سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

در شهرداری اهواز صورت گرفت
تصویب سازه جدید کیوسک‌های اهواز

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان میادین، فرآورده‌های کشاورزی و ساماندهی مشاغل شهری اهواز از تصویب سازه جدید برای کیوسک‌های سطح شهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: تصویب سازه جدید کیوسک‌های اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شهرداری اهواز، ابراهیم علی‌ن‍‍ژاد اظهار داشت: توجه به مبلمان شهری و فضای زیبای بصری که در عین روزآمد و پاسخگو بودن به نیازهای جدید شهروندان با المان‌های تازه شهری نیز سنخیت داشته باشد از وظایف مهم شهرداری‌هاست.

وی گفت: بهبود و یکسان‌سازی تجهیزات قدیمی خدماتی به نحوی که با بافت فرهنگی و اجتماعی شهر همراهی داشته باشد در این زمینه اهمیت دارد از این‌رو طرح یکسان سازی کیوسک‌های مستقر در کلانشهر اهواز از سال 82 با مصوبه شورای شهر وقت در دستور کار سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری قرار گرفت که این طرح برخلاف فوریت و اهمیت آن تا سال 88 به مرحله اجرا در نیامد.

علی‌نژاد با بیان اینکه بخش اول مطالعات طرح یکسان سازی کیوسک‌های مستقر در شهر اهواز در سال 88 انجام شد، افزود: نمونه‌های پیشنهادی بر اساس مطالعات، تحقیقات و مشاوره‌هایی که از سال 90 در سازمان زیبا سازی شهرداری اهواز انجام شده بود بهبود یافت.

وی افزود: کیوسک‌های جدید با ظاهری زیبا، کف و سقف عایق، نورپردازی علمی، شیشه‌های دو جداره، دارا بودن وسایل گرمایشی و سرمایشی، سیستم برق، تهویه مناسب، دکور فلکسی و تابلو مشخصات بهره بردار، فضای نوینی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به گفته وی، طرح‌های پیشنهادی با عنایت به بافت فرهنگی، اقلیمی، جغرافیایی، وضعیت موجود پیاده‌روها و معابر شهری و سنخیت آنها با مبلمان شهری مورد بررسی قرار گرفت و دراین زمینه از نظرات کارشناسان زیبا سازی، سازمان پارک‌ها، اتحادیه مربوطه  و نمایندگان صنوف استفاده شد. پس از تصویب طرح مقرر شد نمونه‌هایی برای ارزیابی عملیاتی طرح‌ها ساخته و برای هر منطقه شهرداری رنگ خاصی در نظر گرفته شود تا به تصویب طرح خاصی منجر شد که توانسته بود نظر جمیع کارشناسان را به خود جلب کرده و در عمل نیز کارایی خود را اثبات کند .   

علی‌نژاد اظهار کرد: با دستور شهردار مساعدت مالی کیوسک‌داران رایزنی‌هایی برای اخذ وام و معرفی آنان برای اخذ تسهیلات صورت گرفته است.

وی افزود: در صورت مراجعه کیوسک‌داران در شش ماهه اول سال، عدم افزایش کرایه و مبلغی بلا عوض  از دیگر مساعدت‌های مالی سازمان به کیوسک‌داران برای بهبود این تاسیسات شهری خواهد بود .

این مقام مسئول اظهار کرد: زیبا سازی مبلمان شهری و یکسان سازی و کار آمد کردن کیوسک‌ها از مطالبات دیرینه شهروندان اهوازی بوده است بدون مشارکت و همکاری کیوسک‌داران صورت نخواهد پذیرفت،از این‌رو و با توجه به لازم الاجرا بودن این طرح، از همه کیوسک‌داران دعوت می‌شود در اسرع وقت نسبت به استفاده کردن از تسهیلات و تغییر سخت افزاری سازه‌های خود اقدام کنند.

منطقه 3 شهرداری به عنوان منطقه نمونه شاهد اجرایی شدن این پروژه خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد