سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار پپشرفت تکنولوژی های نظامی و اطلاعاتی

بالگرد های جاسوسی که در کف دست پنهان می‌شوند

 

محققان موفق به طراحی یک بالگرد کوچک و بدون سرنشین ۳۵ هزار دلاری شدند که قادر به شناسایی مکان و تجهیزات دشمن بدون قرار گرفتن در منطقه خطر است.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بالگرد جدید در کف دست جای می‌گیرد، دارای وزن برابر کیفی پر از شکلات است و می‌تواند به یک جنگ‌افزار بالقوه برای مبارزه با دشمن تبدیل شود.سازندگان این بالگرد معتقدند بالگرد جاسوسی ۲۰ هزار پوندی موسوم به SQ-4 Recon زندگی سربازان را نجات می‌دهد و یکی از کوچک‌ترین ابزار هوایی بدون سرنشین در جهان لقب گرفته است.

 نانوبالگرد جدید مجهز به دو دوربین است که به سربازان امکان مشاهده تپه‌ها و درون پناهگاه‌ها و سنگرهای دشمن را بدون خطر کشته شدن یا آسیب دیدن می‌دهد.

 این فناوری می‌تواند از راه دور و توسط نظامیان موجود در یک اتاق کنترل واقع در هزاران مایلی نقطه هدف کنترل شود. ابزار ارائه شده همچنین می‌تواند توسط سربازان واقع در گشت سیار با استفاده از یک رایانه تبلتی هفت اینچی کنترل شود. 

این بالگرد فقط ۱۹۸٫۴ گرم وزن و قطری برابر ۲۲٫۸۶ سانتی‌متر دارد و قادر به پرواز و گشت‌زنی به مدت ۳۰ دقیقه است. نانوبالگرد همچنین قادر به خاموش کردن موتورهایش و نشستن همچون یک پرنده روی لبه ساختمان‌هاست. علاوه بر این، فناوری ارائه شده می‌تواند بدون شناسایی شدن تا مدت زمان هشت ساعت روی فعالیت‌های مظنون متمرکز شود.

 دوربین‌های بالگرد قادر به مخابره تصاویر زنده، گرفتن عکس‌های ثابت یا فیلم‌های ویدیویی با استفاده از دید در شب یا روز است. این بدین معناست که سربازان می‌توانند ماموریت‌های شناسایی را بدون قرار گرفتن در معرض خطر راه رفتن در کمینگاه یا قدم گذاشتن روی یک بمب دفن شده صورت دهند. بالگرد مزبور توسط دانشگاه میدلسکس و کمپانی BCB International واقع در انگلیس طراحی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد