سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی اجتماعی خوزستان

گفت و گوی اختصاصی شوشان با محقق و پژوهشگر خوزستانی / شبکه های ماهواره مخرب تر از اعتیاد / کیفیت پایین برنامه های صدا و سیما

شوشان / رویا محمودی: یک محقق و پژوهشگر خوزستان در حوزه رسانه و خانواده در گفت و گوی اختصاصی با شوشان ضمن اشاره به وجود 370 ایستگاه ماهواره ای در سراسر جهان گفت : این تعداد ماهواره 12 هزار شبکه را پوشش می دهند که از این میان 3 هزار شبکه در ایران قابل دریافت است.

روحانی نژاد ضمن اشاره به شبکه های ماهواره ای پر بیننده در ایران و تاثیر آن بر مخاطب گفت : متاسفانه مردم و بخصوص مسئولین تاثیر مخرب این نوع رسانه ها را دست کم گرفته اند و به حتم می توانم بگویم که تاثیر گذاری یک تصویر بد و نامناسب به مراتب ویران کننده تر از مواد مخدر و اعتیاد است.  این محقق و پژوهشگر خوزستان تصریح کرد: اکنون شبکه های ماهواره ای از جمله فارسی وان سعی در جذب خانواده ها دارد و با عادی جلوه دادن مباحثی چون طلاق ، خیانت و سقط جنین قبح این مسائل را در میان مردم می شکند.

روحانی نژاد افزود : نشان دادن مسائلی چون تجاوز و  ازدواج با محارم و همجنس گرایی  در این شبکه  نه تنها در کشور ما ، که در سایر کشور ها هم مضامینی غیر اخلاقی و ناپسند می باشند.

وی در ادامه گفت : معاونت اجتماعی قوه قضاییه چندی پیش اعلام کرد که 13 در صد طلاق ها طی سال اخیر ناشی از برنامه های پخش شده این شبکه می باشد . این محقق و پروهشگر با اشاره به ممنوعیت ماهواره در ایران گفت : ممنوعیت استفاده از ماهواره نه تنها در کشور ما که در سایر کشورها نیز مانند چین وجود دارد ولی در همین کشور با وجود 50 شبکه ماهواره ای ، مسلم است که مردم تمایلی به دیدن شبکه های بیگانه ندارند .روحانی نژاد در رابطه با علت جذب مردم به شبکه های ماهواره ای گفت: علت عمده را می توان عدم تنوع و گاهی کیفیت نامناسب برنامه های صدا و سیما دانست این در حالی است که شبکه هایی چون فارسی 1 و من و تو به شدت به دنبال جذب مخاطب می باشند. وی یکی دیگر از عوامل را عدم اعتماد مردم به شبکه ای داخلی دانست و گفت:  البته این مساله فراگیر نیست و همیشه برای ما ایرانی ها مرغ همسایه غاز بوده است.وی اقدام مسئولین در ایجاد شبکه های دیجیتال را مناسب ارزیابی کرد و گفت : این اقدام خیلی دیر صورت گرفت و اگر مسئولین بین مردم بودند مشکلات سریعتر حل می شد.

وی راه مقابله با هجوم فرهنگی بیگانگان را تقویت بنیان خانوده دانست و گفت: خانواده خود باید به این نتیجه برسد که پخش برنامه های مستهجن چه تاثیر مخربی بر روح و روان فرزندانشان می گذارد و همانطور که خانواده به موقع قطره فلج اطفال را به فرزندشان تزریق می کنند در این زمینه نیز یک اصل و بنیان ضروری باید مانع گرفتن شبکه های مستهجن ماهواری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد