سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی اجتماعی خوزستان

ناکامی های میراث خوزستان کامل تر شد / از چهارمحال و بختیاری نیز کمتریم !

شوشان : پس از همایش پیشین شورای سیاست‌گذاری ثبت ملی میراث فرهنگی که در چهارمحال بختیاری برگزار شد مقرر شد که این همایش در خوزستان برگزار شود اما این بار نیز میراث فرهنگی از برگزاری این همایش انصراف داد و دفترچه ناکامی‌های این اداره کل با ناتوانی در تامین اعتبار همایش ملی خود کامل‌تر شد.

خبرگزاری فارس: ناکامی میراث فرهنگی خوزستان در تامین اعتبار یک همایش

به گزارش فارس ، همایش شورای سیاست‌گذاری ثبت ملی میراث فرهنگی در هر استانی دارای اهمیت است ولی در خوزستان این چنین اتفاقاتی از جایگاه و اهمیت لازم برخوردار نیست.

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان در این باره می‌گوید: در حالی قرار است چهارمین همایش ملی شورای سیاست‌گذاری ثبت میراث فرهنگی چهارم دی ماه در جزیره قشم برگزار شود که پیش از این مقرر شد که اهواز میزبان این همایش ملی باشد.

مجتبی گهستونی می‌گوید: برگزاری این همایش ملی در خوزستان می‌توانست نقطه عطفی در فعال کردن شورای ثبت استان خوزستان و همچنین ارائه پرونده‌های ثبتی کیفی‌تر در این همایش گردد.  

این دوستدار میراث فرهنگی خاطرنشان می‌کند: همایش ملی شورای سیاست‌گذاری ثبت میراث فرهنگی با هدف ثبت آثار تاریخی، میراث معنوی و میراث طبیعی استان‌های مختلف سراسر کشور برگزار می‌شود که در این همایش اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری ثبت سازمان میراث فرهنگی، معاونان میراث فرهنگی و مسئولان ثبت استان‌ها حضور خواهند داشت و طی پنج روز در خصوص پرونده‌های ارائه شده ثبتی با یکدیگر به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

گهستونی تاکید می‌کند: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هر استان می‌تواند حداکثر 20 پرونده قابل ثبت استان را در قالب 10 پرونده آثار تاریخی، پنج اثر معنوی و پنج اثر طبیعی خود را برای قرار دادن در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی در این همایش ارائه دهد.

اوایل امسال در سومین همایش ملی شورای سیاست‌گذاری ثبت میراث فرهنگی، برای نخستین بار پنج تشکل غیر دولتی (NGO) برای شرکت در این همایش دعوت شده بودند که از جمله این‌ها، انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان بود.

آن هنگام که علویان صدر در سومین همایش ملی شورای سیاست‌گذاری ثبت میراث فرهنگی که در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد از مدیران کل خواست که یکی از استان‌ها آمادگی خود را برای برگزاری چهارمین همایش اعلام نماید، مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان با بالابردن دست خود این میزبانی را پذیرفت و رسما با سخنانی کوتاه به تبعات مثبت برگزاری این همایش اشاره کرد و خوزستان را میزبان همایش مورد نظر در نیمه دوم سال 1390 عنوان کرد.

اگر چه برگزار نشدن چهارمین همایش ملی ثبت در خوزستان به دلیل عدم تامین اعتبارات مالی عنوان می‌شود اما واقعا دارایی منطقه آزاد قشم بیشتر از دارایی‌های مالی در خوزستان است که مسئولان مربوطه نتوانسته‌اند بودجه مورد نظر را تامین کنند؟

قطعا برگزاری این همایش ملی در خوزستان علاوه به را اینکه می‌توانست نقطه عطفی در فعال کردن شورای ثبت استان خوزستان و همچنین ارائه پرونده‌های ثبتی کیفی‌تر در این همایش گردد، فرصتی بود تا سایر انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی در نشست‌های جانبی این همایش حضور به هم برسانند و با ورود به مسائل تخصصی توانمندتر شوند.

جای تعجب است که برگزاری هفته فرهنگی در تهران به مدت یک هفته و برگزاری همایش گردشگری تاریخی و نجوم در استان تامین اعتبار می‌شود ولی این همایش کاربردی در خوزستان به دلیل ناتوانی در تامین اعتبار به قشم منتقل می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد