سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار عمرانی استان

استاندار خوزستان مطرح کرد
عقب‌ماندگی خوزستان در زیرساخت‌های حمل و نقل

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: به زغم تمام کمک‌های دولت برای توسعه و عمران استان، هنوز در بخش‌هایی همانند زیرساخت‌های حمل و نقل از شاخص‌های کشوری عقب هستیم.

خبرگزاری فارس: عقب‌ماندگی خوزستان در زیرساخت‌های حمل و نقل

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی سه‌شنبه‌ شب در مراسم تودیع و معارفه معاونان پیشین و جدید استانداری خوزستان با حضور معاون عمرانی وزیر کشور اظهار کرد: انتظار داریم وزارت کشور نگاه ویژه‌ای به افزایش اعتبارات عمرانی استان داشته باشد تا برخی عقب‌ماندگی‌های ناشی از جنگ در خوزستان جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: به علت پیشرفت‌هایی که در چند سال اخیر در استان صورت گرفته سطح توقع مردم از مسئولان ارتقا یافته است و این موضوع را می‌توان از خواسته‌های مردم از شهرداران و دهیاران مشاهده کرد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه اغلب خواسته‌های مردم داشتن محیطی شاداب، پاک و سرسبز و علاقه‌مندی آن‌ها به بهبود محیط زندگیشان است، عنوان کرد: در چند سال اخیر مشارکت مردم در فعالیت‌های شهری افزایش یافته که این موضوع ناشی از فرهنگ‌سازی صورت گرفته است.

حجازی با اشاره به اقدامات عمرانی که در چند سال اخیر در خوزستان انجام شده است، تصریح کرد: در این مدت دولت نگاه ویژه‌ای به استان داشت و در ارائه اعتبارات مالی به استان دریغ نکرده است اما انتظار ما از دولت این است که کمک‌ها و اعتباراتش به استان خوزستان تداوم یابد.

وی افزود: در مدت فعالیت دولت دهم، میزان اعتباراتی که به خوزستان اختصاص یافت 3.5 برابر دولت‌های گذشته بوده است که خوشبختانه با این میزان اعتبار صورت گرفته فعالیت‌های چشمگیری در استان صورت گرفت.

به گفته استاندار خوزستان، تا پایان سال 90 بیش از 15 هزار میلیارد تومان اعتبار به استان خوزستان تزریق شده که اغلب این اعتبارات در حوزه‌های عمرانی هزینه شده است و همین حجم ریالی حاکی از اهمیت نقش معاونت عمرانی استانداری است.

حجازی در عین حال تصریح کرد: با وجود رقم بالای اعتبارات در استان برای اجرای فعالیت‌های مختلف، خوشبختانه کمترین میزان حجم تخلف و انحراف در خوزستان صورت گرفته که این امر نشان از سلامت بالای مدیران استان دارد.

استاندار خوزستان درباره انتخاب محسن پویا مدیر عامل آبفا خوزستان به عنوان معاون عمرانی جدید استانداری اظهار کرد: در مدت تصدی ایشان در آبفای خوزستان کارهای بزرگی انجام شده که از جمله آن‌ها حل مشکل چند ساله کمبود آب در مسجدسلیمان، احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب در آبادان و خرمشهر و اجرای طرح بزرگ آبرسانی غدیر است.

در ادامه این مراسم، محسن پویا که تاکنون مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بود به عنوان معاون عمرانی استاندار خوزستان معرفی و منصوب شد.

خیرالله خادمی معاون سابق عمرانی استاندار خوزستان 19 تیر ماه سال گذشته به سمت مدیرکل راه‌های کشور و قائم‌مقام شرکت توسعه و ساخت منصوب شد اما به دلیل مخالفت استاندار تا مرداد ماه در سمت معاونت عمرانی خود باقی ماند اما سرانجام با جلب موافقت حجازی، وی به پایتخت رفت. پس از جابه‌جایی خیرالله خادمی، معاون اسبق عمرانی استانداری خوزستان، این معاونت تاکنون به سرپرستی غلامرضا اخوان‌صباغ که همزمان مدیر کل مدیریت بحران را هم به عهده داشت اداره می‌شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد