سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تحلیل اجتماعی - فرهنگی

پشت پرده تخریب فرهنگسرای علاءالدین /خوزستان دیگر کشش درگیری های قومیتی را ندارد/ عده ای با ایجاد درگیری های قومی قصد مخدوش کردن خدمات شهردار اهواز را دارند

شوشان: یک استاد دانشگاه در گفتگوی تفصیلی با پایگاه خبری شوشان به واکاوی و بررسی علل و عوامل پشت پرده تخریب فرهنگسرای علاءالدین پرداخت. وی گفت: خوزستان دیگر کشش درگیری های قومی و هجمه های بدبینی و سوء تفاهم را ندارد، بویژه اینکه در آستانه انتخابات هستیم.

عبدالرحمن نیک سرشت با اشاره به همت شورای شهر سوم اهواز و اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی برای ساخت فرهنگسرای بهمن علاءالدین گفت: مجموعه فرهنگ و ارشاد استان در زمان ریاست حجت الاسلام بسی خاسته با گرایش مثبت فرهنگی و شناخت عمیق از قومیت ها و فرهنگ عامه شاهد یک نظم خودجوش بین گروه ها و سلایق قومی، زبانی، فرهنگی و مذهبی بودیم که داشتن چنین شاخصه هایی برای استان خوزستان یک نعمت بود. در زمان مدیریت بسی خاسته بود که فرهنگ خوزستان خانه تکانی شد. شعرا و ادبا دوباره جشنواره های شعر و ادب و سمینارهای مذهبی مثبت برگزار کردند. بسیاری انسان های مذهب گریز پس از شرکت در جلسات مذهبی شیخ عباس بسی خاسته جذب معارف اسلامی می شدند اما باندهایی نشان دار با مارک های موجه در محافل ضرار گونه خود، این تحولات مثبت در زمان این شیخ بسیجی فرهنگ دوست را برنتافتند و با توجه به اینکه ایشان هم در شرف بازنشستگی بود، متاسفانه تغییراتی را به نفع لابی های رقم زدند.

این نویسنده و شاعر احداث فرهنگسرای زنده یاد بهمن علاءالدین، هنرمند فقید و نجیب و اسطوره آواز ملی را از اقدامات ارزشمند دوران تصدی گری بسی خاسته در فرهنگ و ارشاد استان دانست و در تشریح خصوصیات بارز بهمن علاءالدین گفت: وی فردی سر به زیر و فارغ از مرده باد زنده بادهای سیاسی بود و ضمن اینکه سر در آخور سیاست نداشت آزارش هم به هیچ گروه و دسته ای نرسید. او فرهنگی بود و در آموزش و پرورش خدمت می کرد و هرگز صلاحیت ایشان در اوج انقلاب مورد تردید واقع نشد زیرا علاءالدین مطیع قانون حاکم کشور بود. جایگاه بهمن علاءالدین بی آنکه رانتی از جایی دریافت کند هزار پله از شجریانی که دست پرورده سیاست مداران بود بالاتر بوده و هرگز ادعایی نداشت. او را می توانستیم در خانه عبدالرضا قناد دزفولی، محمد مراد کعبی و عزیزاله قشقایی ببینیم. برای او ترک و عرب و بختیاری فرقی نداشت و با تمام مردم می جوشید. دل من از این بابت می سوزد که امروز که شجریان اپوزیسیون نظام شده است باز هم در داخل کشور حمایت می شود اما یاد و خاطره این مرد بی آزار را عده ای قوم ستیز که در نهادهای رسمی این استان لانه گزیده اند را گرامی نمی دارند. این تراژیک ترین قسمت ظلم و ستم قدرت های محلی است و از این مساله بهره برداری های سیاسی در محروم کردن فهم اقوام در قدرت سیاسی دارند.

عضو شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت اسلامی در ادامه با اشاره به کش و قوس های فراوان در خصوص شورای شهر اهواز و هزینه های گزاف سیاسی که به نهادهای مردمی تحمیل کردند افزود: خوشبختانه در شورای نیم بند مردمی به یک گزینه پاک و کارآمد رسیدیم و جناب منصور کتانباف با چهار رای از شورا توانست تصدی مدیریت شهری کلانشهر اهواز را در دست بگیرد اما در فقدان شورا اقدام به تحمیل مصوبات و دستوراتی به وی می کنند که بر خلاف مسیر خدمات و تلاش های صادقانه اوست و دست به کارهایی می زنند که این شانس و بخت ممتاز را با درگیری های قومی و رادیکالی مخدوش نمایند.

وی گفت: اگر تلفن همراه مهندس کتانباف را بازرسی کنید خواهید دید که تنها یک آهنگ در حافظه گوشی او موجود است و آن هم تصنیفی از زنده یاد بهمن علاءالدین است و وی به جز این صدا به آواز دیگری گوش نمی دهد. او خردمندانه دستور تخریب فرهنگسرا را اعمال نکرد. تقاضای کتانباف در طول شش ماه گذشته از مدیرکل ارشاد استان این بوده که تکلیف فرهنگسرای علاءالدین را معین کنید اما موضوع همچنان بی تصمیم و بی تکلیف شد و متاسفانه استاندار خوزستان که بایستی داور بی طرف این استان باشد به عنوان یک بازیکن وارد بازی های سیاسی گردیده و دستور تخریب فونداسیون 200 میلیون تومانی فرهنگسرای علاءالدین را به شهردار صادر می کند اما شهردار در اقدامی خردمندانه شناژ خالی فرهنگسرا را با خاک نباتی پُر می کند و ظاهرا می خواهد دیوار چینی کند و نماد یک درختچه می کارد با روبان های رنگی بر گردن درختچه که گویی علاءالدین را خاک کرده و دسته گل هایی بر مزارش می گذارد. حالا بعضی مسئولین چه می گویند! دم از معماری وحدت اقوام می زند.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی به شوشان گفت: متاسفانه برخی می خواهند محلی را که با عشق و خلوص فرهیخته ای بنام بسی خاسته کلنگ زنی شد را در جایی دیگر بنام خود مصادره کنند. اینها می خواهند اساس اخلاص و تقوی را نابود کنند، گویی ما در این استان مسابقه رو کم کنی راه انداخته ایم.

عبدالرحمن نیک سرشت اظهار داشت: چرا این چنین با احساسات پاک مردم بازی می کنید؟ به جای اینکه در خصوص اختلاس 3000 میلیاردی که در زمان اختلافات شورای شهر صورت گرفت و گروه امیرخسرو آریا در فضای پرتلاطم جنگ های بیهوده شهر اهواز موفق به این اختلاس شد از مردم عذرخواهی شود چنین حرکت هایی صورت می گیرد. خوزستان دیگر کشش درگیری های قومی و هجمه های بدبینی و سوء تفاهم را ندارد، بویژه اینکه در آستانه انتخابات هستیم و جو انتخابات باید جو وحدت باشد. نباید برخی با آلوده کردن فضا زمینه برای فرستادن یک جریان ­­رانتی را فراهم کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد