سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

در لشکر 92 زرهی صورت گرفت/
طراحی و تولید شبیه ساز اسلحه انفرادی و اجتماعی در خوزستان
اهواز - خبرگزاری مهر: فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان گفت: شبیه ساز اسلحه انفرادی و اجتماعی ساخت ایران در لشکر 92 زرهی خوزستان رونمایی شد.

سرتیپ دو علی ظریفی یگانه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این طرحها شامل شبیه سازهای سلاحهای پدافند هوایی، موشک سهند 3، آر.پی.چی هفت و تانک است، افزود: این شبیه سازها با اعتبار دو میلیارد ریال طراحی شده اند.

وی با با بیان اینکه تمام قطعات این شبیه سازها را متخصصان داخلی ساخته اند و کاربرد آموزشی برای کارکنان این نیرو دارد، گفت: پائین بودن قیمت آن در مقایسه با مشابه خارجی، کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان از جمله ویژگیها این شبیه سازهاست.

فرمانده لشکر 92 زرهی استان خوزستان تصریح کرد: نهضت قطعه سازی و بومی سازی قطعات مورد نیاز ادوات جنگی در ارتش همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در کشور شکل گرفت.

ظریفی یگانه ارتش اظهار کرد: پیش از انقلاب، مستشاران خارجی اجازه فعالیتهای فنی و مبتکرانه به نیروهای ارتش نمی دادند اما پیروزی انقلاب، بروز تحریمهای نظامی و وقوع جنگ تحمیلی، نیروهای خلاق بومی را بر آن داشت تا با استفاده از نیرویهای داخلی تیمهای متخصص را در ارتش شناسایی کرده و ادوات به جا مانده را مورد استفاده قرار داده و انبوه تجهیزات را به صورت کارآمد حفظ و در خدمت جنگ قرار دهند.

وی تصریح کرد: همچنین متعاقب آن، هسته های خودکفایی و تحقیقات تشکیل شد که منجر شد به اینکه امروزه دانش فنی ادوات و تجهیزات نظامی به ویژه ساخت تانکها و نفربرها را در دست بگیریم.

ظریفی یگانه با بیان اینکه از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی ارتش ایران تحریمها را احساس کرد، افزود: این تحریمها باعث شد نیروهای بومی از توان و خلاقیت خود استفاده کنند و نسبت به تامین نیازهای داخلی اقدام کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد