگی تیم نیز دیده شده است.

***افسانه راه رفتن روی آب به واقعیت پیوستدانشمندان دانشگاه 'آمستردام' روش جدیدی را برای راه رفتن روی آب ابداع کردند تا راه رفتن روی آب به واقعیت تبدیل شود.
محققان با استفاده از یک روش ساده، راه رفتن روی آب را امکان پذیر کردند.
بر اساس این تحقیقات کافی است میزان مناسبی نشاسته درون آب یک استخر ریخته شود تا بتوان روی سطح آب آن راه رفت.
ترکیب آب و نشاسته مایع غلیظی را تولید می‌کند که رفتاری متفاوت با سایر مایعات دارد.
اگر دست خود را به آرامی وارد این مایع کنید، بدون هیچ مقاومتی در آن فرو می‌رود، اما اگر با مشت یا پا ضربه محکمی به سطح آن وارد کنید، در مقابل ضربه مقاومت می‌کند.
به گفته دانشمندان علت این واکنش عجیب، خروج مولکول‌های آب از فضای بین مولکول‌های نشاسته در اثر ضربه است؛ به این ترتیب مولکول‌های نشاسته به یکدیگر می‌چسبند و مانند یک ماده جامد سخت می‌شوند.

 ***ماجرای دختر ایرانی و بازیکن آرسنالفلیپ سندروس، در روزهای اوج شهرت و عضویتش در تیم ملی سوییس، آرسنال و فولهام انگلیس، تحصیلاتش را در رشته ادیان به پایان رساند با دختری از ایران آشنا شد؛ که این آشنایی دریچه جدیدی به رویش گشود. همسر وی، دختری تهرانی و از سادات است.
امام مرکز اسلامی منچستر، به فیلیپ در درک اسلام و تشیع کمک کرده است. او نقش همسر فیلیپ را در شیعه شدنش مهم می داند و معتقد است، غیرمسلمانان در ابتدا که می خواهند اسلام بیاورند، خیلی تفاوت شیعه و سنی را نمی دانند و مذهب آن ها به آشنا شدن و مواجهه آن ها با اولین مسلمان بستگی دارد. بنابراین شیعه یا سنی بودن اولین مسلمانی که از او تاثیر می پذیرند، در گرایش افراد به این مذاهب نقش دارد.

حجت الاسلام بدیعی، امام مرکز اسلامی منچستر، فیلیپ سندروس را انسانی بسیار متواضع معرفی کرد و افزود: «فیلیپ پس از آشنایی با اسلام به تشیع روی آورد و قرار است سفری به ایران داشته باشد. او برنامه های اسلامی اش را به طور مرتب دارد و کتاب های لازم و مورد نیاز برایش ارسال شده است.»

***تلاش خاتمی برای ملاقات با بان کی موندر آستانه سفر بان کی مون به تهران ، جریان ورشکسته فتنه طی سناریویی بسیار ابتدایی ، خبر بیماری شدید میرحسین موسوی و بستری بودن او در c.c.u را تولید و به صدر اخبار رسانه های مثلث بیگانگان ، ضد انقلاب و فتنه تبدیل نمود تا از رهگذر این بیماری تحمیلی به موسوی ، امکان ملاقات او با دبیرکل سازمان ملل را فراهم نمایند.
اما بر ملا شدن سریع سناریوی بسیار احمقانة آنها (با انتشار خبر سلامتی موسوی و حضورش در منزل)، تمام نقشه های ائتلاف مثلث پیشگفته را نقش بر آب کرد.پس از آن بود که اردشیر امیرارجمند، عنصر وابسته به منافقین و مشاور فراری موسوی، ملاقات محمد خاتمی با دبیرکل سازمان ملل را به اطرافیان خاتمی ابلاغ نمود و نزدیکان خاتمی نیز بلافاصله پی گیری های فشرده ای به منظور متقاعد کردن بان کی مون به قبول ملاقات خاتمی آغاز کردند.
آخرین اخبار رسیده حاکی هستند که با نتیجه ندادن آن پی گیری ها ،‌ بخش خارجی فتنه به واسطه های آمریکایی متوسل شده اند تا دبیرکل سازمان ملل را مجاب به پذیرش ملاقات خاتمی نمایند.

***دعوت شبانه یک استقلالی به تیم ملی!لیست تیم ملی اعلام شد اما بعد از انتشار این لیست، کریم انصاریفرد مهاجم پرسپولیس به لیست مذکور اضافه شد تا فهرست 23 نفره تیم ملی برای سفر به اردن و همچنین بازی با تیم ملی لبنان 24 نفره شود.
اما این پایان لیست تیم ملی نبود و کارلوس کی روش در دقیقه نود و در آستانه سفر به اردن وقتی شنید که هاشم بیک زاده مدافع چپ استقلال به دلیل آنچه مصدومیت ذکر شده قادر به همراهی تیم ملی نیست تصمیم گرفت یک نفر دیگر را به نفرات دعوت شده اضافه کند، لذا از علی حمودی مدافع راست استقلال خواسته شد مدارک خودش را به مسوولان تیم ملی برساند؛ انتخابی که تا آن لحظه حتی امیر قلعه نویی از آن بی اطلاع بود!
البته خبر رسید که حمودی فعلا نتوانسته تهران را ترک کند و در انتظار رسیدن ویزا بوده و قرار است بزودی به کاروان تیم ملی مالحق شود.
***نگرانی ضدانقلاب از حذف یک الاغ!خبر دروغ حذف شخصیت «الاغ» مجموعه کلاه قرمزی، سبب آشفتگی و نگرانی شدید شبه رسانه های اپوزیسیون و ضد انقلاب شد!
در پی انتشار شایعه حذف شخصیت موسوم به «جیگر» مجموعه کلاه قرمزی به دلیل بدآموزی، رسانه هایی چون بی بی سی و سایت صهیونیستی بالاترین، با عصبانیت به پوشش گسترده حذف شخصیت الاغ پرداختند(!) و آن را بهانه ای برای فحاشی علیه نظام سیاسی کشورمان قرار دادند.
دستهای خالی شبه رسانه های ضد انقلاب در جنجال آفرینی علیه نظام، چنان است که آنها را واداشته است- این بار- متمسک به عروسک یک کیلو و نیمی شوند آن هم بر بستر یک خبر دروغ!

 ***با پیراهن سوراخ سوراخ برادرم پُز می‌دادمحاج اکبر خنکدار برادر شهید «علی اصغر خنکدار» فرمانده گردان امام محمد باقر (ع) لشکر 25 کربلا، روایت می‌‌کند: با شروع جنگ، اصغرآقا با 20 تا از بچه‌های قائمشهر عضو گروه شهید چمران می‌شوند و در جنگ‌های ایذایی شرکت می‌کنند.
اصغرآقا در پل کرخه مجروح شده بود. پدرم به جنوب نزد شهید چمران رفت و با موافقت او، بعد از دو هفته اصغر را به خانه آورد.
برادرم، پیراهن ترکش خورده‌اش را هم با خودش آورده بود؛ من هم کلاس اول دبیرستان بودم و با افتخار که برادرم جبهه رفته و ترکش خورده، پیراهنش را توی مدرسه می‌پوشیدم و به همراه بچه‌ها جاهای ترکش خورده پیراهن را می‌شمردیم که یادم می‌آید 13 تا سوراخ بود.

 ***ازدواج به سبک «زیبای خفته» قصه شاه پریان «زیبای خفته» این‌ بار در نمایشگاهی در موزه «هنرهای ملی» در کیف، پایتخت اوکراین و در دنیای حقیقی به اجرا در آمده است. پنج «زیبای خفته» حقیقی امیدوارند تا از طریق این نمایشگاه «زوج افسانه‌ای» خود را بیابند
روال این نمایشگاه به این صورت است که دختران شرکت کننده در آن سه شب در موزه «هنرهای ملی» می‌خوابند، در حالی که بازدیدکنندگان مرد این نمایشگاه می‌توانند این دختران را لمس کرده و از خواب بیدار کنند. پنج دختر انتخاب شده متعهد شده‌اند در صورتی که فردی آن‌ها را لمس کند و این دختران چشمان خود را باز کنند، باید با آن فرد ازدواج کنند.
گفتنی است گسترش ابتذال در غرب به اشکال گوناگون خود ادامه می دهد، تا چندی پیش صحبت از شریک زندگی و شریک جنسی به عنوان دو مولفه ی جدا از هم بود و اکنون ازدواج به سبک «زیبای خفته» می رود که جای خود را در دیگر کشورهای غربی باز کند تا شاید عطش ابتذال در غرب فروکش کند!

***وحشت رژیم صهیونیستی ازگوسفندهای لبنانیرژیم صهیونیستی با وحشت از گله‌های گوسفندان لبنانی در شکایتی از سازمان ملل خواست تا جلوی ورود این گله‌ها به سرزمین‌های اشغالی را بگیرد.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت چاپ سرزمین‌های اشغالی نوشت که این رژیم برای جلوگیری از عبور گوسفندهای گله‌های لبنانی از مرزهای مشترک لبنان با رژیم صهیونیستی به سازمان ملل شکایت کرده است.
آن‌ها در این شکایت مدعی شده‌اند که گله داران لبنانی و سوری گله‌های خود را بدون توجه‌‌ رها می‌کنند و آن‌ها از نقاط مرزی وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شوند.

این روزنامه مدعی است که گوسفند‌ها بعد از عبور از نقاط مرزی به مناطق حساسی می‌رسند و اگر سازمان ملل اقدامات لازم را برای توقف این تجاوز انجام ندهد، اسرائیل مجبور به زندانی کردن گوسفند‌ها خواهد بود.

***دعای یک سناتور امریکایی برای سبزهابرنامه هسته‌ای ایران شاید بهانه رسانه‌ای خوبی برای ایالات متحده و غرب به منظور افزایش فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها باشد اما اکثر کار‌شناسان و حتی افکار عمومی طیف آگاه به روابط بین‌المللی نیز آگاه است که این اقدامات تنها به منظور براندازی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد؛ موضوعی که اینبار از سوی یکی از سرشناسترین سناتورهای آمریکایی مطرح شده است.
«جوزف لیبرمن» در مصاحبه با «رادیو فردا» به طور ضمنی اذعان کرده که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران متوجه مردم کشورمان است و دلیل اصلی پیگیری آن‌ها نیز «دعا برای ادامه فعالیت جنبش سبز» است.
لیبرمن در بخش دیگری از این مصاحبه، صراحتا دلیل اعمال تحریم‌های تند و گسترده علیه ایران را «کمک به ادامه حیات گروه مخالفان داخل کشور» بیان کرده و گفته است: «از یک منظر، یکی از سرچشمه‌های این حرکت جهانی در ایران و پس از انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفت، که از دید من انتخاباتی تقلب آمیز بود که در ماه ژوئن سال 2009 شاهد بودیم و جنبش سبز در ایران متولد شد. امیدوارم و دعا می‌کنم که جنبش سبز‌‌‌ همان فرصت‌های زندگی بهتر و آزاد‌تر را برای مردم ایران فراهم آورد که مردمان بسیاری ظرف یک سال و نیم گذشته، در منطقه و در جهان عرب برای آن ایستادند و طلب کردند.»

***فرزندان کروبی فکر می‌کنند حق پدرشان را خورده‌ام!

یک فرد مرتبط با امیرارجمند از احتمال دست زدن وی به اقدامات پیش‌بینی نشده به علت عصبانیت شدید وی از فرزندان سران فتنه، خبر داده و از قول وی گفته است: «هر یک از اصلاح‌طلبان و اضلاع جنبش سبز به شکلی به ما جفا کرده و استرس وارد می‌کنند».
وی به نقل از مشاور فراری یکی از سران فتنه ادامه داده است: «من به محض دریافت خبر مراجعه «میرحسین موسوی» به بیمارستان، تمام‌قد وارد شدم و همه دوستان را به خط و حتی مصاحبه محکمی هم با BBC کردم تا وضعیت جسمی مهندس را خطرناک نشان داده و در آستانه برگزاری اجلاس عدم تعهد، حرکتی بزرگ در حمایت از او راه بیندازم اما از آن طرف، خانواده او در حرکتی احساسی و بدون توجه به اهمیت اقدامات من، تلاشم را به بهره‌برداری سیاسی و شخصی از کسالت پدرشان تعبیر کرده و ما را سنگ روی یخ کردند».
آنگونه که برخی منابع مطلع می‌گویند، خبر مراجعه موسوی به بیمارستان توسط «علی. ش. ر» (از اعضای ارشد حزب منحله مشارکت) به فتنه‌گران خارج‌نشین منتقل شده است.
اردشیر امیرارجمند گلایه دوم خود را از پسران یکی دیگر از سران فتنه مطرح کرده و می‌گوید: «پسران این بابا فکر می‌کنند که ما حق پدرشان را خورده‌ایم و قصد حذف شیخ را داریم».
وی ادامه داده است: «آنها اخیراً املاک خود و پدر و مادرشان در یکی از گران‌ترین و اشرافی‌ترین مناطق شمال شهر تهران را به فروش رسانده و پول‌های حاصله را به دلار تبدیل کرده و در حال انتقال میلیون‌ها دلار به خارج از کشورند تا بعداً خودشان هم به خارج بیایند و به‌طور مستقیم مثلاً تشکیلاتی شبیه ما راه‌اندازی کنند!».
 ***آموزش امر به معروف و نهی از منکر در مدارس آموزش امر به معروف و نهی از منکر از سال تحصیلی جدید در مدارس کشور اجرا می شود.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: استفاده از قوه قهریه برای اجرای این فریضه جواب نداده است اما با استفاده از سخنان محبت آموز 90 درصد تأثیر مثبت داشته است .
حجت الاسلام صادق زاده افزود: آموزش شیوه های تذکر دادن ، استفاده از تشویق ، جلوگیری از تخریب و شناخت شیوه های اصولی تذکر لسانی از جمله محورهایی است که امسال با همکاری وزارت آموزش و پرورش در مدارس آموزش داده می شود.

 *** لقمه جدید صادق صبا در نوبت شما!پس از حذف پونه قدوسی، مجری سابق برنامه «نوبت شما» بخش فارسی بی‌بی‌سی به دلیل حواشی رخ داده میان او و صادق صبا، همان‌طور که در فروردین‌ماه امسال پیش‌بینی شده بود،نفیسه کوهنورد، خبرنگار این شبکه در ترکیه از سوی سردبیر هوس‌باز بی‌بی‌سی فارسی به لندن فراخوانده شد تا جای مجری محبوب سابقش را بگیرد.
شروع این گمانه‌زنی‌ها از برگزاری مراسم ویژه تحویل سال تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی آغاز شد تا آنجا که نه‌تنها از پونه قدوسی خبری حتی به عنوان میهمان نبود بلکه اجرای برنامه با ظاهر و لباس‌هایی جدید به نفیسه کوهنورد با همراهی منحرفان مشهور جنسی بی‌بی‌سی؛ بهزاد بلور و علی همدانی سپرده شد. حضور نفیسه کوهنورد با لباس‌های عریان‌تر از گذشته در برنامه ویژه نوروز از مدت‌ها پیش این گمانه را در لندن مطرح کرده بود که بزودی کوهنورد جای پونه قدوسی را خواهد گرفت! نفیسه کوهنورد حضور در مقر گروهک تروریستی پژاک و گفت‌و‌گو با سران این گروهک جنایتکار و ضدملی را نیز در پرونده خود دارد.

 ***حمایت مجدد ربع پهلوی از سران فتنهبازماندگان خاندان پهلوی که عامل کشتار هزاران نفر از شهروندان ایرانی در جریان انقلاب اسلامی هستند این روزها سخت بدنبال پاک کردن حافظه تاریخی ملت ایران برآمده اند.
در این راستا رضا ربع پهلوی که از ماههای گذشته تلاشهایی را برای پیگیری «حقوق بشر!» در ایران آغاز کرده در اقدامی تبلیغاتی و ریاکارانه از بان کی مون خواسته تا با سران فتنه در ایران دیدار کند!
وی که پس از شکست فشارهای لابی صهیونیستی بر دبیرکل سازمان ملل متحد برای جلوگیری از سفر وی به تهران ، نامه ی خود را به بان کی مون تحویل داده و از وی درخواست کرده تا با سران فتنه دیدار کند.
وی که ظاهرا این روزها برای خود مقامی نانوشته در میان ضد انقلاب قائل است در نامه ی خود به دبیرکل سازمان ملل خواسته تا در صورت امکان با سایر زندانیان و مخالفان نظام نیز دیدار کند.

***کشف گنجینه طلا و مسکوکات از فتنه‌گر کلیدیچندی ‌پیش خبری منتشر شد مبنی بر دستگیری فردی به نام «ط‌-م» در فرودگاه امام که به دنبال آن شبکه العربیه با دستپاچگی نام کامل او را بیان داشت
واکنش سریع رسانه سعودی علاوه ‌بر تایید اهمیت بازداشت فوق‌الذکر پیام‌های دیگری در خود داشت که از جمله می‌توان به عمق ارتباط شبکه فتنه با رژیم سعودی اشاره کرد.
جدای از مساله ارتباط ویژه این فرد با اردشیر امیر‌ارجمند (مشاور فراری یکی از سران فتنه) از یک‌سو، در سوی دیگر «ط‌-م» عامل ارتباطی عناصری همچون «شیخ‌عبد‌الله نون» بوده است.
اما «شیخ‌عبد‌الله نون» کیست؟ پاسخ به این سوال و شفاف شدن آن برای مردم از آن جهت اهمیت خواهد داشت که بدانیم «ط-م» مسؤول اجرایی طرح آمریکایی تماس در داخل کشور بوده و به ‌منظور آخرین هماهنگی‌ها و دریافت جدید‌ترین نرم‌افزارها و دستور‌العمل‌های تشکیلاتی و کسب موافقت تشکیلات خارجی نسبت به انتصاب مسؤولان واحدهای مختلف طرح تماس، سرگروه‌ها، رابطان استانی و... به خارج سفر کرده بود که از همان‌جا تحت نظر دستگاه اطلاعاتی کشور بوده و به محض ورود به فرودگاه امام(ره) او را به همراه همه ابزار، اسناد، ادوات فنی و نرم‌افزارهایی که به همراه آورده بود، اسامی افراد تشکیلات، مرتبطان و احزاب و... بازداشت می‌کنند. از بازرسی منزل و دیگر اماکن مورد استفاده فرد مرموز دستگیر شده مبالغ کلانی ارز و مقادیر بسیار زیادی سکه‌های طلا که جاسازی شده بودند، کشف شده است.
اما شیخ‌عبدالله نون که با این فرد در ارتباط بوده از عناصر رادیکال اصلاح‌طلبان دیروز و فتنه‌گران امروز است که اسناد قابل توجهی از کیفیت ارتباطات وی با «ط- م» به دست آمده است.

 

***دو سال جاسوسی از توالت‌های ایران! سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی ناگفته های جالبی را از بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران مطرح کرد.
علی اصغر سلطانیه گفت: سال 2004 که ما پروتکل الحاقی را اجرا می کردیم همراه بازرسان آژانس به معدنی در بندرعباس رفتیم. وقتی بازرسی تمام شد مسئولان بازرسی آژانس گفت به ما اطلاعاتی داده اند که شما معدن اورانیوم دیگری هم دارید.
وی با بیان اینکه ما گفتیم اگر سازمان سیا معدن پیدا کرده بیاید جایزه بگیرد افزود: یکی از بازرسان آژانس عکسی ماهواره ای را نشان داد و گفت دوسال سرویس ماهواره ای در این منطقه کار می کند و مستندات تصویری و جاسوسی زمینی شکی را باقی نگذاشته که  اورانیوم و غنی سازی در این منطقه وجود دارد.
سلطانیه گفت: مطمئن بودیم چنین خبری نیست و کمال همکاری را داشتیم و قبول کردیم مطابق اطلاعات برویم و بازرسان از نزدیک منطقه مورد نظرشان را بازدید کنند.
وی با بیان اینکه بعد از 3 ساعت به آن منطقه رسیدیم و دیدیم یه تابلوی یک شرکت خصوصی نصب شده و در آن منطقه سنگ استخراج می شود. بازرسان آژانس انرژی اتمی هرچه گشتند خبری از اشعه رادیواکتیو نبود. می گفتند در عکس ماهواره نشان داده می شد که ساختمان ساخته شده در این منطقه نگران کننده است. با این توجیه مجموعه مورد نظرشان را نیز بازرسی کردند و دیدند که آن ساختمان دوش و توالت کارکنان بود.
***محدودیت عجیب برای خبرنگاران آمریکاییراندل جویس تهیه‌کننده برجسته شبکه خبری C.B.S آمریکا گفت: در آمریکا، نه تنها خبرنگاران اجازه ندارند درباره سیاست صحبت کنند بلکه امکان انجام مصاحبه در کشورهای دیگر نیز برای آنها مهیا نیست.راندل جویس تهیه‌کننده برجسته شبکه خبری C.B.S آمریکا، گفت: ما به عنوان خبرنگار در آمریکا سعی می‌کنیم برخلاف سیاستمداران همواره بیطرف قضاوت کنیم و مواضع مستقلی داشته باشیم.
وی با اعلام اینکه سیاست و خبرنگاری دو مقوله متفاوت از یکدیگر هستند، گفت: در آمریکا، نه تنها خبرنگاران اجازه ندارند درباره سیاست صحبت کنند بلکه امکان انجام مصاحبه در کشورهای دیگر نیز برای آنها مهیا نیست.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد