سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

به محض صدور حکم دستگیری معاون رئیس جمهور عراق، رسانه‌های ترکیه و از جمله «حریت» به پیامدهای صدور این حکم پرداخته و نوشتند، با آغاز چنین روندی، حرکت برای اعلام خودمختاری مناطق سنی‌نشین عراق شدت و قوت خواهد گرفت. افرادی هم که به اتهام ترور نخست وزیر عراق دستگیر شده‌اند، اعتراف کرده‌اند که در ترکیه آموزش دیده‌اند
کد خبر: ۲۱۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
سرویس بین‌الملل ـ عربستان سعودی برای مقابله با ایران و عراق، بازی خطرناکی را در عراق آغاز کرده است.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، پیش از صدور حکم دستگیری معاون رئیس جمهور عراق به دلیل تلاش برای ترور نوری المالکی، خبرگزاری‌های بین‌المللی خبر دادند که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی وابسته به عربستان در چند سال گذشته و به ویژه در دو سال اخیر، طرح و برنامه‌هایی خطرناک در عراق داشته‌اند که با هدف بر هم زدن آرامش کشور و ایجاد فتنه مذهبی دنبال می‌شود. آنان حتی تلاش کرده‌اند با ترور برخی سیاستمداران سنی مذهب عراق، مسئولیت آن را بر عهده گروه‌های شیعی بیندازند تا با این کار، فتنه ای جدید در عراق پدید آورند.

بنا بر این گزارش، تلاش برای ترور شخصیت‌های سنی برای خطرناک نشان دادن حکومت شیعیان و از سویی، تلاش برای ترور شخصیت‌های تأثیرگذار شیعی، بازی خطرناکی است که عربستان در عراق به راه انداخته است.

در این میان، به محض صدور حکم دستگیری معاون رئیس جمهور عراق، رسانه‌های ترکیه و از جمله «حریت» به پیامدهای صدور این حکم پرداخته و نوشتند، با آغاز چنین روندی، حرکت برای اعلام خودمختاری مناطق سنی‌نشین عراق، شدت و قوت خواهد گرفت.

این در حالی است که هم‌اکنون نیز شایعاتی درباره فرار معاون رئیس‌جمهوری عراق که به جرم تلاش برای ترور نخست وزیر عراق تحت تعقیب است، به ترکیه شنیده شده است.

گفتنی است، عراق به همراه اردن و لبنان، از جمله کشور‌های عربی بود که با طرح ترکیه و عربستان و قطر درباره مدیریت بحران در سوریه مخالفت کرده بود و سرانجام هم این طرح عراق بود که مورد پذیرش سوریه و اتحادیه عرب قرار گرفت.

این در حالی است که عربستان تاکنون بارها اعلام کرده است که از هر کاری که دولت شیعی عراق را تضعیف کند، پروایی نخواهد داشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد