سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش اجتماعی از خوزستان

اتفاقات خوب و بد 90 به روایت برخی از مدیران خوزستان / گفتگو با مدیران کل تامین اجتماعی، منابع طبیعی، گاز، راه آهن جنوب، مسکن و شهرسازی، شیلات، فنی و حرفه ای، فرمانداری اهواز و نظام صنفی کشاورزی

شوشان: بی شک هر سال و هر ایامی که می گذرد اتفاقات خوب و بد بسیار برای رشد و ترقی یک مجموعه رخ می دهد و گذر از این اتفاقات می تواند باعث کسب تجربیات و خودباوری ها و توانمندی ها شود.

برخی کمبود اعتبارات، برخی عدم توجه، برخی رخ دادن حوادثی تلخ و برخی عدم همراهی مسئولین و یا مردم و برخی گرد و خاک ها و عده ای هم عدم توجه و به اجرا درآوردن مصوبات قانونی را اتفاقات بد سال 90 عنوان کردند و برخی هم رسیدن به اهداف و برنامه های که برای سالهای آینده مد نظر بوده را از شیرینی ها و اتفاقات خوب سال جهاد اقتصادی در خوزستان عنوان داشته اند.

اما وقتی با تحریریه شوشان می نشینیم و بدترین اتفاقات سال 90 در خوزستان را بررسی می کنیم سیل بهبهان، چپ شدن اتوبوس سربازان نظام وظیفه در جاده اندیمشک ایلام، مظلوم قرار گرفتن خوزستان در زمینه اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی، قطعی شدن انتقال آب کارون، منحل شدن شورای شهر اهواز، انتقال هواپیماهای آموزشی، روی دادن خشکسالی، به انجام نرسیدن طرح جامع فاضلاب شهری در اهواز، به سرانجام نرسیدن 137 هزار فرصت شغلی، رحلت جانگداز عبدالرضا قناددزفولی، به ثمر نرسیدن پروژه قطار شهری اهواز، تجمعات بدلیل عدم دریافت حقوق ها و معوقات کارگران روبه روی استانداری و فرمانداری اهواز، عدم اجازه ورود مشاوران جوان خوزستان در سالن اجتماعات وزارت کشور برای دیدار با ریاست جمهور و ... از اتفاقات بد خوزستان نام برده می شوند. و بهترین ها هم به نتیجه رسیدن پیگیری ها جهت سر و سامان یافتن رویا شیرالی به جهت عمل جراحی صورت و خانه دار شدن او، کشف و دستگیری عوامل اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی، ترویج پیوند عضو که به اندازه 12 سال گذشته این مهم در خوزستان رشد داشته، افتتاح شدن ورزشگاه 50 هزار نفری بعد از گذشت 17 سال، کسب عنوان طلای صنعت ساختمان در آجرچینی، صلابت حضور در انتخابات، کسب رتبه پنجم کشوری در المپیاد های فنی و حرفه ای که تا قبل از این دارای رتبه نوزدهم بودیم، کسب رتبه سوم جهانی در المپیادهای علمی، پرورش مناسب ماهیان خاویاری، تحویل 10 هزار و 444 واحد مسکن مهر، گازرسانی وسیع و گسترده و جذب نیروی انسانی جهت رفع ساختار سنتی و از کار افتاده در برخی از دستگاه ها از دید برخی مدیران و تحریریه روزنامه فرهنگ جنوب به شمار می آید.

پایلوت معرفی شدن خوزستان برای طرح پزشک خانواده بهترین اتفاق 90 تامین اجتماعی خوزستان

علی ترکاشوند مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: بدون شک بهترین اتفاق ممکن برای تامین اجتماعی در سال 90 معرفی شدن خوزستان به عنوان استان پایلوت جهت اجرای طرح پزشک خانواده بود، زیرا مطمئن هستیم با اجرای این طرح شاهد تحولی عظیم و شگرف در نظام درمانی خواهیم بود و منشا خیر و برکت فراوانی در استان می شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقات خوب و بهینه که در تامین اجتماعی روی داد به نتیجه رسیدن ساختمان های باغملک، رامشیر، لالی و اهواز یک می باشد، همچنین به نتیجه رسیدن بیمارستان ماهشهر و کلنگ زنی بیمارستان آبادان از دیگر اقدامات خوب به شمار می روند.

ترکاشوند به این موضوع هم اشاره می دارد که بدلیل پایلوت بودن خوزستان در راستای به انجام رساندن طرح پزشک خانواده قطعا دچار فراز و نشیب خواهیم بود، همچنین عدم تغییر به خصوص افزایش در درآمدهای تامین اجتماعی از دیگر مشکلات پیش روی تامین اجتماعی به شمار می آید.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان در پایان گفت: در حال حاضر 710 هزار بیمه شده اصلی، 118 هزار مستمری بگیر که جمعا 2 میلیون و 500 هزار نفر تحت تکفل آنها می باشد و مابقی خوزستانی ها هم در صندوق ها و نیروهای مسلح، نفت و بانکها و خدمات کشوری تحت پوشش بیمه بوده اند.

گازرسانی به صنایع بهترین و عدم رعایت ایمنی منجر به مرگ بدترین اتفاق سال 90

 مهندس ناصر افشین مدیرعامل شرکت گاز خوزستان بهترین اتفاق سال 90 شرکت گاز خوزستان را توسعه گازرسانی به صورت وسیع به صنایع می داند و می افزاید: با توجه به افزایش قیمت گاز بعد از اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها قطعا گازرسانی به بخش صنعت که مشکلات فراوانی را به وجود آورده بود بسیار کار شگرفی می باشد، همچنین رشد 3هزار درصدی اعتبارات در بخش روستایی و 530 درصدی در بخش شهری نسبت به سنوات گذشته از بهترین اتفاقات می باشد.

وی همچنین به بدترین اتفاقات سال 90 حاصله در شرکت گاز اشاره می کند و می افزاید: عدم رعایت نکات ایمنی و اتفاق افتادن حوادث منجر به مرگ از بدترین اتفاقات سال 90 در شرکت گاز خوزستان می باشد که امیدواریم بتوانیم با تزریق اعتبارات بیشتر از سوی دولت در زیرساخت های گازرسانی اتفاقات خوبی را انجام دهیم.

جذب نیروی انسانی بهترین و عدم توجه به شرایط سخت کاری بدترین اتفافات سال 90 منابع طبیعی

دکتر عزیز اورشم مدیرکل مابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان بهترین اتفاق سال 90 دستگاه تحت مدیریت خود را به نتیجه رسیدن و شروع حرکت خوب جهت جذب نیروی انسانی بوده زیرا ساختار و ترکیب نیروی انسانی به هیچ وجه مناسب و ایده آل این دستگاه نمی باشد و امیدواریم تا اوایل سال آینده با جذب نیروی انسانی مورد نیاز بتوانیم بسیاری از مشکلات را برطرف نمائیم.

وی ادامه داد: اتفاقات بد در منابع طبیعی که بیشتر در ذهنم مانده عدم توجه کافی به شرایط سخت کاری و تشکیلات و اهداف و ماموریت ها و وظایف ما می باشد، همچنین عدم تخصیص اعتبارات متناسب با ساختار و امکانات می باشد که به هیچ وجه با هم همخوانی ندارند.

بازسازی خط اهواز - خرمشهر بهترین و عدم بازسازی آن بدترین اتفاق سال 90 راه آهن جنوب

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: بدترین اتفاق که از زمان انتصاب خود در راه آهن جنوب بیاد دارم توقف بهسازی خط راه آهن اهواز به خرمشهر است. خسرو رشیدی با اشاره به اینکه توقف بازسازی در این خط از لحاظ ایمنی باعث بروز مشکلات زیادی شده بود افزود: در سال 90 توانستیم 40 کیلومتر از خط اهواز خرمشهر را بهسازی کنیم که بهترین خاطره بنده بشمار می آید.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتظار خود از سفر رئیس جمهور در روز پنجشنبه گفت: اختصاص اعتبار لازم برای اجرایی شدن خط دوم راه آهن اهواز – اندیشمک تا مقطع درود مهمترین خواسته ما از رئیس جمهور است.

به ثمر رسیدن مسکن مهر بهترین و عدم تحقق انتظارات بدترین اتفاقات سال 90 مسکن و شهرسازی

مهندس نصرالله دهقان رئیس سازمان مسکن و شهرسازی خوزستان گفت: بهترین اتفاق سال 90 برای مسکن و شهرسازی خوزستان به نتیجه رسیدن بخشی از اقدامات در راستای مسکن مهر می باشد که البته در این راستا انتظارات ما برآورده نشد، زیرا ما تنها موفق به تحویل 10 هزار و 444 واحد مسکن مهر بودیم در صورتی که می بایست حداقل 2 برابر این آمار تحویل داده می شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل به ثمر نرسیدن مسکن مهر عدم انجام تعهدات تعاونی ها و صاحبان مسکن می باشد، زیرا ما در بخش زیرساخت ها تمامی اقدامات را انجام داده ایم، شما در نظر بگیرید به ثمر رسیدن یک خانه باید از صفر تا صد صورت گیرد اما تنها فراهم نمودن زیرساخت ها 70 درصد کار است و آن 30 درصد مهم که به یک واحد مسکونی روح و نما و جان می دهد یعنی ساخت و ساز توسط تعاونی ها به نتیجه نمی رسد.

رئیس مسکن و شهرسازی خوزستان در پایان گفت: امیدواریم تا 3 ماهه اول سال آینده بتوانیم به خواسته خود در زمینه بهره برداری از واحدهای مسکونی مسکن مهر دست یابیم.

حضور مردم در انتخابات مجلس نهم بهترین و گرد و خاک ها بدترین اتفاقات سال 90 از دید فرماندار

مهندس عبدالعزیز فدعمی فرماندار اهواز بهترین اتفاق سال 90 کلانشهر اهواز را حضور پرشور مردم پای صندوق های رای برای انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی عنوان می دارد و می گوید: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط فرمانداری که از 6 ماهه گذشته در حین تدارکش بودیم برگزاری در خور شان انتخابات دوازدهم اسفند مبنی بر انتخابات مجلس شورای اسلامی می باشد و وقتی حضور مردم را دیدیم خستگی از تنمان بیرون زد.

وی همچنین به بدترین اتفاق سال 90 خوزستان اشاره می دارد و می گوید: بدون شک هر زمان که مردم از موضوعی رنج ببرند ما هم آن را بدترین اتفاق می دانیم، اما به نظر من مردم کلانشهر اهواز در این سالهای اخیر از معضل گرد و خاک بیشترین رنج را برده اند و به نظرم بدترین اتفاق سال 90 همین موضوع می تواند باشد و متاسفانه کاری هم از دست مسئولین و مردم برای رفع آن برنمی آمد.

فدعمی بیان داشت: قطعا در سال جاری اتفاقات خوبی در اهواز روی داد اما به آن چیزی که باید می رسیدیم دست نیافتیم، مثلا ما در سال جاری در بخش اقدامات عمرانی بسیار فعال وارد شدیم، اما هنوز تکمیل شدن برخی از پروژه ها را ندیده ایم که در صورت حمایت ها و تزریق اعتبار بیشتر این مهم هم حاصل می شود.

فرماندار اهواز در پایان با اشاره به سفر ریاست جمهوری  به خوزستان که فردا صورت می پذیرد گفت: از رئیس جمهور می خواهیم جهت تداوم کارهای عمرانی توجه بیشتری به تزریق اعتبارات به استان نماید و قطعا می توانیم همچون 6 سال گذشته با توجه ریاست جمهوری بسیاری از مشکلات و عقب ماندگی ها را برطرف نمائیم.

پرورش ماهیان خاویاری بهترین و آلوده شدن منابع آبی استان بدترین اتفاقات سال 90 شیلات خوزستان

دکتر عبدالرحیم مغینمی مدیرکل شیلات خوزستان گفت: به ثمر رسیدن نتایج پرورش ماهیان دریایی و برداشت خوب حاصله از این مهم و همچنین به ثمر رسیدن پرورش ماهیان خاویاری که بسیار فوق العاده و دور از تصور بوده از بهترین اتفاقات سال 90 شیلات خوزستان به شمار می رود و قطعا با ادامه این روند فضای سرمایه گذاری جدیدی در راستای ایجاد اشتغالزایی در استان باز خواهد شد.

وی ادامه داد: اما نگرانی های ما در راستای آلودگی منابع آبی استان هم در دریا و هم در تالابها جهت پرورش ماهی و آبزیان از بدترین اتفاقات سال 90 به شمار می رود.

مدیرکل شیلات خوزستان بیان داشت: اگر تامین اعتبارات به خوبی صورت پذیرد و بتوانیم پروژه های نیمه کاره را با شتاب بیشتری به سرانجام برسانیم هم در بحث ایجاد اشتغالزایی و هم تامین بخشی از خوراک مردم می توانیم موثر باشیم و مستقبلین زیادی هم برای سرمایه گذاری به این طرح ها رجوع می کنند، هر چند که تاکنون در جذب اعتبارات و تخصیص آنها سقف رعایت شده، ولی ای کاش با توجه به پروژه های نیمه تمامی که ذکر شد بتوانیم اعتبارات بیشتری را به استان بیاوریم.

مغینمی تصریح کرد: متاسفانه از دیرباز تاکنون خوزستان را به عنوان استانی بزرگ در راستای ذخایر نفتی می شناخته اند و می شناسند و در کنار اینها نیم نگاهی به فولاد، پتروشیمی و گاز شده است، این در حالی است که اگر به شیلات توجه جدی شود قطعا در شمال خرمشهر و آبهایی که در خوزستان به واسطه پساب ها و یا احیای تالابها صورت پذیرد می توانیم در پرورش آبزیان بسیار موفق باشیم و پنجره جدیدی در راستای درآمدزایی و اشتغالزایی باز کنیم.

وی در پایان گفت: خوزستان باید با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی که دارد در زمینه پرورش گونه های زیست محیطی که دارای تنوع هستیم غذای کشور را تامین نماید که این حاصل نمی شود جز با احیای تالابها و عدم آلودگی منابع آبی استان.

کسب عنوان طلای صنعت ساختمان بهترین و دیدن همکاران مریض بدترین اتفاقات سال 90 فنی و حرفه ای خوزستان

رحمان قلاوند مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان گفت: در سال 90 اتفاقات خوبی در فنی و حرفه ای خوزستان افتاد که مهمترین آنها به 3 موضوع برمی گردد و اولین آن کسب رتبه اول کارآموز فنی و حرفه ای در مسابقات المپیاد علمی و کسب رتبه سوم مسابقات جهانی در لندن انگلیس می باشد، همچنین در زمینه المپیادهای علمی دارای رتبه 19 کشور بودیم که اکنون به رتبه پنجم رسیده ایم و موفق به 5 عنوان برتر و 5 دیپلم افتخار شده ایم و در کنار اینها موفق شده ایم طلای صنعت ساختمان در زمینه آجرچینی که تاکنون تحت اختیار اصفهان و یزد بوده است را به خوزستان بیاوریم.

وی ادامه داد: اما بدترین اتفاقات مربوط به عدم انجام برخی از کارها بود که باعث شرمندگی ما شده است که مهمترین آنها مربوط به عدم توانایی در پرداخت هزینه های بیماران صعب العلاج و همکار ما می باشد که متاسفانه در فنی و حرفه ای خوزستان 8 نفر که اغلب خانم هم می باشند از روماتیسم حاد مزمن، سائیدگی شدید استخوان و ... رنج می برند.

مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان در پایان گفت: انتظار داریم در سفر رئیس جمهور به خوزستان با توجه به اینکه کارآموزان ما مستعدترین ها می باشند جهت کم کردن فاصله مطلوب نسبت به اشتغال اقدامات مهمی صورت گیرد و تمهیدات ویژه ای مصوب شود که دیگر درگیر مقررات دست و پاگیر اداری برای انجام کارها جهت اشتغالزایی نباشیم.

تصویب قانون بیمه تامین اجتماعی کشاورزان تحت پوشش عضو نظام صنفی بهترین و عدم اجرای آن بدترین اتفاق سال 90 نظام صنفی کشاورزی خوزستان

مهندس مسعود اسدی رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان گفت: بهترین اتفاق سال 90 نظام صنفی کشاورزی خوزستان تصویب قانون بیمه تامین اجتماعی کشاورزان تحت پوشش ما می باشد و بدترین آن عدم اجرای قانون توسط سازمان تامین اجتماعی خوزستان می باشد که امیدوارم هر چه سریعتر این مهم به نتیجه برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد