سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

عدم اتحاد مسئولان عامل انتقال آب کارون است
اهواز – خبرگزاری مهر: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، عدم اتحاد بین مسئولان استان به خصوص متولیان آب و برق خوزستان از مهمترین عامل در انتقال آب کارون به سایر استانها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید شریف حسینی صبح چهارشنبه در گردهمایی جمعیت دانشجویان و دانش آموختگان خوزستانی عدم اتحاد و همدلی در میان مسئولان استان به خصوص مسئولان آب و برق، فاضلاب و استانداری خوزستان را از عوامل جدی در  اجرای این طرح دانست.

وی عنوان کرد: این در حالی است که در استانهای دیگر شاهد اتحاد و همبستگی میان مردم و مسئولان هستیم.

حسینی عنوان کرد: در خوزستان سه میلیون و 200 هزار هکتار زمین قابل کشت وجود داردکه از این میان یک میلیون و 200 هزار هکتار در حال حاضر  استفاده می شود و برای زیر کشت بردن این  زمینها  نیازمند آب هستیم.

وی تصریح کرد: با وجود این، نه تنها آبهای موجود جوابگوی نیاز استان نیست بلکه بسیار کمتر از میزان مورد نیاز است.

حسینی تصریح کرد: استان اصفهان می تواند مشکل کم آبی برنج کاران خود را  از تصفیه  فاضلاب و جاری کردن آن در بستر رودخانه حل کند ولی مزارع خوزستان را نمی توان با این اقدام سرسبز نگه داشت.
 
نماینده مردم اهواز در مجلس نهم عنوان کرد: تا وقتی که خوزستانی ها در کابینه و دولت حضوری بسیار کمرنگ داشته باشند ما با اینگونه مسائل و مشکلات روبرو خواهیم بود.

 وی همچنین اعلام داشت که آیا خوزستان با  چهار میلیون و نیم جمعیت  نباید هیچ سهمی در کابینه داشته باشد؟

همچنین حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی نماینده شوشتر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: با انتقال آب کارون مرگ استان خوزستان رقم می خورد که دولت موظف این است از بروز چنین اقدامی جلوگیری کند.
 

وی، حل این بحران را تنها در سایه همدلی اتحاد و انسجام و پیگیری دانست و اعلام کرد: اینگونه مطالبات باید از طرف نخبگان  استان پیگیری شود.

در ادامه شریف حسینی نماینده  اهواز گفت: ما مخالف  انتقال آب شرب به هیچ جای کشور نیستیم اما  اجازه نمی دهیم که کشاورزان خوزستانی  بیکار شوند و در عوض در سایر مناطق کشاورزی، برنج با آب رودخانه کارون کشت شود این در حالی است که خوزستان خود با مشکل جدی آب شرب روبرو است.

همچنین در ادامه این مراسم محمود نقدی پور دبیر جمعیت دانشجویان و دانش آموختگان خوزستان با  بیان این امر که اجرای طرح انتقال آب کاورن تبعات بسیار گسترده ای را به دنبال خواهد داشت، آمادگی جمعیت دانشجویان و دانش آموختگان  خوزستانی را برای تهیه  و ارائه یک طرح علمی در رابطه با جلوگیری از  انتقال سرچشمه های کارون  اعلام کرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر طرحی در  این جمعیت  با موضوع کارون و انتقال از سرچشمه های آن تهیه شده که در اولین فرصت در اختیار مسئولین امر قرار خواهد.

جمعیت دانشجویان خوزستانی با هدف ایجاد یک قطب علمی قدرتمند متشکل از دانشجویان خوزستانی و کمک در حل مشکلات استان  شکل گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد