سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یادها و یادبودها

عصر پنجشنبه صورت می‌گیرد
برگزاری یادواره سرداران و 72 شهید بخش میداود

خبرگزاری فارس: یادواره سردار شهید علی نوری ممبینی و 72 شهید بخش میداود از توابع شهرستان باغملک برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری یادواره سرداران و 72 شهید بخش میداود

علی نوری ممبینی دبیر یادواره سرداران و 72 شهید بخش میداود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوزستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: هدف از برگزاری این یادواره زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام در سطح جامعه به ویژه نسل جوان است.

وی افزود: به منظور آمادگی مردم برای برگزاری یادواره، هر هفته یک یادواره در نقاط مختلف برگزار شد که با قرائت دعای کمیل و سخنرانی همراه بود.

دبیر یادواره سرداران و 72 شهید بخش میداود با بیان اینکه کارهای نخستین یادواره از ابتدای بهمن ماه با فراخوان همه خانواده‌های شهدا و فعالان فرهنگی آغاز شد، اضافه کرد: پس از آن نیز جلسات هفتگی با حضور خانواده‌ها و فعالان فرهنگی تشکیل شد که پس از تبادل نظر کمیته‌های مختلف شکل گرفتند.

وی افزود: در اقدامی ‌بی‌نظیر، تصاویر 72 شهید والا مقام بر دیوارهای شهر میداود و روستاهای همجوار نقش بست که فضایی روحانی در منطقه ایجاد کرده است.

نوری ممبینی ویژگی منحصر به فرد این یادواره را حضور فرزندان و اقوام درجه یک شهدا در کمیته‌های مختلف عنوان کرد و اظهار داشت: همه مراحل و کارهای انجام شده برای این یادواره توسط اقوام درجه یک شهدا به ویژه فرزندان گرانقدر شهدا انجام شده که این خود نشان از ادامه دادن راه شهدا توسط بازماندگان آنهاست.

فرزند سردار شهید نوری ممبینی به دیوار نویسی‌هایی با موضوع شهادت اشاره کرد و گفت: در نقاط مختلف شهر و روستاها جملاتی از حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با موضوع شهید و شهادت نوشته شد و در برخی نقاط نیز فرازهایی از وصیتنامه شهدای میداود بر دیوارهای شهر و روستاها نقش بسته است.

دبیر یادواره  سرداران و 72 شهید بخش میداود در خصوص زمان برگزاری یادواره نیز گفت : این آیین بزرگداشت شهدا عصر روز پنجشنبه 31 فروردین ماه از ساعت 3 تا 7 بعدازظهر با حضور خانواده‌های معظم شاهد، ایثارگران، همرزمان و یادگاران دفاع مقدس و عموم مردم ولایت مدار و شهید پرور در دبیرستان شهید اندرزگو بخش میداود برگزار می‌شود.

بخش میداود از توابع شهرستان باغملک در استان خوزستان 71 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم  نظام  جمهوری اسلامی کرده است تا سند افتخار دیگری بر افتخارات خود بیفزاید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد