سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

حاشیه‌های افتتاح پیست بین المللی دوچرخه سواری اهواز؛
وزیر ورزش و جوانان پاسخگوی خبرنگاران نبود

خبرگزاری فارس: امروز افتتاح پیست بین المللی دوچرخه سواری اهواز با حاشیه‌های زیادی همراه بود که از جمله آنها پاسخگو نبودن وزیر ورزش و جوانان به وضعیت قهرمانان خوزستانی است.

خبرگزاری فارس: وزیر ورزش و جوانان پاسخگوی خبرنگاران نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ مراسم امروز با ناهماهنگی فروانی برگزار شد که از جمله این ناهماهنگی‌ها می‌توان به اطلاع‌رسانی نامناسب اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص این برنامه اشاره کرد.

در این مراسم گروهی از نوجوانان پهلوان هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان در ابتدای برنامه به اجرا پرداختند.

در ادامه نیز قهرمانان دوچرخه‌سواری ایران در این پیست حضور یافته و بخشی از توانایی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

خبرنگاران در این مراسم در جایگاه تماشاچیان نشسته بودند و هیچ دسترسی به مسئولان نداشته و نتوانستند سؤالات خود را از آنان بپرسند و این امر موجب نارضایتی آنان شده بود.البته تنها رسانه ملی و خبرنگارن صدا و سیما اجازه ورود به پیست را داشتند و توانستند با وزیر گفت‌وگو کنند.

*شیرفلکه مالی استان

محمد عباسی در سخنان خود، اسماعیل عامری گلستان،‌ معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان را شیر فلکه مالی استان معرفی کرد و گفت: در ساخت پروژه های عمرانی ورزشی شاهد اختصاص اعتبارات خوبی از سوی استان بودیم.

در پایان این مراسم خبرنگاران در خارج از محوطه پیست پشت درها،‌ در انتظار وزیر ورزش و جوانان مانده بودند اما جناب وزیر پاسخگوی هیچ یک از سوالات خبرنگاران نبود.

در این حین یکی از خبرنگاران از فرصت استفاده کرد و به وضعیت ناراحت کننده قهرمان کشتی استان اشاره کرد و نظر وزیر را درباره فلافل فروشی مجتبی مرادی، قهرمان نوجوان کشتی ایران پرسید. وزیر هم تعجب کرد و در پاسخ به گفت:‌ «نظر شما در این باره چیست؟»

خلاصه اینکه این پیست از سال 72 در اهواز کلنگ زنی شد و سال‌ها همه چشم انتظار افتتاح آن بودند. متأسفانه به دلیل کار کارشناسی نشده و سپردن کار به افراد غیر متخصص این پروژه فرازو فرودهای فراوانی را به خود دید.

به دلیل رعایت نشدن استانداردهای لازم برای یک پیست دوچرخه سواری در مراحل اولیه ساخت و نیز رعایت نکردن مسائل فنی، این پروژه با تأخیر به اتمام رسید. ابتدای کار پس از چهار سال پیستی ساخته شد که متأسفانه ابعاد آن درست نبود؛ یعنی یک پیست 250 متر که طبق قانون باید 45 درصد شیب داشته باشد ولی این پیست ناهماهنگ بود. با گزارش این امر به فدراسیون دستور تخریب آن صادر شد و در سال 82 به شرکت توسعه گستر تحویل داده شد. 

این شرکت همان پیست را با همان اشکالاتی که قبلا داشت تحویل گرفت. در سال 83 شرکت توسعه این پیست را به هلندی‌ها تحویل داد که "مستر داما" هلندی، سازنده پیست‌های بین‌المللی در دنیا این پیست را ساخته و سه پیست نیز با همین متراژ در تبریز، خراسان و اهواز وجود دارد.

از زمان آغاز کار این پیست تاکنون چهار و نیم میلیارد تومان هزینه شده است. کل هزینه ساخت پیست بیش از یک و نیم میلیارد تومان نیست ولی این چهار و نیم میلیارد تومان به دلیل ساخت و تخریب مکرر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد