سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

آمریکا خواستار آزادی فوری و بدون معطلی امیر میرزا حکمتی شهروند ایرانی – آمریکایی متهم به جاسوسی در ایران شد . آمریکا خواهان دسترسی به امیر میرزا حکمتی از طریق سفارت سوئیس است.
آمریکا خواستار آزادی فوری و بدون معطلی امیر میرزا حکمتی شهروند ایرانی – آمریکایی متهم به جاسوسی در ایران شد.

به گزارش عصر ایران ، ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با بی بی سی با اشاره به این که واشنگتن خواهان دسترسی به امیر میرزا حکمتی از طریق سفارت سوئیس است ، افزود که خانواده حکمتی ابتدا بازداشت او را در ماه سپتامبر گزارش کردند و وزارت خارجه به بستگان او کمک کنسولی ارائه کرده است.

وی در ادامه بدون اظهار نظر صریح درباره اعترافات این متهم به جاسوسی مدعی شد  :‌ "‌حکومت ایران سابقه طولانی در متهم کردن شهروندان خود به جاسوسی ، گرفتن اعترافات تحت اجبار و دستگیری شهروندان و توریست های بی گناه خارجی برای اهداف سیاسی دارد ."

این نخستین واکنش دولت آمریکا به خبر دستگیری یک متهم به جاسوسی برای سازمان سیا در ایران است ، اما تا کنون سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در این باره واکنشی نداشته است.

امیر حکمتی 4 ماه پیش وارد ایران شده است .

تلویزیون ایران روز یکشنبه بخش هایی از اعترافات این فرد متهم به جاسوسی را پخش کرده است . بر اساس اعلام وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران  امیر حکمتی در سال 2001 وارد ارتش آمریکا شده است و وی قصد داشته با نفوذ به وزارت اطلاعات ایران آن را فریب دهد .

 بر اساس اعلام وزارت اطلاعات امیر حکمتی از تحلیلگران سازمان سیا بوده و سابقه فعالیت در واحدهای اطلاعاتی ارتش آمریکا در عراق و افغانستان را داشته است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد