سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

 

 

 خرمشهر- سفرچین درایران درجریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی اروند گفت : باتوجه به ظرفیت های بالای اقتصادی خوزستان ، تمایل خوبی از سوی دولت چین برای گسترش همکاریهای اقتصادی بااین استان وجود دارد.

 

گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند در روزچهارشنبه حاکی است که در نشست مشترک 'یوهانگ یانگ'، سفیر جمهوری خلق چین با دکتر حسینی فر سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند زمینه های گسترش همکاری بین شرکت های چینی با این منطقه مورد بررسی قرارگرفت .
سفیر چین اذعان داشت با توجه به وجود پتانسیل های بالایی که در منطقه آزاد اروند وجود دارد افق روشنی را برای همکاریهای بیشتر اقتصادی با خوزستان می بیند .
'یو هانگ یانگ' افزود: چین و ایران از دیدگاه های مشترک و روابط دوستانه ای در ارتباط با یکدیگر برخوردار می باشند که در حال گسترش است.
یانگ خاطرنشان کرد: چارچوب های مشترک و ظرفیت های فراوانی برای افزایش ارتباط و سطح همکاری های چین و ایران وجود دارد که می توان از آن به شکل مطلوبی استفاده نمود.
سفیر چین با اشاره به حضور شرکت های مختلف این کشور در ایران و نحوه برخورد خوب مردم و مسوولان جمهوری اسلامی ایران با آنان ، افزود: دست اندرکاران این شرکت ها از فعالیت در ایران رضایت دارند که در این راستا تلاش ها و زمینه سازی های ایرانی ها بسیار قابل تقدیر است.
یانگ تداوم حمایت ایران از شرکت های تجاری کشورش را خواستار شد و این مهم را در تقویت و گسترش همکاری های طرفین تاثیرگذار خواند.
سفیر چین حضور خود در خوزستان را نیز با چنین هدفی عنوان و تصریح کرد: تمایل خوبی برای تداوم همکاری ها با این استان از سوی چین وجود دارد که نیازمند برگزاری نشست های مشترک بیشتری است.
بهروز حسینی فرسرپرست سازمان منطقه آزاد اروند نیز گفت : خوزستان با حجم سرمایه گذاری 6/1 میلیارد دلاری، حدود 44 درصد مجموع سرمایه گذاری های خارجی کشور در سال گذشته را به خود اختصاص داده است ، این استان قطب تولید نفت و گاز، محصولات فولادی و موضوع هایی نظیر کشاورزی در کشوراست .
وی افزود : منطقه آزاد اروند با توجه به وجود زیرساخت های دریایی ، زمینی ، هوایی و ریلی فرصتی مناسبت برای سرمایه گذاری در استان خوزستان است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد