سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

/بررسی ورزش بانوان در خوزستان/
نایب‌رییس هیات بسکتبال استان:
راهکار توسعه ورزش بانوان رفع مشکلات مالی است
پوشش تصویری مسابقات باعث ایجاد انگیزه در بازیکنان می‌شود

ورزشی  30/9/1390  10:59:46
909-22281-5 کد خبر
RSS :: پرینت

نایب‌رییس هیات بسکتبال خوزستان به تاثیر پوشش تصویری مسابقات بانوان بر پیشرفت ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: پوشش تصویری باعث ایجاد انگیزه بیشتر در باشگاه‌ها و بازیکنان می‌شود.

معصومه ادهمی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان بیان‌کرد: عملکرد این رشته در بخش بانوان نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت کرده است. در حال حاضر، در لیگ برتر استان و دسته یک، شش تیم و در لیگ دسته دو، 9 تیم حضور دارند و تیم‌های نوجوانان، نونهالان و امید استان فعال هستند. همچنین تیم نفت‌آبادان به عنوان نماینده استان در رقابت‌های دسته دو کشور حضور دارد.

وی افزود: در لیگ دسته دو کشور 16 تیم در چهار گروه به صورت رفت و برگشت به رقابت پرداختند که چهار تیم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند و نماینده استان نیز جزو این تیم‌ها است.

نایب‌رییس هیات بسکتبال خوزستان اظهارکرد:‌ ماه گذشته کلاس درجه سه و دو مربیگری برای بانوان و آقایان به میزبانی شوش برگزار شد. همچنین کلاس داوری درجه سه و مخصوص بچه‌های آموزش و پرورش از یکم دی ماه در اهواز به مدت چهار تا پنج روز و با حضور 30 نفر برگزار می‌شود.

وی به نبود سالن مختص بانوان به عنوان اولین مانع توسعه بسکتبال بانوان استان اشاره کرد و افزود: ما در حال حاضر سالن بسکتبال در اختیار داریم ولی باید با رشته‌های دیگر از جمله والیبال هماهنگ کنیم از این رو باید سالن تخصصی بسکتبال برای بانوان در اختیارمان قرار دهند.

ادهمی گفت: ‌معضل بزرگ ما در استان فرهنگ غلط نسبت به ورزش کردن بانوان است. متاسفانه تیم را با برگزاری مسابقات مختلف و صرف هزینه تشکیل می‌دهیم ولی به دلیل مشکلات فرهنگی و طرز تفکر خانواده، بچه‌ها به مسابقات کشوری اعزام نمی‌شوند.

وی بهترین راهکار توسعه ورزش بانوان را رفع مشکل مالی دانست و افزود: اگر بودجه جداگانه‌ای برای بانوان در اختیارمان قرار دهند دستمان برای برنامه‌ریزی بازتر خواهد بود. باتوجه به این‌که اداره‌کل ورزش و جوانان توانایی حمایت تیم‌ها از نظر مالی را ندارد، شرکت‌ها باید با ما همکاری و تیم‌هایمان را حمایت کنند تا بتوانیم تیم منتخب استان را تحت پوشش این شرکت‌ها به رقابت‌های کشوری اعزام کنیم. مطمئنا بانوان کمتر از آقایان نیستند فقط نیاز به حمایت مالی و امکانات دارند.

درگذشت پیشکسوت تئاتر خوزستان در اثر حادثه
فرهنگی و هنری  30/9/1390  14:18:11
909-23480-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مرتضی آرا، پیشکسوت تئاتر استان خوزستان، در اثر حادثه دار فانی را وداع گفت.

فردین آرا، فرزند این هنرمند، در مورد حادثه فوت پدر خود به خبرنگار ایسنا در خوزستان گفت: پدرم ساعت 10 و نیم صبح روز شنبه (26 آذر 90) در حال پیاده‌روی در خیابان بود که لودر شهرداری او را زیر گرفت و او در دم جان به جان آفرین تسلیم کرد.

پیکر مرتضی آرا روز دوشنبه (28 آذر 90) با حضور هنرمندان تشییع و در قطعه نام‌آوران بهشت‌آباد اهواز به خاک سپرده شد.

 غالب فعالیت هنری مرتضی آرا در حوزه تئاتر بود. او از سال 1337 کار تئاتر را آغاز کرد و با تشکیل یک گروه هنری به آن ادامه داد. بعد از آن رییس گروه هنری اهواز شد. آرا همچنین مدتی با رادیو و تلویزیون همکاری داشت.

مرتضی آرا متولد سوم شهریور 1320 بود. از نمایش‌های او می‌توان به "بیراهه زندگی" و "مرد فرنگی، سیاه رنگی، دایره زنگی" اشاره کرد.

مجلس ختم این هنرمند فردا (پنج‌شنبه اول دی ماه 90) در مسجد امام رضا (ع) واقع در اهواز ـ خیابان اول کیانپارس از ساعت 9 تا 11 برگزار می‌شود.

دو هزار و 334 قبضه اسلحه شکاری در شادگان تحویل نیروی انتظامی شد 

آبادان-فرماندار شادگان از استقبال بسیارخوب و کم نظیر مردم این شهرستان از اجرای طرح تحویل داوطلبانه اسلحه غیرمجاز خبرداد گفت: از آغاز اجرای طرح تاکنون دو هزار و 334 قبضه اسلحه شکاری در شادگان تحویل نیروی انتظامی شد'سعید فیوضی' روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دراین طرح که از 16 آذرماه سالجاری همزمان با سراسر کشور در شهرستان شادگان آغاز شد افرادی که اسلحه های خود را تحویل مقامات دهند نسبت به شناسنامه دارنمودن این اسلحه ها و صدور مجوز اقدام می گردد.
وی با اشاره به رضایتمندی و اظهار رضایت مردم از عملکرد نیروی انتظامی دراجرای این طرح اظهارداشت: درحال حاضر تمامی کلانتری ها و پاسگاههای شهرستان آماده دریافت اسلحه های غیرمجاز می باشند و افراد می توانند با مراجعه به مراکز نیروی انتظامی محل سکونت خود نسبت به تحویل اسلحه خود اقدام نمایند.
فیوضی خاطرنشان کرد : در این طرح که تا اطلاع ثانونی ادامه خواهد داشت شهروندان بصورت داوطلبانه ضمن همراه داشتن کپی کارت ملی و اسلحه خود به پاسگاههای محل سکونت خود مراجعه می نمایند.
فرماندار شادگان گفت:شهروندان پس از ثبت شماره و مشخصات اسلحه یک برگ رسید دریافت نموده و پس از آن جهت صدور مجوز استفاده ازاسلحه مذکور به لشکر 92 زرهی استان خوزستان مراجعه خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد