سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از مشکلات فرهنگی در استان

سرپرست روزنامه کیهان در خوزستان گفت:

فضای نقادی باید از استانداری کلید بخورد

ما انتظارمان از استاندار برخورداری از نگاه کلان نسبت به همه رسانه ها اعم از موافق و مخالف است اما مشاهده می شود که دستوری از سوی ایشان مبنی بر حمایت از روزنامه ایران صادر می شود زیرا روزنامه ای دولتی است و می تواند عملکردها را به خوبی پوشش بدهد ...

سرپرست روزنامه کیهان در خوزستان گفت: جا دارد فضای نقادی از استانداری به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان آغاز شود و تا از استانداری آغاز نشود به جاهای دیگر سرایت نخواهد کرد.
مهندس محمدجعفر فلسفی در نشست مدیران و سرپرستان رسانه ها با استاندار خوزستان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: در یک نگاه کلی به وضعیت استان به ویژه عملکرد مدیریتی معتقدم فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر را باید بار دیگر مرور کرده و نصب العین خود قرار دهیم. احساس می شود برخی مسائل مورد غفلت واقع شده و به دست فراموشی سپرده می شود و این امر اثرات منفی خود را بر روند جاری استان نشان داده و می دهد.
وی افزود: به عنوان اولین پیشنهاد در جهت آنکه عملکردها بر اصول و مبانی درستی منطبق باشد و ضرورت دارد مشاورانی امین و خبره در اطراف استاندار حضور داشته باشند و نکته دیگر بها دادن به نظرات و انتقادات سازنده است . که جای خالی آن در همه ی عرصه ها دیده می شود و جا دارد تا از همین نقطه یعنی استانداری به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان این حرکت آغاز شود و تا از استانداری آغاز نشود به جای دیگر سرایت نخواهد کرد.
فلسفی در ادامه گفت: باید جایی برای صحبت های صریح و بی پرده وجود داشته باشد زیرا اگر این حرف ها در این محافل عنوان نشود سر از جای دیگر در می آورد. نمی دانم چه تصمیمی برای ساماندهی این مسئله دارید اما نمی خواهم بیش از این نیز این موضوع را باز کنم.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین خوزستان با اشاره به اینکه باید به ایجاد فضای نقادی بها داد، خطاب به استاندار تصریح کرد: به یاد دارم که در خصوص مسایل گریبانگیر فولاد و احتمال بروز اختلاس در سالن مهمانسرای شهید رجایی در حضور علاءالدین بروجردی (رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس) به شما و ایشان در این خصوص اخطار دادم و گفتم که شما نمی خواهید در خصوص وضعیت خصوصی سازی صنعت فولاد در استان و یک فرد قصد چنبره زدن بر فولاد استان را دارد نیم نگاهی سیاسی امنیتی داشته باشید که متاسفانه به راحتی از کنار آن گذشتند و افتاد آن اتفاقی که نباید می افتاد و این بحث ملی و فراتر از امنیتی تبعات سنگین بین المللی برای ما داشت.
فلسفی با بیان اینکه این یک درس برای ما بود که انتقادات را جدی بگیریم اظهار داشت: ما در مقابل خون شهدا مسئولیت داریم نه اینکه خدای ناکرده تنها به دنبال این باشیم که فضایی به نفع خودمان درست شود.
وی با اشاره به اینکه مشکلات مطبوعات همچنان به قوت خود باقی است و فکری برای آن نمی شود، گفت: برای مثال در مسئله یارانه ها هر بلایی سرمان می آورند و کم و زیادش می کنند و هیچکس اعتراضی نمی کند به چه علت؟
وی افزود: ما انتظارمان از استاندار برخورداری از نگاه کلان نسبت به همه رسانه ها اعم از موافق و مخالف است اما مشاهده می شود که دستوری از سوی ایشان مبنی بر حمایت از روزنامه ایران صادر می شود زیرا روزنامه ای دولتی است و می تواند عملکردها را به خوبی پوشش بدهد اما متاسفانه این تصمیم اثرات خود را در پی خواهد داشت حتی اگر جمع شود و تغییر کند.
سرپرست کیهان ادامه داد: مگر چند روزنامه منتقد در استان وجود دارد که با آنها اینگونه برخورد می شود الا ماشاءا... مطبوعاتی در استان وجود دارد که به نفع مجموعه های مدیریتی استان قلم می زنند. مگر کم داریم نیروهایی را که تنها با نگاه رپرتاژی مطلب می نویسند با این دیدگاه کار کردن که کاری ندارد و هنر نیست.
مهندس فلسفی خاطرنشان کرد: این بحث ها باید در یک جلسه دقیقا مطرح و اصطلاحا چکش کاری شود و اثرات و پیامدهای آن موشکافی شود. لذا انتظار داریم نگاه حمایتی و عدالتی در جایگاه خود قرار گرفته و فضایی اینچنینی را حاکم بر استان نموده و از خود به یادگار بگذارید زیرا سیطره بر مطبوعات و خبرگزاریها و دو قبضه کردن آنها در اختیار یک مدیریت برای خوزستان هیچ سودی نخواهد داشت، لذا باید فضای مثبتی را به مردم بدهیم.
گفتنی است مدیران و سرپرستان رسانه ها و مطبوعات در این نشست به بیان دیدگاه ها، نظرات و مشکلات مبتلا به خود در این عرصه پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد