سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

برغم ممنوع الخروج شدن معاون رئیس‌جمهور عراق بدلیل افشای ارتباطش با تروریست‌ها و دخالت در انفجار اخیر پارلمان، برخی منابع از فرار او به ترکیه با کمک کردها خبر دادند.
فارس: برغم ممنوع الخروج شدن معاون رئیس‌جمهور عراق بدلیل افشای ارتباطش با تروریست‌ها و دخالت در انفجار اخیر پارلمان، برخی منابع از فرار او به ترکیه با کمک کردها خبر دادند.

 پایگاه خبری "نهرین نت" به نقل از یک منبع آگاه پارلمانی اعلام کرد که "طارق الهاشمی" معاون اول رئیس‌جمهور عراق که حکم بازداشت آن بدلیل دست‌ داشتن در انفجار اخیر پارلمان و ارتباط با تروریست‌ها صادر و سپس ممنوع الخروج شده بود، با کمک یک مقام مسئول منطقه کردستان به ترکیه فرار کرده است.

یک کارمند در ساختمان ریاست‌جمهوری عراق که خواست نامش فاش نشود گفت: "رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه با "جلال طالبانی" رئیس‌، جمهوری عراق تماس گرفته و از او خواسته که زمینه را برای حمایت از هاشمی و رسیدنش به مرزهای ترکیه فراهم کند.

از سوی دیگر دفتر طارق هاشمی این اخبار را تکذیب می‌کند. البته پس از انتشار اخبار درباره صدور حکم بازداشت هاشمی و محاصره منزل او، همین دفتر اخبار را تکذیب کرد اما پس از آنکه تمام رسانه‌های عراقی نوشتند که هاشمی بغداد را به مقصد "سلیمانیه" ترک کرده است، راهی جز تایید این اخبار از سوی فهرست العراقیه باقی نماند.

وزرات کشور عراق با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی، اعترافات تعدادی از تروریست‌ها مبنی بر داشتن ارتباط و تماس با دفتر طارق هاشمی از رهبران فهرست العراقیه جایی برای تردید درباره خیانت هاشمی باقی نگذاشت.

"نوری المالکی" نخست‌وزیر عراق نیز به هاشمی دو روز مهلت داد تا عدم ارتباطش با تروریست‌ها را ثابت و بطور قانونی رد کند.

اما فهرست العراقیه در واکنش به رسوایی جدیدش بار دیگر از شیوه اتهام زنی بدون سند و مدرک به دولت مالکی استفاده کرد و تمام اعضای آن از پارلمان بیرون آمدند و وزرای آن در کابینه مالکی از پست‌های خود کناره‌گیری کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد