سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

استاندار خوزستان:
تولید برق از زباله‌های اهواز در مرحله فنی است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: قرارداد استحصال برق از زباله با مشارکت یک شرکت خارجی در مراحل فنی قرار دارد.

خبرگزاری فارس: تولید برق از زباله‌های اهواز در مرحله فنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در مراسم پاکسازی پارک جنگلی شهروند اهواز به مناسبت 28 آذر ماه دومین روز پاکسازی اهواز ساماندهی پسماندها را مستلزم استفاده از رویکردهای نوین و اقتصادی دانست.
وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با شرکت‌هایی از مالزی، چین و ژاپن برای استحصال برق از زباله افزود: با شرکت مالزیایی برای تولید برق از پسماند، توافقنامه امضا شده است، این قرارداد در مراحل فنی است که امیدواریم به مرحله اجرا برسد.
حجازی افزود: امروزه پسماند ارزش اقتصادی پیدا کرده و تفکیک زباله از مبدا می‌تواند برای اقتصادی کردن زباله‌ها کارساز باشد و در این راستا محل جدید بازیافت زباله اهواز به مساحت 120 هکتار به زودی سیستم بازیافت راه‌اندازی می‌شود.
به گفته وی می‌توان بخش خصوصی را در این زمینه فعال کرد، در حال حاضر در دزفول، اندیمشک و شوش بخش خصوصی وارد شده‌اند.
رئیس شورای سلامت خوزستان همچنین هدف از تعیین روزهای نمادین را ارتقای آگاهی مردم نسبت به محیط و پاکیزگی آن عنوان کرد و گفت: ممکن است یک بار برگزاری مراسم روزهای نمادین کافی نباشد و زمان بیشتری برای برگزاری این روز لازم باشد.
وی با تاکید بر نهادینه شدن این روزها در فرهنگ مردم افزود: نهادینه شدن این فرهنگ به میزان علاقه، باور مردم و احساس مشارکت آنها بستگی دارد.
حجازی تصریح کرد: برگزاری روزهای پاکسازی آنقدر ادامه می‌یابد تا مردم این روزها را به عنوان روزهای پاکسازی عمومی به یاد بیاورند و بی تفاوتی آنها نسبت به محیط اطراف جای خود را به حساسیت نسبت به تمام مسائل اجتماعی بدهد، در آن صورت دیگر شهروندان نسبت به مصرف قلیان، خرید مواد غذایی غیربهداشتی، خرید از دستفروشان و محیط غیربهداشتی حساسیت نشان می‌دهند.
وی با اشاره به تاثیر عدم مشارکت مردم در پاکسازی محیط تصریح کرد: هزینه‌های جمع‌آوری پسماند که از بیت‌المال تامین می‌شود، در شرایط کنونی به دلیل عدم مشارکت مردم بسیار بالاست.
استاندار خوزستان نابسامانی و نازیبایی چهره شهرها را نتیجه حساسیت پایین مردم نسبت به فضای شهر و روستا دانست و گفت: در برخی مناطق دیده می‌شود که با وجود سطل‌های زباله مردم پسماندهای خود را در خیابان می‌ریزند‌ به همین دلیل اعتقاد داریم مشارکت مردم برای بهبود فضای زندگی ضروری است.
به گفته وی در صورتی که مردم تشویق شوند در روزهای نمادین چند دقیقه از وقت خود را به نظافت محل زندگی اختصاص دهند، می‌توان از ظرفیت حدود 4 میلیون خوزستانی در پاکسازی محیط استفاده کرد.
وی با اشاره به تصور نادرست مردم مبنی بر اینکه پاکسازی شهر وظیفه شهرداری‌هاست، افزود: در صورت همکاری مردم، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می توانند به توسعه و عمران شهر بپردازند.
حجازی تاثیر رسانه‌ها در افزایش آگاهی و مشارکت مردم را یادآور شد و از رسانه‌ها خواست که برای جلب مشارکت مردم و بهبود محیط زندگی همکاری کنند.
بر اساس مصوبه شورای سلامت  استان چهار روز در سال (روزهای آغاز هر فصل) به عنوان روزهای نمادین پاکسازی در خوزستان انتخاب شده است، در این روزها ضمن بسیج شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از مردم، تشکل‌های مردم نهاد و سازمان ها دعوت می‌شود برای پاکسازی فضاهای عمومی همکاری کنند، بعد از 30 شهریور (نخستین روز پاکسازی) 28 آذر ماه برای استقبال از فصل زمستان تعیین شد.
28 آذر ماه در اهواز با پاکسازی پارک جنگلی شهروند و جاده های ساحلی به صورت نمادین انجام شد که دانش آموزان دبیرستان‌های فتح‌المبین و علامه طباطبایی، 40 نفر از زندانیان، بسیج و کارگران فضای سبز و خدمات شهری شهرداری منطقه 3 اهواز در آن شرکت کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد