سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش اقتصادی

رونق بازار اعزام مسافران عراقی از اهواز به مشهد در ماه رمضان

 

نایب رییس مجمع صنفی آژانس‌های هواپیمایی خوزستان گفت: در تیرماه سال‌جاری 372 هزار مسافر از مبدا فرودگاه اهواز و بالعکس جابه‌جا شده‌اند. وحید خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارکرد: به دلیل فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تمایل مردم به انجام اعمال این ماه میزان مسافرت‌های تابستانه مردم استان کاهش یافته و بازار راکد است.وی افزود: اما با این وجود در ماه مبارک رمضان بازار اعزام شیعیان و زائران عراقی از اهواز به مشهد مقدس رونق خوبی دارد و اعزام مسافران عراقی از اهواز به مشهد مقدس برای این مسافران به‌صرفه است، زیرا هزینه سفر برای این زائران ارزان تمام می‌شود.خادمی تصریح‌کرد: مردم معمولا در ماه رمضان به سفر نمی‌رود و بیشتر برای انجام کارهای ضروری سفر می‌کند اما پس از اتمام ماه مبارک رمضان سفرهای تابستانه مردم استان رونق می‌گیرد.نایب رییس مجمع آژانس‌های هواپیمایی خوزستان عنوان‌کرد: بیشترین سفرهای انجام شده در تیرماه سال جاری به مسیر اهواز ـ مشهد اختصاص داشته است.

 

 

تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) افزایش یافت

 
اهواز-تخلیه و بارگیری کالای کانتینری طی چهار ماهه نخست امسال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به 50 هزار و 515 (teu) رسید.
 
گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در روزشنبه به نقل از 'علیرضا خجسته' معاون دریایی و بندری این اداره کل حاکی است : با توجه به ظرفیت تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در این مجتمع بندری ، در چهار ماهه نخست امسال جابجایی این نوع کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 32 درصد رشد برخوردار بود.
معاون دریایی و بندری ، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای کانتینری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) را در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از 282 هزار تن اعلام کرد که این میزان نسبت به سال پیش افزایش داشته است.
خجسته تصریح کرد: از این میزان تخلیه و بارگیری عمده کالاهای صادراتی محصولات پتروشیمی بوده و جذب کالاهای جدیدی نظیر کالاهای یخچالی و مواد پروتئینی نقش به سزایی در افزایش واردات کانتینری داشته است.
گفتنی است سهم تخلیه در عملیات کانتینری این بندر طی سال جاری 55 درصد بوده که رشدی 61 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد