سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک ااعتراض وارده

اتفاقی که فقط در خوزستان می افتد... 

سمیه همت پور

365 روز سال قلم بر کاغذ و انگشتان بر صفحه کلید می دوند تا طبق رسالتی راستین از مشکلات همه افراد در جامعه بگویند؛ سهم این قلم به دستان از روزهای رفته و آمده سال، نه برای تجلیل که برای ادای احترام به همه آن تلاش ها تنها یک روز است... روز خبرنگار! روزی که بی هیچ توقعی انتظار یک خسته نباشید صمیمانه از مسئولین و مردم را دارند تا قلمشان باز هم جان بگیرد و بر کاغذ سفید بلغزد. گرچه خبرنگاران مانند بسیاری دیگر از اقشار جامعه با مشکلات فراوان اقتصادی و معیشتی دست به گریبان هستند و میزان حقوق و دستمزد آنان در بسیاری از رسانه ها در سطح کمترین حقوق ها و دستمزدها است اما دغدغه اصلی خبرنگاران محفوظ ماندن و محترم نگاه داشتن شأن و حرمت و نیز رعایت کرامت و عزت اصحاب رسانه است که متاسفانه آن چنان که باید از سوی برخی مدیران و مسئولان رعایت نمی شود.
امسال نیز با فرارسیدن 17 مرداد که در تقویم به نام اصحاب رسانه رقم خورده است؛ اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان به عنوان متولی اصلی این قشر؛ اسباب برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران را فراهم کرد؛ اما جابه جایی های مکرر زمان برگزاری این مراسم همه را متوجه یک بی برنامگی دیگر کرد.
این اداره کل در روزهای گذشته طی نامه ای از برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران در تاریخ 15 مرداد در سالن نیوسایت شرکت نفت خبر داد اما صبح همان روز خبر لغو مراسم و برگزاری آن در روز بعد در مکانی دیگر به گوش رسید جالب آن که پیش از ظهر روز 16 خرداد نیز بزرگواران اعلام داشتند مراسم به دلیل جلسه مهم استاندار!! مجددا لغو گردیده است! ( و البته دلایل دیگری هم نقل گردیده است.)
همیشه گفته اند و شنیده ایم که جماعت خبرنگار باید صبور باشند. این بار نیز صبوری به خرج می دهیم چراکه خودمان واقفیم ارزش حرفه ما در یک مراسم تجلیل نمی گنجد اما چرا مسئولانِ همیشه محترم! باز هم مثل همیشه برای وقت ما خبرنگاران ارزش قائل نیستند؟
آیا بهتر نبود پیش از تعیین روزی خاص برای برگزاری مراسم هماهنگی های لازم صورت می گرفت؟ جناب آقای استاندار! بی شک رسیدگی به امور استان در اولویت است اما ارج نهادن به تلاش های ما خبرنگاران به عنوان کسانی که شما و دیگر مسئولان استانی را در حل مشکلات یاری می دهیم، در اولویت چندم شما قرار دارد؟!
به نظر می رسید روز خبرنگار امسال به خاطره ای شیرین برای خبرنگاران تبدیل شود، این اتفاق که نیفتاد، خدا کند بدقولی های روز خبرنگار به همین جا ختم شود.
سمیه همت پور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد