سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان مجلس شورای اسلامی

 
سیدشکرخدا موسوی:

مهار ریزگردها و پاکسازی آلودگی‌های نفتی در دستور کار مجلس  

با توجه به اینکه بیش از 70 درصد ریزگردها از آن سوی مرزها به ویژه از سمت عراق وارد کشور می‌شوند، مهمترین سوال نمایندگان خوزستان از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست این است که در زمینه مهار چشمه‌های گرد و غبار در خارج از کشور چه اقدامی انجام شده است.

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در صحن مجلس و ارائه گزارشی درباره پروژه مهار ریزگردها خبر داد.

 سیدشکرخدا موسوی اظهار کرد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در هفته جاری برای ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده در زمینه مهار ریزگردها در صحن علنی مجلس و همچنین در جلسه مجمع نمایندگان استان خوزستان حضور می‌یابد.

 وی با بیان اینکه نمایندگان استان خوزستان تا زمانی که تصمیمی جدی و کاربردی از سوی دولت و سازمان حفاظت محیط زیست برای مهار ریزگردها اتخاذ نشود بر موضع خود پافشاری می‌کنند، افزود: در نشست هفته جاری اقدامات و راهکارهای عملی برای مهار ریزگردها بررسی خواهد شد؛ با این وجود شخصا به گزارشی که قرار است ارائه شود خوش‌بین نیستم و تصور نمی‌کنم شاهد تحولی در نظرات، دیدگاه‌ها و اقدامات در این زمینه باشیم؛ البته قول اجرای یک طرح آزمایشی با استفاده از تجهیزات جدید در برخی شهرها ازجمله مرکز استان داده شده است.

 موسوی تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، ایجاد یک محیط زیست سالم، حق مردم است، بنابراین دولت باید به صورت جدی پیگیر حل معضل گرد و غبار باشد. همچنین با توجه به اینکه بیش از 70 درصد ریزگردها از آن سوی مرزها به ویژه از سمت عراق وارد کشور می‌شوند، مهمترین سوال نمایندگان خوزستان از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست این است که در زمینه مهار چشمه‌های گرد و غبار در خارج از کشور چه اقدامی انجام شده است.

 نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح یک فوریتی مبارزه با آلودگی‌های نفتی، خاطرنشان کرد: موضوع پاکسازی آلودگی‌های نفتی سواحل دریا در جنوب کشور در کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی پیگیری شد و به صورت یک فوریتی به تصویب مجلس رسید. وی افزود: تصویب نهایی این طرح در دستور کار است و این موضوع در جلسه هفته جاری مجلس بررسی می‌شود.

 
نماینده مردم اهواز عنوان کرد

طرح سوال از وزیر در صورت حذف دختران از دانشگاه چمران  

به وزیر علوم در این باره تذکر رسمی دادم و نامه‌ای نیز خطاب به وزیر علوم ارسال شده است/فعلا مسئله حذف کلی دختران از این رشته‌ها منتفی شده، اما ممکن است محدودیت پذیرش اعمال شود/در صورت عدم اصلاح پذیرش دانشجو در این دانشگاه، طرح سوال از وزیر علوم را مطرح خواهیم کرد.

در پی تک جنسیتی شدن رشته‌های فنی مهندسی در دانشگاه شهید چمران اهواز، نماینده مردم این شهر در مجلس گفت: در صورت اصلاح نشدن نحوه پذیرش دختران در دانشگاه چمران اهواز، طرح سوال از وزیر علوم مطرح می‌شود.ناصر سودانی درباره اقدام اخیر دانشگاه شهید چمران اهواز مبنی بر حذف دختران از رشته‌های فنی و مهندسی و تک جنسیتی کردن این رشته‌ها اظهار کرد: روز گذشته در صحن علنی مجلس به وزیر علوم در این باره تذکر رسمی دادم و نامه‌ای نیز خطاب به وزیر علوم ارسال شده است.

وی با اشاره به گفت‌و‌گوی تلفنی با رئیس دانشگاه شهید چمران افزود: رئیس این دانشگاه شرایط کلاس‌ها و اساتید را دلیل تصمیم اخیر این دانشگاه عنوان و وعده کرده که نحوه پذیرش دختران در این دانشگاه تا روز شنبه اصلاح شود.

سودانی خاطر نشان کرد: فعلا مسئله حذف کلی دختران از این رشته‌ها منتفی شده، اما ممکن است محدودیت پذیرش اعمال شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت عدم اصلاح پذیرش دانشجو در این دانشگاه، طرح سوال از وزیر علوم را مطرح خواهیم کرد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه نباید در پذیرش دانشجو حق دختران داوطلب تضییع شود، گفت: سعی شده که نوع نگاه نسبت به پذیرش دختران تعدیل شود و حذف اتفاق نیفتد، اما پذیرش بر اساس نسبت یا اعمال برخی محدودیت‌ها طبیعی است، به طور مثال در برخی رشته‌ها مثل پرستاری منطقی است که پذیرش دختران بیشتر باشد و در بعضی رشته‌ها که شرایط سخت و دشوار دارند بهتر است پذیرش دختران محدود شود.

بر اساس این گزارش، دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه نفت به عنوان دو دانشگاه اصلی و مهم دولتی در خوزستان امسال رشته‌های فنی و مهندسی را تک جنسیتی کرده‌اند. براساس آنچه در دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده، دانشگاه چمران اهواز در رشته‌های مهندسی تنها به جذب دانشجوی مرد اقدام کرده و زنان حق انتخاب رشته‌های مهندسی از جمله در گروه‌های آموزشی برق، مکانیک، عمران، معماری، مواد، و کامپیو‌تر در این دانشگاه را ندارند.

البته سال گذشته نیز در رشته‌های مکانیک ماشین‌آلات کشاورزی و زمین‌شناسی با توجه به ماهیت و سختی این رشته‌ها و مشاغل مرتبط با آن‌ها تفکیک جنسیتی در دانشگاه چمران انجام شد و فقط پسران توانستند به این رشته‌ها راه یابند.

تک جنسیتی شدن رشته‌های فنی و مهندسی در حالی اعمال شده که از 5هزار و 588 داوطلب رشته علوم ریاضی در کنکور سراسری امسال در خوزستان، 2 هزار و 308 نفر داوطلب را زنان تشکیل می‌دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد