سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار اقتصادی استان

درپی کاهش 25 درصدی آب پشت‌سدها؛
معاون سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرد:
تجدیدنظر در تولید انرژی در صورت عدم بارندگی در اردیبهشت‌ماه

اقتصادی  30/1/1391  10:02:39
911-11974-5 کد خبر
RSS :: پرینت

معاون بهره‌برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان با بیان این‌که آورد پشت سدها نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش یافته است، گفت: امیدواریم کاهش آورد آب با بارش‌های نرمال در اردیبهشت‌ماه تا حدی جبران شود؛ در غیر این صورت ناچاریم در میزان تولید انرژی روزانه تجدید نظر کنیم و متناسب با کاهش آورد آب، انرژی کمتری تولید شود.

حبیب‌الله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان، اظهار کرد: حدود 92 درصد از انرژی برق‌آبی کشور در خوزستان تولید می‌شود و سهم خوزستان از کل شبکه نیروگاهی نصب شده در کشور 14 درصد است.

وی افزود: در سال آبی 90 یعنی از مهرماه تا 25 فروردین‌ماه امسال پیش‌بینی آورد آب به میزان 76 درصد تحقق‌یافته و در این بخش با کاهش 25 درصدی مواجه شدیم.

جعفری تصریح کرد: با توجه به کاهش 30 درصدی ذخیره برف نسبت سال 89 و کاهش آورد آب، باید در مصرف انرژی نهایت صرفه‌جویی را داشته باشیم. امیدواریم با راه‌اندازی واحدهای یک و 2 نیروگاهی سد گتوند علیا مشکلی برای تولید و تامین انرژی در تابستان نداشته باشیم.

معاون سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: آخرین مرحله آبگیری سد گتوند از 21 فروردین‌ماه آغاز شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا چهارم اردیبهشت‌ماه به طراز آب مورد نیاز برای نیروگاه می‌رسد؛ آب مورد نیاز برای راه‌اندازی نیروگاه به ارتفاع 185 متر و با حجم 1600 میلیون مترمکعب است که امیدواریم نخستین واحد نیروگاهی به صورت آزمایشی اردیبهشت‌ماه آماده راه‌اندازی شود.

وی اظهارداشت: با برنامه‌ریزی‌های شرکت آب و نیرو به احتمال زیاد 2 واحد از چهار واحد نیروگاه گتوند در فصل تابستان در مدار قرار خواهد گرفت که با راه‌اندازی این واحدها 500 مگاوات به توان نیروگاهی شبکه برق استان افزوده می‌شود.

جعفری افزود: تولید انرژی برق آبی در سال 90، 9777 گیگاوات ساعت بوده که این رقم نسبت به سال 89 رشد 20 درصد را نشان می‌دهند و امیدواریم این میزان رشد را نیز در سال جاری شاهد باشیم.

وی بیان کرد: با احتساب نیروگاه کارون چهار، ظرفیت تولید انرژی برق آبی استان به 8 هزار مگاوات می‌رسد که برای ماه‌های گرم و فصل تابستان با توجه به محدودیت‌های منابع آبی، تولید روزانه 4400 مگاوات ساعت برق پیش‌بینی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد