سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 ساحل سازی و لایروبی کارون تا دو ماه آینده

اهواز - خبرگزاری مهر: رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس از آغاز ساحل سازی و لایروبی رودخانه کارون تا دو ماه آینده در خوزستان خبر داد.ناصر سودانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجمع نمایندگان خوزستان عصر روز دوشنبه در مجلس با وزیر نیرو نشستی برگزار کرد که ریاست آن را علی لاریجانی رئیس مجلس به عهده داشت. در این نشست در خصوص مشکلاتی که استان در حوزه نیرو با آنها روبه رو است بحث و تصمیاتی اتخاذ شد.

وی عنوان کرد: محوریت این نشست اجرایی شدن طرح زیر کشت بردن 800 هزار هکتار از زمینهای استان خوزستان بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست برای تامین آب شرب شهرها و روستاهای استان خوزستان، همچنین تامین آب برای واحدهای صنعتی و اجرای فاز اول مصوبه مقام معظم رهبری ۵۰۰ میلیارد تومان در لایحه و دو هزار میلیارد تومان به شکل طرح در بودجه سال ۹۱ گنجانده اختصاص می یابد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم، از صدور مجوز برای لایروبی رود کارون به وسیله بخش خصوصی کشور قطری خبر داد و ادامه داد: انجام عملیات ساحل سازی و لایروبی بر روی رودخانه کارون در دو ماه آینده با انجام مطالعه های کارشناسی آغاز می شود.

سودانی درباره بدهی شرکت برق استان خوزستان، گفت: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در نشستی که روز یکشنبه با رئیس مجلس داشت توافق شد ۸۰ میلیارد تومان برای این بدهی‌ها در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: همچنین در نشست لاریجانی با عزیزی برای اجرای شبکه های آب و فاضلاب استان خوزستان ۹۰۰ میلیارد تومان در سه سال از طریق توزیع اوراق مشارکت پرداخت شود و شبکه های آب و فاضلاب ساماندهی شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس هشتم با بیان این که طرحهای آب شیرین کن در استان خوزستان اجرایی خواهند شد، توضیح داد: وزارت نیرو با اختصاص تسهیلات لازم برای بخش خصوصی شرایط را برای فعالیت بخش خصوصی در این زمینه فراهم می کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد