سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

5200 مهندس کشاورزی بیکار در خوزستان ویژه

شوشان: رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر 5200 فارغ‌التحصیل جویای کار رشته‌های بخش کشاورزی، دامپروری، محیط زیست، منابع طبیعی و شیلات در استان وجود دارد که عمده بیکاری‌ها به فارغ‌التحصیلان رشته‌های محیط زیست اختصاص دارد.

ابوعلی با بیان اینکه طرح توسعه بخش کشاورزی طرح خوبی است و دولت این طرح را مورد حمایت قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در این طرح مورد حمایت قرار گیرند و بانک‌ها نیز در اجرای طرح و تسهیلات دهی مساعدت لازم را داشته باشند قطعا شاهد اشتغال درصد زیادی از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی خواهیم بود.

وی افزود: در گذشته مجتمع‌های دامپروری با هدف اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها ایجاد شدند اما در آن زمان اعلام شد که فارغ‌التحصیلان باید دارای سرمایه باشند و چون فارغ‌التحصیلان سرمایه بالایی نداشتند اولویت اشتغال در این مجتمع‌ها به افراد دیگر یا دارای سرمایه داده شد.

ابوعلی گفت: قرار است از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی فهرستی از وضعیت و تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار بخش کشاورزی در اختیار کارگروه کشاورزی استان قرار گیرد تا این فارغ‌التحصیلان در طرح‌های سازمان جهاد کشاورزی همچون مجتمع‌های گلخانه‌ای، مجتمع‌های دامپروری و شیلات مشغول به کار شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد