سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی

 

 

خداپرست" قهرمان مسابقات اسنوکر شش توپ خوزستان شد

 

مسابقات اسنوکر شش توپ خوزستان (جام رمضان) با شناخت نفرات برتر به پایان رسید. محمد‌علی چابک رییس هیات بولینگ و بیلیارد استان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهار‌کرد: این رقابت‌ها روز جمعه (13 مرداد‌ماه) با حضور تیم‌های اهواز، ماهشهر و آبادان در باشگاه پرشیا اهواز برگزار شد.وی با بیان ‌این‌که 16 اسنوکر‌باز برتر استان در این مسابقات شرکت کردند، عنوان‌کرد: مرحله اول این رقابت‌ها به صورت دوره‌ای و مرحله دوم آن به صورت حذفی انجام شد.رییس هیات بولینگ و بیلیارد خوزستان درباره نفرات برتر این مسابقات گفت: علی‌رضا خداپرست و نادر جهادی هر دو از اهواز به ترتیب به عنوان‌های قهرمانی و نایب‌قهرمانی دست پیدا کردند و حامد فاصله از آبادان به همراه آرمین محمودی از اهواز، مشترکا سوم شدند.وی با اشاره به این‌که سطح رقابت‌ها  بسیار بالا بود، افزود: از هشت اسنوکر‌بازی که به مرحله دوم صعود کردند، دو نفر از آبادان بودند که این نشانه بهترشدن عملکرد تیم‌های شهرستانی است. چابک ادامه‌داد: برگزاری مداوم مسابقات در بهترشدن عملکرد تیم‌های شهرستانی تاثیرگذار و موجب پیشرفت آن‌ها در این رشته شده است.وی با بیان این‌که برگزاری چنین رقابت‌هایی در قضاوت داوران نیز تاثیرگذار بوده است، گفت: انجام این مسابقات باعث هماهنگی بیشتر داوران در امر قضاوت شده و موجب شده است که اطمینان لازم نسبت به قضاوت آن‌ها به وجود بیاید.

 

/حاشیه‌‌نگاری ایسنا از دربی فوتسال خوزستان/
توقف بازی به دلیل توهین تماشاگران به کمک‌داور
ممانعت از حضور برخی خبرنگاران به سالن مسابقه

 

در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کشور تیم‌های گازخوزستان و ملی‌حفاری اهواز در دربی خوزستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی شاگردان سیدمهدی ابطحی به پایان رسید.

 به گزارش خبرنگار بخش ورزشی ایسنا از خوزستان، این دیدار از ساعت 22 و 30 دقیقه پنج‌شنبه شب در سالن شرکت گاز آغاز شد و درنهایت تیم ملی‌حفاری موفق شد با گل‌های امید دبیری، بهزاد غریبی و فرهاد توکلی با حساب 3 بر یک میزبان تازه صعود کرده خود به لیگ برتر را شکست داده و هفته نخست را با پیروزی آغاز کند. تنها گل تیم گاز خوزستان نیز توسط یاسین سجادی به ثمر رسد. 

در این بازی هواداران هر دو تیم با تشویق‌های خود شور و شوق و هیجان خاصی به سالن داده بودند و در طول بازی یک صدا تیم‌های خود را تشویق می‌کردند. در بعضی از دقایق بازی نیز درگیری لفظی بین هواداران دو تیم با ماموران برقراری امنیت به وجود آمد که در یکی دو صحنه کار به درگیری فیزیکی نیز انجامید ولی مسوولان سالن به خوبی جو را کنترل کردند تا مشکل جدی به وجود نیاید. 

در دقایقی از این بازی به دلیل توهین برخی تماشاگران به کمک داور، بازی برای دقایقی از سوی داور میدان متوقف شد. 

یکی از اتفاقات همیشگی و حل نشدنی خبرنگاران و عکاسان، جلوگیری از ورود آن‌ها به سالن‌های ورزشی و استادیوم‌ها است که در این بازی نیز برخی از خبرنگاران و عکاسان حدود 30 دقیقه پشت درب ورزشگاه ماندند.

جلوگیری از ورود اصحاب رسانه همیشه دغدغه‌ی بزرگی برای خبرنگاران و عکاسان بوده و آن‌ها باوجود در دست داشتن کارت اداره‌کل ورزش و جوانان استان و حتی فدراسیون مربوطه، بازهم به سختی می‌توانند وارد اماکن ورزشی شوند. شاید برگزاری کلاس‌های توجیهی مکرر برای مسوولان برگزاری مسابقات، در نحوه رفتار آن‌ها با قشر خبرنگار تاثیرگذار باشد.

 

 

صحبت‌های بازیکنان پس از دربی فوتسال خوزستان

 

بازیکن تیم ملی‌حفاری پس از پیروزی تیمش برابر گاز خوزستان در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کشور، گفت: در این بازی از فرصت‌های به دست آمده بهتر از حریف استفاده کردیم و همین امر رمز موفقیت ما در این دیدار بود. فرهاد توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان، اظهارکرد: اگرچه در بازی اول تا اندازه‌ای بدن بازیکنان آماده نیست ولی با این وجود خوب کار کردیم و از موقعیت‌های خود بهتر استفاده کردیم.

 وی افزود: اگر تیم گاز در بازی‌های آینده نیز به همین شکل کار کند، می‌تواند جایگاه بالایی را در جدول رده‌بندی به خود اختصاص دهد. این بازیکن تیم ملی‌حفاری تصریح‌کرد: بعضی‌ها تیم گاز را در این فصل یکی از گزینه‌های سقوط می‌دانند ولی به نظر من این گونه نیست و این تیم باتوجه به حضور نیروهای بومی استان، آینده‌ی خوبی دارد.وی به حضور تماشاگران حاضر در سالن نیز اشاره کرد و گفت: بازی‌های دربی همیشه حساسیت‌های بالایی داشته و هواداران به دلیل این‌که تعدادی از بازیکنان فصل گذشته‌ی ما در تیم حریف و تعدادی از بازیکنان سابق آن‌ها در تیم ما بازی می‌کنند، هر دو تیم را به خوبی تشویق کردند.

 توکلی درخصوص داوری این بازی اظهارکرد: در این دیدار به غیر از پنج دقیقه آخر که تا اندازه‌ای بازی سنگین و از دست داوران خارج شده بود، قضاوت خوب بود.

 همچنین علیرضا صمیمی گلر ملی‌حفاری با بیان این‌که در این فصل برای قرارگرفتن جزو سه تیم بالای جدول تلاش می‌کنیم درباره پیروزی تیمش برابر گاز خوزستان به ایسنا گفت: در بیشتر دقایق بازی، ما صاحب توپ و میدان بودیم و تاکتیک خوبی را ارایه دادیم.وی افزود: تیم ما در این بازی از نظر تاکتیک و تجربه، برتر از حریف بود و همین امر باعث شد از نظر فنی نیز در زمین بهتر کار کنیم.

  گلر ملی‌حفاری درخصوص داوری گفت: دربی‌ها همیشه شرایط خاصی را برای بازیکنان و کادر داوری ایجاد می‌کنند اما درمجموع قضاوت عادلانه‌ای را شاهد بودیم.

 وی ادامه‌داد: بازیکنان ما با انجام چند بازی دیگر، با یکدیگر هماهنگ‌تر شده و با کیفیت بالاتری نسبت به این بازی در زمین ظاهر می‌شوند.

 کیاوش علاسوند کاپیتان تیم گازخوزستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان پس از شکست تیمش برابر ملی‌حفاری اظهارکرد: باتوجه به این‌که اولین بازی خود را در لیگ برتر تجربه و برابر تیم چهارم فصل پیش بازی می‌کردیم، عملکرد خوبی داشتیم و موقعیت‌هایی را نیز به دست آوردیم.

 وی افزود: حدود 95 درصد بازیکنان ما اولین حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کنند به همین دلیل در نیمه نخست با استرس بازی می‌کردند و همین امر باعث شد نتوانیم خوب کار کنیم اما در نیمه دوم با کمترشدن استرس بازیکنان، بهتر کار کردیم و تا اندازه‌ای حریف را تحت فشار قرار دادیم.

 این بازیکن تیم گاز خوزستان بیان‌کرد: این دربی، انگیزه بازیکنان ما را برای ارایه یک بازی قابل قبول بالا برده بود و به نظر من جدای از نتیجه، خوب ظاهر شدیم. امسال برای ما سال تجربه‌اندوزی است و امیدوارم بتوانیم نماینده‌ای شایسته برای خوزستان باشم.

 

 

شرکت تیم‌های خوزستانی در اولین دوره مسابقات فوتوالی کشور

دو تیم خوزستانی در اولین دوره مسابقات فوتوالی کشور حضور پیدا خواهند ‌کرد. علی شریفات مسوول کمیته فوتوالی هیات انجمن‌های ورزشی استان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: اولین دوره مسابقات فوتوالی کشور از پانزدهم شهریور‌ماه به مدت سه روز در سواحل بندرانزلی در استان گیلان به صورت آزاد برگزار می‌شود که تیم‌های طلوع اهواز و پالایشگاه آبادان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.وی با بیان این‌که شرکت در این رقابت‌ها هزینه ورودی ندارند و برای عموم آزاد است، افزود: باتوجه به این‌که این رقابت‌ها اولین دوره مسابقات فوتوالی کشور است، تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات امتیاز حضور در لیگ برتر کشور را به دست می‌آورند و تیم قهرمان نیز به مسابقات برون‌مرزی اعزام خواهد ‌شد.مسوول کمیته فوتوالی هیات انجمن‌های ورزشی استان عنوان‌کرد: باشگاه‌ها و تیم‌های خوزستانی علاقه‌مند به شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند جهت ثبت‌نام همه روزه از ساعت هشت صبح تا 14بعد‌ازظهر به هیات انجمن‌های ورزشی خوزستان واقع در بلوار لشکر، فرهنگ‌سرای جوان مراجعه کنند یا با شماره 3839888 تماس بگیرند.وی ادامه‌داد: تیم‌ها تا بیستم مرداد‌ماه فرصت دارند تا آمادگی خود را برای حضور در این مسابقات اعلام کنند. آن‌ها مجاز هستند سه بازیکن، یک مربی و یک سرپرست را به مسوولان مسابقات معرفی کنند.شریفات خاطرنشان‌کرد: از بین تیم‌های حاضر در این مسابقات، بازیکنان تیم‌ملی نیز انتخاب خواهند‌ شد و به رقابت‌های برون‌مرزی که قرار است در سال جاری برگزار ‌شود، اعزام می‌شوند.وی در ادامه با بیان این‌که در اهواز با کمبود زمین مواجه هستیم، افزود: این رشته علاقه‌مندان بسیاری دارد ولی نبود زمین موجب کندشدن پیشرفت‌مان شده است.مسوول کمیته فوتوالی هیات انجمن‌های ورزشی استان خاطرنشان‌کرد: مکان‌هایی در اطراف سواحل کارون برای فعالیت‌مان در این رشته وجود دارد که اگر آن‌ها را در اختیارمان قرار دهند مشکل‌مان در این زمینه حل خواهد شد.وی گفت: استقبال نکردن ارگان‌های مختلف از این رشته در عدم رشد و توسعه فوتوالی استان تاثیرگذار خواهد بود. ما از طریق همکاری ارگان‌ها می‌توانیم برنامه‌های مدنظرمان را به خوبی پیش ببریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد