سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار میراث فرهنگی استان

برنامه‌های گردشگری سازمان میراث فرهنگی خوزستان برای نوروز اعلام شد
فرهنگی و هنری  24/12/1390  12:32:50
9012-22480-5 کد خبر
RSS :: پرینت

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خوزستان گفت: اقدامات ما برای برنامه‌های نوروز 91 تقریبا از 2 ماه قبل آغاز و تعدادی از برنامه‌های ما آماده شد و تعدادی در حال پیگیری هستند.

افسانه زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان گفت: برنامه‌های انجام شده با هماهنگی هشت کمیته مرتبط با ستاد نوروزی صورت گرفته است. با جمع‌بندی‌های انجام شده به نظر می‌رسد که امسال مسافران بیش‌تری داشته باشیم.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: تاکنون در استان حدود 10 هزار مدرسه برای اسکان مسافران به صورت درجه‌های سه، دو و یک آماده شده است و در سطح استان هشت پارک مختلف را برای اسکان مهمانان نوروزی در نظر گرفتیم.

زمانی بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی، هلال احمر، آموزش و پرورش و ارگان‌های مختلف و مرتبط بروشورهای ویژه نوروز را آماده کردند که در ورودی شهر به همراه نقشه شهر و کروکی محل‌های اسکان را در اختیار مهمانان قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی سامانه بلوتوثی را از نقشه‌ استان آماده کرده که هر کدام از هموطنان ما که وارد استان می‌شوند می‌توانند آن را دریافت کنند.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: برای نشان دادن آداب و رسوم استان‌ در جای‌جای استان از اقوام مختلف اعم از عرب، لر و بقیه استفاده کردیم تا آداب و رسوم را به صورت زنده به هموطنان نشان دهیم. به عنوان مثال در اندیمشک که شهر ورودی استان ماست اقوام لر را در یکی از پارک‌ها مستقر کردیم که کار پخت نان و آش را خواهند داشت و در کنار سایر برنامه‌ها نمایشگاه نجوم در میدان جانبازان و مسابقه فرهنگی ایران استان و اندیمشک شناسی داریم.

زمانی ادامه داد: ما در همه جای استان نمایشگاه صنایع‌دستی را برای عرضه و فروش برگزار می‌کنیم و در حال همکاری با شهرداری هستیم تا بافت قدیم شهر اهواز را در خانه معین‌التجار و بلوار ساحلی به نمایش بگذاریم. در سطح استان و اهواز نیز اقدام به برگزاری تورهای ارزان قیمت با همکاری انجمن راهنمایان تور استان و دفاتر خدمات مسافرتی خواهیم داشت. معمولا جایگاه‌ این تورها در محل‌های اسکان و پارک‌های پرتردد است همان‌گونه که در سال گذشته این برنامه را برگزار کردیم و با استقبال بی‌نظیر هموطنان مواجه شدیم.

وی توضیح داد: ما در تمامی شهرها نصب چادرها و بنرهای خوش‌آمدگویی را در ورودی‌ها خواهیم داشت و در کنار آن نمایشگاه سنگ و سنگواره فسیل را در خانه تیزنو دزفول برگزار می‌کنیم و برپایی تور طبیعت‌گردی همراه با بازدید از حیات‌وحش دز با همکاری اداره محیط زیست دزفول را نیز در برنامه‌های خود خواهیم داشت.

او خاطرنشان کرد: برپایی سیاه چادر، عکس با لباس محلی، اسب سواری، نقاشی کودکان و هم‌چنین سامانه بلوتوث محلی را علاوه بر بلوتوث استانی در محوطه اشکفت‌سلمان ایذه خواهیم داشت و در کنار آن در ورودی این شهر در روز اول عید به مدت یک ساعت به مهمانان گل تقدیم می‌شود. در شوشتر نیز در کنار برنامه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و اجرای بازی‌های محلی را در قلعه سلاسل و نصب چادر عشایر را در ورودی این شهر داریم که به مهمانان جایی داده می‌شود تا با آداب و روسوم عشایر آشنا شوند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی یادآور شد: در عمارت صمیمی رامهرمز در کنار نمایشگاه صنایع‌دستی، نصب سیاه چادر، اجرای بازی‌های محلی، جشنواره غذاهای سنتی، استقرار کارگاه چاپ دستی و اجرای هرشب گروه موسیقی سنتی از دیگر برنامه‌های این سازمان در ایام نوروز است. علاوه بر این در سطح شهر با همکاری شهرداری‌ها برپایی سفره‌هایی هفت سین را خواهیم داشت و در ورودی‌ بعضی شهرها مثل اندیمشک و ایذه از طرف اداره میراث فرهنگی پیک‌های موتوری حضور خواهند داشت تا مهمانان ورودی برای پیدا کردن محلی خاص از آن‌ها کمک بگیرند و آن‌ها را راهنمایی کنند. ما در حال تلاش هستیم تا این برنامه را در سطح شهر اهواز هم داشته باشیم و علاوه بر آن در تالاب شادگان چند آلاچیق سنتی راه‌اندازی می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد