سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

جرعه ای از آسمان

آنچه روزی شما را افزایش می دهد

 

صله رحم یا به عبارتی همان دید و بازدید امروزی با خویشان و نزدیکان، یکی از آداب پسندیده ای است که اثرات مثبت فراوانی دارد که در اخلاق اسلامی بر ان تاکید شده است.
خبر آنلاین : صله رحم یا به عبارتی همان دید و بازدید امروزی با خویشان و نزدیکان، یکی از آداب پسندیده ای است که اثرات مثبت فراوانی دارد که در اخلاق اسلامی بر ان تاکید شده است.

به نقل از کتاب مفاتیح الحیاه آمده است:

پیامبر اکرم (ص) فرمود: هرکس از تاخیر مرگ و گسترش روزی خود خوشحال می شود پس از خدا پروا کند؛همچنین فرمود: کسی که عمرش جز سه سال نمانده باشد با صله رحم، خدا عمرش را به سی و سه سال امتداد می بخشد.
 در روایتی دیگر فرمود: هرکس برای من یک عمل را ضمانت کند من برایش چهار چیز را ضمانت می کنم: هرکس صله رحم کند خدا او را دوست بدارد و روزی وی را گسترش دهد و عمرش را فزونی بخشد و او را به بهشتی درآورد که وعده داده است.
امام باقر(ع) فرمود: صله رحم موجب پاکی اعمال و رشد دارایی و دفع بلا و آسانی حساب و تاخیر اجل می شود.حضرت موسی (ع) از خدا پرسید: پاداش کسی که صله رحم کند چیست؟ فرمود: مرگش را به تاخیر می اندازم و سختی های مرگ را بر او آسان کنم و فرشتگان بهشت به وی ندا می دهند: به سوی ما بیا و از هر در که می خواهی وارد شو.
امام صادق (ع) فرمود: صله رحم و حسن همجواری و همسایه داری، شهرها را آباد و عمرها را طولانی می کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد